  • 11. Data: 2011-06-20 05:13:33
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku [OT]
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 20.06.2011 00:51, Robert Tomasik wrote:
    > (...) rower nie jest pojazdem mechanicznym (...)

    Fiu fiu. Rower nie jest pojazdem mechanicznym, marchewka jest owocem a
    ślimak jest rybą. Prawnicy to potrafią.

    Wciąż postuluję za delegalizacją nieszczęść, chorób i biedy. Noż,
    przecież takie to proste...

  • 12. Data: 2011-06-20 06:00:55
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > tego kolegę, a on zaczął uciekać, bo (w domyśle) bał sie napaści też
    > trochę bez sensu. Który napastnik pokrzykuje z oddali na ofiary. No i
    > policjant musiał być być te góra 5 metrów od nich, skoro na 5 metrze go
    > zatrzymał. To nie rozpoznał z tej odległości zapewne umundurowanego
    > policjanta? W ogóle ten opis jest coś nieprawdopodobny.
    >
    > Po jednym piwie nie ma siły, by przekroczyć 0,5 promila, a ponieważ rower
    > nie jest pojazdem mechanicznym, a zdarzenie nie miało miejsca na drodze
    > publicznej, więc nie można Twojego kolegi ukarać.

    wg nowych przepisow - mozna.
    nie ma tu nic do rzeczy ze nie bylo to na drodze publicznej.
    Nie mozna bylo ukarac zatrzymaniem prawka tego drugiego - on nie wsiadl na
    rower. Jego jedynie za spozywanie alkoholu w miejscu publicznym i za
    zasmiecanie (musieli widocznie wyrzucac puszki czy butelki heh..)
    Inna rzecz ze po 1 piwku (a z tego co pisales na dodatek byli w trakcie jego
    picia) nie ma sily zeby miec tyle alkoholu we krwi.
    Chyba ze wczesniej juz cos spozywali. W takim razie kara jaknajbrdziej
    adekwatna dla tego ktory "ucielak". Przestraszyl sie... wiadomo czego :-=)
    Policjanta :-)

  • 13. Data: 2011-06-20 07:14:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 00:51:33 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > a ponieważ rower
    > nie jest pojazdem mechanicznym, a zdarzenie nie miało miejsca na drodze
    > publicznej, więc nie można Twojego kolegi ukarać.

    Nie jest pojazdem mechanicznym, więc po tym jak dostanie zakaz ich
    prowadzenie to będzie mógł dalej na nim jeździć, ale prawko straci. Taki
    nasz paradox.
    Tak miał mój znajomy, 0,51, czyli tuż na granicy. I efekt taki, że za jazdę
    po pijaku rowerem, stracił prawko i możliwość prowadzenia samochodów, ale
    rowerem dalej mógł jeździć. Ot Polska...

    --
    marcin

  • 14. Data: 2011-06-20 07:31:43
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 00:41, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To zdecydowanie za dużo. Po piwie, to ma się góra 0,2 promila.

    No chyba że alkomat kłamie :-) Przepraszam nie napisałem, że wcześniej
    ok. godz 19.00 wypili pierwsze piwko 0.5L. Natomiast od tego czasu
    minęło 3h, a na rowerach przebyli ponad 20km. Więc ciężki wysiłek
    fizyczny ma również wpływ na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.
    Drugie piwo wypili w parku ok. 22.00 i to było wszystko co wypili.
    Należy rozróżnić pojęcia a) po spożyciu alkoholu b) po wpływem alkoholu.
    Nie znam się na prawie w tej kwestii, ale tak na chłopski rozum- facet
    nie jechał rowerem na ulicy, nie był uczestnikiem ruchu drogowego więc
    nie stwarzał bezpośredniego zagrożenia. Policjanci powiedzieli, że w
    przeciągu tygodnia przyjdzie list polecony- wezwanie na komisariat i
    oddadzą prawko. Ale dlaczego w ogóle zatrzymali?

  • 15. Data: 2011-06-20 07:31:56
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 02:10, to pisze:
    > begin witek

    > Ciężko pić naraz dwa piwa...

