  • 61. Data: 2014-01-20 08:39:33
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-20 00:23, poreba pisze:

    > Czyli jeżeli istnieje jakieś _realne_ zagrożenie ze strony sąsiada (dla
    > mnie, dla jego bliskich, hodowanych przez niego zwirząt etc. etc.) Twoim
    > zdaniem nie popełnię czynu karalnego istalując w jego mieszkaniu ukryty
    > przed nim monitoring wizyjny i głosowy a Twoje zdanie - jako bieglego -
    > mnie przed karą uchroni? Zakładam, że moja instalacja spełni okreslone
    > przez Ciebie warunki techniczne i celowe.

    w swoim mieszkaniu?
    tak

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 62. Data: 2014-01-20 09:46:30
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-17 12:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Kamery są widoczne plus i tak rejestrują widok publicznie dostępny.
    > Twoja analogia jest inwalidą ;->

    Ja nie mowie o UKRYTYM monitoringu tylko o JAWNYM monitoringu.
    Kamery widoczne w sklepie, jak mikrofon bedzie obok kamery to juz bedzie ok?

    Moj sklep ma widok publicznie dostepny... mozna wejsc do niego i ogladac
    do woli.

    --
    jarek

  • 63. Data: 2014-01-20 12:27:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jan 2014, SJS wrote:

> [...]
    ^^^^^^
    ^^^^^^

    > w swoim mieszkaniu?
    > tak

    Albo czytać nie umiem, albo coś mi umknęło.
    Czy "twoje mieszkanie" to "mieszkanie sąsiada", znaczy
    ten sąsiad wynajął albo na odwrót i mamy zbieg znaczeniowy
    poplątania z pomieszaniem własności i posiadania?

    PS: jakby co, mam "sprzęt inwigilujący sąsiadów".
    Plafon mianowicie kupiłem.
    Z czujnikiem ruchu.
    Mikrofalowym.
    *ODRADZAM*, chyba że ktoś dokładnie wie co robi :P
    I to wcale nie z przyczyn prawnych :>

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2014-01-20 15:39:54
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > ^^^^^^
    > ^^^^^^

    > Albo czytać nie umiem, albo coś mi umknęło.

    Obawiam sie, ze nie Tobie :

    > Czy "twoje mieszkanie" to "mieszkanie sąsiada", znaczy
    > ten sąsiad wynajął albo na odwrót i mamy zbieg znaczeniowy
    > poplątania z pomieszaniem własności i posiadania?

    to ciekawy case heh

> [...]
    > Z czujnikiem ruchu.
    > Mikrofalowym.
    > *ODRADZAM*, chyba że ktoś dokładnie wie co robi :P

    Biadaku....

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 65. Data: 2014-01-20 15:44:27
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.01.2014 09:46, Jarek Pudelko wrote:

    > Ja nie mowie o UKRYTYM monitoringu tylko o JAWNYM monitoringu.

    Czym sie rozni jawne podsluchiwanie od ukrytego?

    > Kamery widoczne w sklepie, jak mikrofon bedzie obok kamery to juz bedzie
    > ok

    Moim zdaniem tak, plus informacja na wejsciu "obiekt monitorowany" ale
    obok kamery tez rysunek mikrofonu. Wtedy mikrofon moze byc niewidoczny.
    Tak jak obecnie kamera moze byc niewidoczna.

    Wtedy klient wchodzac jest poinformowany, wchodzac zas wyraza zgode ze
    bedzie ogladany i podsluchiwany.

    tylko tyle i az tyle, zeby byc w zgodzie z prawem.

    To analogiczne do klauzuli z telekonsultantem "informuje, ze rozmowa
    bedzie nagrywana, jesli nie wyrazaja panstwo zgody zapraszamy do biura
    obslugi klienta bla bla bla".

    > Moj sklep ma widok publicznie dostepny... mozna wejsc do niego i ogladac
    > do woli.

    o trzeciej w nocy takze?

  • 66. Data: 2014-01-20 16:58:50
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-20 15:44, hikikomorisan pisze:

    > o trzeciej w nocy takze?

    no tak. alkoholowy otwarty 24h...

    Ale zeby nie bylo, ze sie o sklep czepiam to wezmy na to MOJA posesje :)
    dom, garaz etc.
    Czy moge moniotorowac audio/video cala moja dzialke czy tez musze
    informowac o tym kazdego, kto wchodzi, a na bramie umiescic tabliczki ze
    stosowna informacja?

    --
    jarek

  • 67. Data: 2014-01-20 17:23:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.01.2014 16:58, Jarek Pudelko wrote:

    > Czy moge moniotorowac audio/video cala moja dzialke czy tez musze
    > informowac o tym kazdego, kto wchodzi, a na bramie umiescic tabliczki ze
    > stosowna informacja?

    Niech sie wypowie biegly.

    JA sie bede trzymal tematu sklepu, pracodawcy i monitoringu pracownikow
    i klientow.

    Bo SKLEP, ULICA oraz TWOJ DOM to trzy rozne sprawy. Regulowane inaczej.

  • 68. Data: 2014-01-20 17:27:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-19 10:10, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > sam zalozylem watek, wiec jestem pewien.

    Czyli nie jesteś.
    Założyciel tylko zakłada, temat a nawet tytuł w trakcie
    dyskusji można sobie zmienić.

    > i czy wolno podsluchiwac.... ;)

    Rozmowę prowadzoną w miejscu publicznym raczej tak.
    Gdyby rozmawiający nie chcieli nie prowadzili by tej
    rozmowy w takim miejscu.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2014-01-20 17:32:09
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.01.2014 17:27, RadoslawF wrote:

    > Czyli nie jesteś.
    > Założyciel tylko zakłada, temat a nawet tytuł w trakcie
    > dyskusji można sobie zmienić.

    Mozna. Wtedy jeden dyskutuje o kurach inny o procesorach i nie potrafia
    sie dogadac w sprawie tego, czy procesor lepszy jest opierzony czy moze
    lepsza kura w sockecie.

    > Rozmowę prowadzoną w miejscu publicznym raczej tak.
    > Gdyby rozmawiający nie chcieli nie prowadzili by tej
    > rozmowy w takim miejscu.

    A gdy nie wiedza, ze sa podsluchiwani?

  • 70. Data: 2014-01-20 17:34:13
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.01.2014 17:32, hikikomorisan wrote:

    > A gdy nie wiedza, ze sa podsluchiwani?

    Zanim odpowiesz, moga byc w szczerym polu.

    Tylko dwie osoby.

    Wiadomo jaki jest zasieg glosu. Ze ten czlowiek kilometr dalej na
    horyzoncie nie slyszy.

    Czy podsluchowanie ich w jakikolwiek sposob jest legalne?