  • 1. Data: 2011-06-19 19:04:29
    Temat: handel e-sklep
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    Witam

    Sprawa dotyczy sklepu internetowego, który będzie
    działał na terenie europy. Płatności w walutach - PLN i EUR.

    Jedną z form płatności ma być PayPal.
    Aby uniknąć przewalutowania po kursie bankowym, czy
    jest jakiś haczyk w przyjmowaniu płatności w walucie
    euro przez firmę działającą na terenie polski?

    Czy mogę przyjmować płatności zarówno w PLN
    i EUR bez przewalutowania i podejmować pieniądze z kont
    w zależności od waluty w jakiej wpłynęły?

    Pzdr
    Emeryt

  • 2. Data: 2011-06-19 19:25:38
    Temat: Re: handel e-sklep
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/19/2011 2:27 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "emeryt" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak to sobie wyobrażasz?
    > Masz na koncie 2000zł i 40 EUR?
    > Załóż sobie 2 konta - na złotówki i EUR.

    no wlasnie tak jak napisales.
    paypal ma oddzielne konto dla kazdej waluty.

  • 3. Data: 2011-06-19 19:27:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

  • 4. Data: 2011-06-19 19:39:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > no wlasnie tak jak napisales.
    > paypal ma oddzielne konto dla kazdej waluty.

    Każdy bank pozwala założenie konta w złotówkach i obcej walucie. Nie można mieć
    dwóch walut na jednym koncie bez przewalutowania.

  • 5. Data: 2011-06-19 19:56:52
    Od: "Ula" <s...@s...fashioncorner.pl>

    Użytkownik "emeryt" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy mogę przyjmować płatności zarówno w PLN
    > i EUR bez przewalutowania i podejmować pieniądze z kont
    > w zależności od waluty w jakiej wpłynęły?

    Normalne płatności przelewem tak.
    Paypala nie przeskoczysz. Tak czy owak
    oprócz prowizji od wpłaty naliczą prowizję
    od przewalutowania i wypłacą tylko w złotówkach.
    Będą kroić nawet koszty przesyłki.

    Urszula Urbanowicz - Fashion Corner
    http://fashioncorner.pl

  • 6. Data: 2011-06-20 06:05:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-19 21:56, Ula pisze:
> [...]
    > Paypala nie przeskoczysz. Tak czy owak
    > oprócz prowizji od wpłaty naliczą prowizję
    > od przewalutowania i wypłacą tylko w złotówkach.

    A na dodatek ich kury są... nie wiem skąd ale sporo sporo odbiegają od
    średnich.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-06-20 06:28:32
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-20 08:05, Ariusz pisze:

    > A na dodatek ich kury są... nie wiem skąd ale sporo sporo odbiegają od
    > średnich.

    Znoszą złote jajka? MSPANC

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-06-20 08:45:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-20 08:28, Maruda pisze:

    > Znoszą złote jajka? MSPANC

    :)

    Miało być KURSY (kursy walut) - no ale fakt złote jajka mają na tym
    biznesie :)

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-06-20 18:51:04
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    Witam

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Gwoli wyjaśnienia, nie chodzi mi o filozofię
    przyjmowania - jak to zrobić na jakie konto itd.
    Oczywistym jest, że na jednym koncie nie mogę mieć
    2 walut, dlatego też napisałem kont a nie konta.

    Zasadniczo chodzi mi o to czy istnieje jakaś przeszkoda
    abym jako polski sprzedawca przyjmował płatności w walucie
    euro ale bez przewalutowania - dwa konta firmowe jedno PLN
    drugie walutowe. Środki wpływają na walutowe, wypłacam euro
    biegnę z tym do kantoru (pewnie będę potrzebował jakiś kwitek
    o wymianie w kantorze - czy jakiegoś podatku tutaj nie zapłacę
    za wymianę wynikającą z różnicy kursu NBP a kantorowego?),
    wracam i wpłacam na konto złotówkowe. Koniec operacji.
    Czy nie ma tu jakiegoś haczyka o to głównie mi chodzi.

    Pozdrawiam
    Emeryt

  • 10. Data: 2011-06-20 18:54:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 19.06.2011 21:25, witek wrote:

    > no wlasnie tak jak napisales.
    > paypal ma oddzielne konto dla kazdej waluty.

    Z tym, ze wyplaca juz chyba tylko w walucie danego kraju.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org