  • 91. Data: 2014-01-22 12:32:05
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-22 10:36, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > Z punktu prawnego niczym.
    >
    > Tak samo jak niczym sienie rozni noz z drewniana raczka od noza z
    > plastikowa raczka podczas dyskusji po zadaniu smiertelnego ciosu.
    >
    > Co do monitoringu - powtorze - jesli nie poinformowano pracownikow i nie
    > uzyskano ich zgody to monitoring audio zmienia sie w podsluch w oczach
    > prawa.

    A nie poinformowano ? To kiedy zgłaszasz do prokuratora ?

    > Tupanie "ze instalowalem monitoring" to tupanie.

    Tupanie że monitoring to podsłuch to tupanie.

    Jeszcze nie zgłosiłeś ?

    > Definicja srycja. Pokaz paragraf w przepisach. Ktory podwaza paragraf,
    > ktory podawalem wielokrotnie.
    >
    > Bez tego wez juz nie odpisuj.

    Dlaczego mam nie odpisywać. Powołujesz się na paragrafu dotyczące
    czegoś innego a rozmawiamy cały czas o monitoringu.
    Żeby skorzystać z podanych przez ciebie paragrafów trzeba najpierw
    udowodnić że monitoring to podsłuch czego ty nie potrafisz zrobić.
    A fachowiec już ci wyjaśnił kto i na jakiej podstawie to zrobi.

    > problem w tym, ze jak ma mikrofon to SAMO POWIADOMIENIE nie wystarczy
    >
    > pracownik MUSI wyrazic zgode.

    To dlaczego nie zgłosisz tego do prokuratora ?
    Tylko tutaj bijesz pianę ?
    O nie zapomnij napisać jak się skończyło. :-)

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2014-01-22 14:19:07
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 12:32, RadoslawF wrote:

    > A nie poinformowano ?

    Nie poinformowano. Inaczej bym nie pisal.

    > To kiedy zgłaszasz do prokuratora ?

    Nieistotne.

    > Tupanie że monitoring to podsłuch to tupanie.

    Podalem zarowno podstawe prawną obowiazujaca jak i dokladny opis sytuacji.

    W zamian dostelm tupanie, ze podsluch to nie podsluch. Bo sie nazywa
    monitoring.

    > Jeszcze nie zgłosiłeś ?

    Nieistotne w dyskusji.

    > Dlaczego mam nie odpisywać. Powołujesz się na paragrafu dotyczące
    > czegoś innego a rozmawiamy cały czas o monitoringu.

    Rozmawiamy o uzyskiwaniu informacji w sposob nieuprawniony.

    > Żeby skorzystać z podanych przez ciebie paragrafów trzeba najpierw
    > udowodnić że monitoring to podsłuch czego ty nie potrafisz zrobić.
    > A fachowiec już ci wyjaśnił kto i na jakiej podstawie to zrobi.

    No czekam z niecierpliwoscia na ta podstawe prawna.

    I czekam.

    I czekam.

    > To dlaczego nie zgłosisz tego do prokuratora ?
    > Tylko tutaj bijesz pianę ?
    > O nie zapomnij napisać jak się skończyło. :-)

    Bo to jest grupa dyskusyjna o prawie.

    I poki co nikt nie byl w stanie pokazac kontr przepisu, w ktorym opisana
    przeze mnie sytuacja nie podpadalaby pod KK.

    Wszystkie kontry bazuja na "pszeciesz to monitoring nie podsluh"

    A dla wykladni prawnej jest bez znaczenia jak sie nazywa urzadzenie, za
    pomoca ktorego sie podsluchuje.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 93. Data: 2014-01-22 14:21:15
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 12:25, RadoslawF wrote:

    > Rozmowa między klientem a sprzedawcą jest nieuprawniona dla
    > właściciela sklepu ? Od kiedy ?

    Od zawsze, kiedy ja podsluchuje.

    > Ale właściciel nie jest nie uprawniony.

    wlasnie - jest nieuprawniony - bo nie ma zgodoy pracownika

    wykaz, ze ma - to bedzie uprawniony.

    > A udowodnisz że ujawnia innej osobie ?

    Tak, jesli osoba trzecia obsluguje i nasluchuje w imeniu pracodawcy.

  • 94. Data: 2014-01-22 14:53:21
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    Dla moich oponetów:

    "Nagrywanie rozmów służbowych można uznać za dozwolone, o ile pracownik
    zostanie o tym poinformowany, ponieważ treść tych rozmów i informacje z
    nich wynikające są przeznaczone dla pracodawcy.