    Panowie, to były tylko dwa piwa. Znam całą historie, to moi dobrzy
    znajomi. Ufam im. Przepraszam, że nie napisałem od razu, natomiast byłem
    pewien, że na przestrzeni tego czasu - 3h, przy ciężkim wysiłku
    fizycznym, nie ma to większego znaczenia.

  • 16. Data: 2011-06-20 07:44:52
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 00:51, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > go zatrzymał. To nie rozpoznał z tej odległości zapewne umundurowanego
    > policjanta? W ogóle ten opis jest coś nieprawdopodobny.

    Ciemny park, po godz. 22.00 trudno kogokolwiek rozpoznać. Mundur dopiero
    zobaczył, jak tamten go zatrzymał. Zresztą policjanci nie mieli o to
    żadnych pretensji, ale był to wystarczający argument aby zarzucić jazdę
    rowerem, cytuje "po spożyciu alkoholu" a nie pod wpływem.

    > Po jednym piwie nie ma siły, by przekroczyć 0,5 promila, a ponieważ
    > rower nie jest pojazdem mechanicznym, a zdarzenie nie miało miejsca na
    > drodze publicznej, więc nie można Twojego kolegi ukarać.

    Dokładnie, ja też tak to rozumiem. Wiec powiedziano im na komendzie, że
    prawko zostanie oddane, chyba bez żadnych większych konsekwencji. Nie
    rozumiem natomiast dlaczego w ogóle zostało zatrzymane :-( Drugiemu
    koledze również by zatrzymali, gdyby wówczas miał je przy sobie.
    Wyobraźmy sobie sytuacje, kiedy pracujesz jako kierowca, albo
    przedstawiciel handlowy. Przez tydzień jesteś unieruchomiony :-(

  • 17. Data: 2011-06-20 07:48:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.06.2011 09:31), valdoozz wrote:
> [...]
    > to było wszystko co wypili. Należy rozróżnić pojęcia a) po spożyciu
    > alkoholu b) po wpływem alkoholu. Nie znam się na prawie w tej kwestii,

    Tak na chłopski rozum - 2 promile we krwi to jest człowiek pijany w
    sztok. Być może po prostu nie pamiętacie tych piw przed pierwszym piwem
    ? :).

    Jeżeli tam naprawdę było 2 promile, to to by tłumaczyło dlaczego
    uciekający na rowerze ujechał raptem 5 metrów :).

    p. m.

  • 18. Data: 2011-06-20 08:15:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.06.2011 00:39, Piotrek pisze:
    > Pardon, mialo byc "w wydychanym powietrzu". Nie jestem ekspertem, ale to
    > chyba tez troche za duzo?

    W wydychanym powietrzu to są nie promile, a mg/l . I skala jest 1/2
    skali promilowej, więc 2mg/l oznacza 4 promile we krwi. Więc raczej
    abstrakcja.

    Dodatkowym zagadnieniem jest czy jazda rowerem po parku łapie się pod
    ruch lądowy i czy obejmuje ją zakaz jazdy w stanie nietrzeźwości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-06-20 08:40:41
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 09:44:52 +0200, valdoozz napisał(a):

    > Wyobraźmy sobie sytuacje, kiedy pracujesz jako kierowca, albo
    > przedstawiciel handlowy. Przez tydzień jesteś unieruchomiony :-(

    To wyobraźmy sobie KAŻDEGO innego obywatela który "przypadkiem" złamie
    oprawo i ponosi konsekwencje....np . idzie garować, a w domu zostaje
    kobieta z np. dwójka dzieci...
    No wyobraźmy sobie.... :))))

    A więc - popełnili wykroczenie/przestępstwo - poniosą stosowną karę, nawet
    jeżeli będzie to czasowa utrata uprawnień do prowadzenia pojazdów.
    Mógł myśleć jeden z drugim wcześniej o konsekwencjach. Dorośli ponoszą
    konsekwencję za swoje postępowanie.

  • 20. Data: 2011-06-20 08:45:05
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 09:31:43 +0200, valdoozz napisał(a):

> [...]
    > minęło 3h, a na rowerach przebyli ponad 20km. Więc ciężki wysiłek
    > fizyczny ma również wpływ na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.

    A w którym miejscu był ten ciężki wysiłek fizyczny? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138