  • 1. Data: 2011-06-19 21:56:22
    Temat: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    Witam,

    Historia miała miejsce w ubiegłą środę. Dwóch moich znajomych wybrało
    się na przejażdżkę rowerową i po skończonej eskapadzie, zrobili sobie
    mały przystanek ok godz. 22.00 w ciemnym parku, na małe piwko (jak
    okazało się później, nie był to dobry pomysł) Zupełnie z nikąd pojawiła
    się policja i zostali zatrzymani (na komendę dlatego,że w pobliżu
    znajdowała się komenda Policji). Podczas samego spożywania dosłownie
    jednego piwa 0,5L rowery stały obok, więc nie byli uczestnikami ruchu.
    Kiedy (w ciemnym parku) policjant zawołał na mojego kolegę (wtedy
    jeszcze nie wiedział, że to policja) ten wymiękł i wsiadł na rower i
    zaczął uciekać. Przejechał niespełna 5m :-) Na komendzie dmuchali w
    alkomat - 1.9 dalej 1.8 promila. Drugi kolega ponad dwa. Mandat za
    spożycie 100 PLN i 100 PLN za śmiecenie. Jednemu z kolegów zatrzymali
    prawko (będą jeszcze wzywani na komendę), drugiemu nie bo nie miał
    dokumentów przy sobie. Dlaczego? Rozumiem mandaty - nie można spożywać
    alkoholu w miejscu publicznym, nie można śmiecić- ok, ale za to że facet
    się wystraszył i zaczął uciekać na rowerze? W parku nie było nikogo.
    Pusto i ciemno. Ten drugi w ogóle nie jechał. Czy stwarzał jakieś
    zagrożenie dla ruchu? Bez sensu to dla mnie jest.

    Dzieki

    W.

  • 2. Data: 2011-06-19 22:12:08
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > zrobili sobie mały przystanek ok godz. 22.00 w ciemnym parku, na > małe
    > piwko

    > Podczas samego spożywania dosłownie jednego piwa 0,5L

    > alkomat - 1.9 dalej 1.8 promila. Drugi kolega ponad dwa.

    Trochę z innej beczki, ale po jakim jednym, małym piwku ma się ponad 2
    promile alkoholu we krwi?

  • 3. Data: 2011-06-19 22:16:11
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jun 19, 6:12 pm, "Piotrek" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Troch z innej beczki, ale po jakim jednym, ma ym piwku ma si ponad 2
    > promile alkoholu we krwi?

    Gdzie wyczytales, ze we krwi?

  • 4. Data: 2011-06-19 22:39:14
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Troch z innej beczki, ale po jakim jednym, ma ym piwku ma si ponad 2
    > promile alkoholu we krwi?

    Gdzie wyczytales, ze we krwi?

    Pardon, mialo byc "w wydychanym powietrzu". Nie jestem ekspertem, ale to
    chyba tez troche za duzo?

  • 5. Data: 2011-06-19 22:41:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie wyczytales, ze we krwi?
    >
    > Pardon, mialo byc "w wydychanym powietrzu". Nie jestem ekspertem, ale to
    > chyba tez troche za duzo?

    To zdecydowanie za dużo. Po piwie, to ma się góra 0,2 promila.

  • 6. Data: 2011-06-19 22:46:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.06.2011 00:39), Piotrek wrote:

    > Gdzie wyczytales, ze we krwi?
    >
    > Pardon, mialo byc "w wydychanym powietrzu". Nie jestem ekspertem, ale to
    > chyba tez troche za duzo?

    Może to było takie mocno mocne piwko?

    p. m.

  • 7. Data: 2011-06-19 22:51:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy stwarzał jakieś zagrożenie dla ruchu? Bez sensu to dla mnie jest.

    Stwarzane zagrożenia w ruchu nie jest akurat wymagane, by ukarać kogoś za
    prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu. Tłumaczenie, że policjant wołał
    tego kolegę, a on zaczął uciekać, bo (w domyśle) bał sie napaści też trochę
    bez sensu. Który napastnik pokrzykuje z oddali na ofiary. No i policjant
    musiał być być te góra 5 metrów od nich, skoro na 5 metrze go zatrzymał. To
    nie rozpoznał z tej odległości zapewne umundurowanego policjanta? W ogóle
    ten opis jest coś nieprawdopodobny.

    Po jednym piwie nie ma siły, by przekroczyć 0,5 promila, a ponieważ rower
    nie jest pojazdem mechanicznym, a zdarzenie nie miało miejsca na drodze
    publicznej, więc nie można Twojego kolegi ukarać.

  • 8. Data: 2011-06-19 23:39:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/19/2011 5:12 PM, Piotrek wrote:

    > Trochę z innej beczki, ale po jakim jednym, małym piwku ma się ponad 2
    > promile alkoholu we krwi?

    za dużo sobie dopowiadasz

    napisał, że zostali zatrzymani podczas picia jednego piwa.
    i tylko tyle napisał. nie było słowa o tym co robili wczesniej i w jakim
    stanie ducha te 0.5 piwa zaczeli.

  • 9. Data: 2011-06-19 23:40:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/19/2011 5:46 PM, mvoicem wrote:

    > Może to było takie mocno mocne piwko?

    skąd wzieliście, że oni zaczęli na trzeźwo :) ?

  • 10. Data: 2011-06-20 00:10:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

    > napisał, że zostali zatrzymani podczas picia jednego piwa. i tylko tyle
    > napisał. nie było słowa o tym co robili wczesniej i w jakim stanie ducha
    > te 0.5 piwa zaczeli.

    Ciężko pić naraz dwa piwa...