    Niedopuszczalne jest jednak, o czym wspomniano na wstępie, zakładanie
    urządzeń podsłuchowych w miejscu pracy."

    http://www.experto24.pl/en/firma/prawo-gospodarcze/r
    ozmowy-telefoniczne-pracownikow-moga-podlegac-kontro
    li-pracodawcy.html

    "Były policjant Rafał A. oskarżony o korupcję został w środę
    uniewinniony przez sąd, bo główny dowód - stenogramy z podsłuchów - były
    nielegalne."

    http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,14751445,
    Podsluchy_nielegalne__Sad_uniewinnia_bylego_policjan
    ta.html

    "Andrzej K. przyznał się tylko do założenia podsłuchu w Zakładzie
    Poprawczym w Białymstoku, gdzie pracował. Wyjaśnił, że prowadził swoje
    prywatne śledztwo w sprawie nadużyć gospodarczych, w które zamieszane
    były rzekomo osoby z kierownictwa placówki. "

    "Mieszkaniec Grabówki usłyszał 25 lat za zabójstwo teściowej, __podsłuch
    w zakładzie pracy__ oraz narażenie 5 osób na niebezpieczeństwo utraty
    zdrowia lub życia"

    http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201
    30614/BIALYSTOK/130619677

    ...monitoring, kamery, dyktafony towarzyszą nam na każdym kroku w
    codziennym życiu. Czy jednak i my możemy swobodnie nagrywać inne osoby i
    nagrania te później wykorzystywać?

    Problemu nie ma, gdy nagrywana osoba zdaje sobie z tego sprawę i godzi
    się na późniejsze wykorzystanie materiału. Nie dojdzie wtedy do
    naruszenia jej dóbr osobistych czy prawa do wizerunku. Nagrywanie jest
    także dozwolone w miejscach publicznych. Urządzenia są jednak dzisiaj
    tak niewielkie i łatwe do ukrycia, że często mogą rejestrować dźwięk i
    obraz bez zgody otoczenia. Czy można później skorzystać z takiego
    podstępnego nagrania?

    Nie ulega wątpliwości, że narusza ono konstytucyjne prawo do ochrony
    tajemnicy komunikowania się oraz do nieujawniania informacji dotyczących
    danej osoby. Najczęściej będzie zarazem naruszeniem dóbr osobistych
    podlegających ochronie prawa cywilnego oraz naruszeniem ustawy o
    ochronie danych osobowych. Dlatego nie sposób zaakceptować potajemne
    nagrywanie rozmów i dalsze wykorzystywanie ich, np. dla celów dowodowych
    w sądzie. Przed sądami obowiązuje zaczerpnięta z prawa anglosaskiego
    zasada owoców zatrutego drzewa. Osoba, która utrwala rozmowę, może nią
    przecież manipulować lub prowadzić w pożądanym dla siebie kierunku dla
    celów przyszłego postępowania. Dlatego sądy zakazują używania
    nielegalnie zdobytych materiałów (tak: SA w Poznaniu w sprawie o sygn. I
    ACa 1057/07)."

    http://trust-miskiewicz.blog.onet.pl/2013/10/14/dowo
    dy-z-podsluchu/

  • 95. Data: 2014-01-22 15:05:48
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    "pracodawcy mogą stosować monitoring, jednak nie wolno im zatajać przed
    pracownikami metod i zasięgu kontroli"

    http://praca.wp.pl/title,Podsluchuja-sledza-monitoru
    ja-Wszystko-dla-dobra-firmy,wid,16072624,wiadomosc.h
    tml

  • 96. Data: 2014-01-22 15:12:52
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    "Firma musi informować pracowników o celu i zasadach ich monitorowania w
    miejscu pracy. Pracownik może pozwać firmę, która kontroluje go bez
    uprzedzenia lub bez uzyskania zgody. Zasady monitorowania pracowników
    powinny być określone w regulaminie pracy."

    "Firma ze skontrolowanego przez PIP supermarketu zamontowała w sklepie
    urządzenie nagrywające rozmowy telefoniczne, które raz w tygodniu były
    archiwizowane na płytach i przechowywane. Pracodawca zainstalował też
    kamery umożliwiające monitoring obiektu.

    __Twierdził, że powiadomił o tym pracowników, ale nie był w stanie
    udokumentować tego faktu.__

    Zdaniem PIP zasady kontroli w firmie pracodawca powinien zawrzeć w
    regulaminie pracy. Dlatego w tym przypadku inspektor pracy wystąpił do
    pracodawcy o zapoznanie pracowników z procedurą monitoringu

    __i zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art.
    218 kodeksu karnego. __

    Przewiduje on, że osoba, która złośliwie lub uporczywie narusza prawa
    pracownika wynikające ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat dwóch. Podstawą działań inspekcji był art. 111 k.p., zgodnie z
    którym pracodawca musi szanować godność i inne prawa osobiste pracownika."

