  • 1. Data: 2011-06-20 04:00:17
    Temat: Kierowanie ruchem na ulicy
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzci, kto ma prawo do kierowania ruchem na drodze?
    Chodzi mi o taką sytuacje, ja np roboty drogowe. Pracownik firmy
    drogowej stoi na środku drogi i próbuje usprawniać ruch, puszcza raz z
    jdnej strony, a raz z drugiej.
    Czy pracownik zakładu energetycznego też może? Przykład, naprawiają
    jakąś lampe uliczna, ich samochód zajmuje pas ruchu, a pracownik z
    lizakiem i w kamizelce tez próbuje panować na samochodami.
    Na podstawie jakich przepisów to robi? Czy kierowca ma obowiazek sie
    temu podporzadkować?

  • 2. Data: 2011-06-20 08:07:29
    Temat: Re: Kierowanie ruchem na ulicy
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 20 Cze, 06:00, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > Na podstawie jakich przepisów to robi? Czy kierowca ma obowiazek sie
    > temu podporzadkować?

    Ma obowiązek:

    Art. 6. 1. Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi ruchu lub
    innej osobie znajdującej się na drodze:

    5) osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca
    roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi;

    --
    Regards
    Matt

  • 3. Data: 2011-06-20 08:16:42
    Od: "trok" <t...@t...pl>

    Zawsze możesz zapytać o uprawnienia do kierowania ruchem - jest na to kwit.
    A co Ci gość zawinił?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 4. Data: 2011-06-20 09:33:00
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Gość nic, jest inny problem.
    Jest u mnie w firmie inny typ, który ostatnio był na kursie kierowania
    ruchem. Zajmuje się eksploatacją oświetlenia na drodze. Jest taki
    (delikatnie mowiąc inny) i teraz chodzi po firmie i opowiada ze jak
    spotka kogos z nas na drodze to bedzie robił wszystko aby pokazać co
    to nie on. A ze wiem do czego jest zdolny to wolałbym nie byc koło
    niego w tym czasie, tzn ja w samochodzie jako uczestnik ruchu.

    Czy do takiego kierowania musi miec specjalny kwit na ta konkretny
    fragment drogi, czy jak gmina da mu ogólne to może w każdej chwili
    stanać i pokazać co to nie on?

    Czy jeżeli będzie to robił w skandalioczny sposób to za wszelką cenę
    należy podpożądkowac sie jego sygnałom, czy można zawiadomic Policję?

  • 5. Data: 2011-06-20 13:26:53
    Od: "trok" <t...@t...pl>

    Jak napisał przedpiszca musi mieć zezwolenie od zarządcy drogi.

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 6. Data: 2011-06-24 09:33:13
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > to nie on. A ze wiem do czego jest zdolny to wolałbym nie byc koło
    > niego w tym czasie, tzn ja w samochodzie jako uczestnik ruchu.

    A ciekawszych zajec, jak np. ogladanie "Na wspolnej" nie macie?