  • 11. Data: 2006-06-23 09:39:12
    Temat: Re: molestowanie seksualne
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > usa to usa, do takiego szalenstwa u nas na pewno nie dojdzie

    A szkoda, przynajmniej może pracodawcy gdzieniegdzie przestaliby
    traktować swoje pracownice jako swoją własność... Wtórne niewolnictwo...

    > zalezy jak wyglada ta rozmowa.

    Od czego niby? Bo jak dla mnie sprawa jest ewidentna - dziadek nie
    potrafi trzymać rąk przy sobie jednocześnie komentując wygląd intymnych
    części ciała dziewczyny, przy tym sugerując, że powinna je bardziej
    eksponować. Przecież to ewidentne molestowanie seksualne!

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 12. Data: 2006-06-23 10:27:49
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A szkoda, przynajmniej może pracodawcy gdzieniegdzie przestaliby
    > traktować swoje pracownice jako swoją własność... Wtórne niewolnictwo...

    i za debilstwo konsumenta w postaci oparzenia goraca kawa placili
    milionowe odszkodowania, sorry ale nie tutaj..

> [...]
    > części ciała dziewczyny, przy tym sugerując, że powinna je bardziej
    > eksponować. Przecież to ewidentne molestowanie seksualne!

    nie koniecznie, moze ma taki styl bycia i zawsze kazdego kokietuje w
    formie zartu, wszystko zalezy od tego jak dokladnie obiektywnie wyglada
    to zdarzenie, a nie od tego jak to odczula 'ofiara'.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 13. Data: 2006-06-23 10:40:01
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > i za debilstwo konsumenta w postaci oparzenia goraca kawa placili
    > milionowe odszkodowania, sorry ale nie tutaj..

    Te wielkie miliony nigdy nie trafiaja w calosci do pojedynczego konsumenta,
    wiec bez przesady

    > nie koniecznie, moze ma taki styl bycia i zawsze kazdego kokietuje w
    > formie zartu, wszystko zalezy od tego jak dokladnie obiektywnie wyglada to
    > zdarzenie, a nie od tego jak to odczula 'ofiara'.

    To jest klasyczne molestowanie seksualne, zamknij ten KK i otworz np. KP to
    sie przekonasz;-))

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 14. Data: 2006-06-23 10:46:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To jest klasyczne molestowanie seksualne, zamknij ten KK i otworz np. KP to
    > sie przekonasz;-))

    ee tam, ale teraz mowa o uczeniicy na egzminie, a nie o pracowniku :)

  • 15. Data: 2006-06-23 11:01:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > ee tam, ale teraz mowa o uczeniicy na egzminie, a nie o pracowniku :)

    acha i mowa teraz byl o innej czynnosci seksualnej karalnej

  • 16. Data: 2006-06-23 13:20:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > To jest klasyczne molestowanie seksualne, zamknij ten KK i otworz np. KP to
    > sie przekonasz;-))

    No właśnie, ale mowa nie o zachowanie pracodawcy względem swojej
    podwładnej, ale profesora względem swojej studentki... A więc kodeks
    pracy raczej nie ma tutaj chyba zastosowania... Chociaż właśnie wedle
    definicji z KP to jak najbardziej jest molestowanie seksualne, czyżby
    tylko pracownice miały takie prawo?

    Co może zrobić potencjalna ofiara?

  • 17. Data: 2006-06-23 13:22:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > nie koniecznie, moze ma taki styl bycia i zawsze kazdego kokietuje w
    > formie zartu, wszystko zalezy od tego jak dokladnie obiektywnie wyglada
    > to zdarzenie, a nie od tego jak to odczula 'ofiara'.

    Czy przed sądem rzeczywiście "styl bycia" będzie wytłumaczeniem?
    Równie dobrze wielu dresiarzy może powiedzieć, że mają taki styl bycia,
    że dla żartu wyciągają nóż, przykładają przechodniom do brzucha i dla
    żartu żądają od nich telefonów komórkowych...
    Przedstaw mi prawną definicję żartu i podaj źródło.

    # /George Orwell - Rok 1984/

  • 18. Data: 2006-06-23 13:24:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Atlantis napisał(a):

> [...]
    > pracy raczej nie ma tutaj chyba zastosowania... Chociaż właśnie wedle
    > definicji z KP to jak najbardziej jest molestowanie seksualne, czyżby

    ale nie inna czynnosc seksulana bedaca przestepstwem.

    > Co może zrobić potencjalna ofiara?

    pojechac, dac w pysk, zglosic przelozonemu, lub jezlei wyraznie
    uzaleznia zdanie egzaminu od pzespania sie wowczas udokumentowac
    ten fakt i zglosic usilowanie dokonania przestepstwa z art 199kk na
    policji.

    P.

  • 19. Data: 2006-06-23 13:28:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Atlantis napisał(a):

    > Czy przed sądem rzeczywiście "styl bycia" będzie wytłumaczeniem?

    chodzi o kokietowanie, zamiar sprawcy, jezlei ktos chce Cie uderzyc
    i w wyniku tego (nie zamierzone dzialanie) poniesiesz smierc to sprawca
    odpowiada za zabojstwo
    czy za pobicie ze skutkiem smiertelnym? SKutek przeciez ten sam..

    > Równie dobrze wielu dresiarzy może powiedzieć, że mają taki styl bycia,
    > że dla żartu wyciągają nóż, przykładają przechodniom do brzucha i dla
    > żartu żądają od nich telefonów komórkowych...

    j.w.

    > Przedstaw mi prawną definicję żartu i podaj źródło.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=73111
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=24339 (w wydaniu meskim)
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=24341

    P.

  • 20. Data: 2006-06-23 13:49:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > ale nie inna czynnosc seksulana bedaca przestepstwem.

    Tzn.? Można się odwoływać do definicji z KP w przypadku innych relacji
    niż pracodawca - pracownica?

    > pojechac, dac w pysk, zglosic przelozonemu,

    1) Czy to jest rozwiązanie zgodne z prawem? :P

    2) To jest Polska - zgłaszałeś coś kiedyś przełożonemu?

    3) Taka studentka po takiej akcji obleje wszystkie następne egzaminy
    pewnie... "A to Polska właśnie..."

    > lub jezlei wyraznie uzaleznia zdanie egzaminu od pzespania sie
    > wowczas udokumentowac ten fakt i zglosic usilowanie dokonania
    > przestepstwa z art 199kk na policji.

    Musiałby być idiotą, żeby to bezpośrednio sugerować.
    Czyli mam rozumieć, ze za samo bezczelne komentowanie wyglądu intymnych
    części ciała studentki, sugerowanie noszenia bardziej skąpego stroju na
    egzamin czy nawet dotykanie (chociażby nóg) nie jest niby molestowaniem
    seksualnym w świetle polskiego prawa, a ŻARTEM???