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/393208,praca_n
    a_podsluchu.html

  • 97. Data: 2014-01-22 22:00:35
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluchiwanie
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 01:23:07 +0100, SJS napisał(a):

    > Pracownik skarży pracodawcę
    > Sąd powołuje biegłego
    > Biegły pyta pracodawcę /.../
    > Sąd otrzymuje opinię od biegłego:
    > - zastosowane zabezpieczenia wynikają z zagrożeń i są bezpośrednio
    > powiązane z zapewnieniem bezpieczeństwa mienia
    Zaraz, zaraz. To sąd zleca bieglemu opinie o _celowości_ zastosowania
    konkretnych rozwiązań? Rozumiem gdyby o taka opinię zwrócił się sklepikarz
    (audyt). Jakoś tak mi się skojarzyło: wlaściciel domku letniskowego montuje
    alarm z syreną 300dB, biegły stwierdza celowość - bo najbliższe chałupy
    baaardzo daleko, a głośniczki rozrywaja bębenki i wypruwają flaki.

    --
    pozdro
    poreba

  • 98. Data: 2014-01-22 23:05:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2014, poreba wrote:

    > alarm z syreną 300dB

    Ja bym apelował jednak o jakieś przykłady, do realizacji których
    wystarczy sumaryczna moc ciągła produkowana przez całą ludzkość ;)
    (1 bel to jest dziesięć *RAZY*)

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2014-01-23 15:12:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-22 14:19, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > Nie poinformowano. Inaczej bym nie pisal.

    To kiedy zgłaszasz łamania prawa ?

    > Nieistotne.

    Istotne i to bardzo.

    > Podalem zarowno podstawe prawną obowiazujaca jak i dokladny opis sytuacji.
    >
    > W zamian dostelm tupanie, ze podsluch to nie podsluch. Bo sie nazywa
    > monitoring.

    W zamian fachowiec napisał kiedy monitoring będzie a kiedy już
    nie. Dlaczego nie skorzystasz tylko dalej tupiesz ?

    > Nieistotne w dyskusji.

    Istotne i to bardzo. Poznał byś zapatrywania na swoje pomysły
    ludzi którymi teraz straszysz sklepikarza. Ale wiesz że nie
    były by po twojej myśli.

    > Rozmawiamy o uzyskiwaniu informacji w sposob nieuprawniony.

    A będziesz w stanie udowodnić że monitoring w sklepiku
    to uzyskiwanie informacji w sposób niedozwolony ?

    > No czekam z niecierpliwoscia na ta podstawe prawna.
    >
    > I czekam.
    >
    > I czekam.

    To długo poczekasz jeszcze poczekasz.

    > Bo to jest grupa dyskusyjna o prawie.
    >
    > I poki co nikt nie byl w stanie pokazac kontr przepisu, w ktorym opisana
    > przeze mnie sytuacja nie podpadalaby pod KK.

    Bo KK nie obejmuje każdej dziedziny życia.
    Dlaczego i kiedy monitoring nie jest podsłuchem napisano.
    Ale dziecko się uparło i będzie tupać raciczkami że żąda
    paragrafu z KK a jaknie to będzie dalej płakać i krzyczeć.

    > Wszystkie kontry bazuja na "pszeciesz to monitoring nie podsluh"
    >
    > A dla wykladni prawnej jest bez znaczenia jak sie nazywa urzadzenie, za
    > pomoca ktorego sie podsluchuje.

    Poza przypadkami kiedy to urządzenie nie podsłuchuje tylko
    służy do monitoringu. A jak ustalić do czego służy wyjaśniał
    już fachowiec, skorzystasz z tej wiedzy czy dalej będziesz
    stał na środku tupiąc i krzycząc że ten monitoring to podsłuch ?

    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2014-01-23 15:19:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-22 14:21, Użytkownik hikikomorisan napisał:

    > Od zawsze, kiedy ja podsluchuje.

    1. Nie podsłuchuje tylko nagrywa w ramach monitoringu a ty
    nie jesteś w stanie udowodnić że potem to nagranie do czegokolwiek
    wykorzystuje.
    2. Jeśli w ten sposób kontroluje pracę swojego pracownika to jednak
    jest uprawniony.

    > wlasnie - jest nieuprawniony - bo nie ma zgodoy pracownika
    >
    > wykaz, ze ma - to bedzie uprawniony.

    Właściciel nie jest nieuprawniony, a w tym konkretnym
    przypadku np. kontrolował zachowanie swojego pracownika wobec
    swojego klienta. Rozumiem ze jako fanatyk powoływania się
    na KK podasz paragraf na podstawie którego pracodawca
    nie może kontrolować swojego pracownika ?

    > Tak, jesli osoba trzecia obsluguje i nasluchuje w imeniu pracodawcy.

    Jeśli ma to w obowiązkach to nie jest osobą trzecią tylko
    uprawnionym pracownikiem. Jak chcesz twierdzić że nie jest
    to poproszę o podstawę takiego twierdzenia ?