  • 1. Data: 2011-06-19 11:37:13
    Temat: Nawet gdyby roszczenie było przedawnione, to nie przestaje istnieć....
    Od: "gazeta.pl" <6...@O...PL>

    niezłe bo Polskie

    jk

    http://www.rp.pl/artykul/4,675642_Windykacja_nie_poz
    wala_na_natarczywosc_i_nekanie.html

  • 2. Data: 2011-06-19 11:55:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gazeta.pl" <6...@O...PL> napisał w wiadomości
    news:itkn6v$9am$1@news.onet.pl...
    > niezłe bo Polskie

    > http://www.rp.pl/artykul/4,675642_Windykacja_nie_poz
    wala_na_natarczywosc_i_nekanie.html

    Teraz dodatkowo jest nowy przepis karny, na który może się załapać
    windykacja. Zresztą moim zdaniem te działania są chore. Jest określona
    ścieżka odzyskiwania długów, czyli sąd i komornik. Moim zdaniem po prostu
    ustawą należałoby ograniczyć taką radosną twórczość windykatorów, bowiem to
    jakiś absurd, by po latach wracać do starych rzeczy. Zresztą, w mojej
    ocenie jakimś rozwiązaniem jest składanie przez nagabywane osoby
    zawiadomień o oszustwie popełnionym na szkodę windykatorów przez firmę
    sprzedającą nieistniejące zobowiązanie. Jak zamiast pracować zaczną biegać
    po prokuraturach i wyjaśniać, co i jak się zdarzyło 10 lat temu, to może
    wreszcie poczują się jak ten klient i przestaną kombinować albo będą
    przeglądać sprzedawane wierzytelności. Bo z tego, co się orientuję, to
    wierzytelności są sprzedawane, jako bazy danych za ułamkową część
    zaksięgowanych długów.

  • 3. Data: 2011-06-19 12:31:43
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-06-2011 13:55, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > to może wreszcie poczują się jak ten klient i przestaną kombinować albo
    > będą przeglądać sprzedawane wierzytelności.

    Wierzytelność przedawniona to nie jest wierzytelność nieistniejąca.
    Zobowiązanie istnieje i ma się dobrze, nawet po 10 latach. Dochodzenie
    zapłaty przedawnionych wierzytelności samo w sobie nie jest sprzeczne z
    prawem.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2011-06-19 13:00:06
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 19-06-2011 14:31, .B:artek. pisze:

> [...]
    > Zobowiązanie istnieje i ma się dobrze, nawet po 10 latach. Dochodzenie
    > zapłaty przedawnionych wierzytelności samo w sobie nie jest sprzeczne z

    No i ok, ale jezeli dluznik odpisze, ze sprawa sie przedawnila, wiec on
    placil nie bedzie, a firma windykacyjna dobrze zdaje sobie z tego
    sprawe, to po co sie dalej bawic? Jak pojda do sadu, to przegraja, wiec
    dalsze nekanie o zaplate jest tylko tym - nekaniem.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-06-19 17:00:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/19/2011 6:37 AM, gazeta.pl wrote:
    > niezłe bo Polskie
    >
    > jk
    >
    > http://www.rp.pl/artykul/4,675642_Windykacja_nie_poz
    wala_na_natarczywosc_i_nekanie.html

    i bardzo dobrze

    firmy windykacyjne nie maja zadnych dodatkowych przywilejow.
    reprezentuja one wierzyciela w taki sam sposob jak kazda inna osoba.
    Jedyna roznica to taka, ze maja praktyke co robic aby dlug odzyskac i
    tylko w tym siedza.

    maja prawo wezwac dluznika do zaplaty maja prawo w imieniu wierzyciela
    isc do sadu i maja prawo isc do komornika, w zamian za co ich
    wynagrodzeniem jest czesc odzyskanego dlugu.
    I to wszystko co moga.

  • 6. Data: 2011-06-19 17:04:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/19/2011 7:31 AM, .B:artek. wrote:

> [...]
    > Zobowiązanie istnieje i ma się dobrze, nawet po 10 latach. Dochodzenie
    > zapłaty przedawnionych wierzytelności samo w sobie nie jest sprzeczne z

    ale sposob dochodzenia juz tak.

  • 7. Data: 2011-06-19 22:42:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > Zobowiązanie istnieje i ma się dobrze, nawet po 10 latach. Dochodzenie
    > zapłaty przedawnionych wierzytelności samo w sobie nie jest sprzeczne z

    No to idź z tą wierzytelnością do sądu albo się odczep, windykatorku.

    Ileż razy można przypominać, że ludzie nie mają obowiązku trzymać
    dowodów zapłaty przez dekady i stulecia, a głównie na tym żerują
    windykatorzyny ścigające za rzekomo należne długi.