  • 21. Data: 2012-12-28 23:57:45
    Temat: Re: mandat od SM a sprzedane auto
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie może, bo nie może wskazać kierującego.

    A co mu zabrania?

  • 22. Data: 2012-12-29 00:00:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 23:57, witek pisze:

    > A co mu zabrania?

    Pomijając taki detal, że tak na prawdę nie jest stroną w tej sprawie?

    Taki drugi drobiazg, że NIE WIE, KTO KIEROWAŁ POJAZDEM.

  • 23. Data: 2012-12-29 00:01:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pomijając taki detal, że tak na prawdę nie jest stroną w tej sprawie?
    >
    > Taki drugi drobiazg, że NIE WIE, KTO KIEROWAŁ POJAZDEM.

    dobra, wystarczy. nudny jestes.

  • 24. Data: 2012-12-29 00:19:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.12.2012 00:01, witek pisze:

    > dobra, wystarczy. nudny jestes.

    A ty odporny na wiedzę i trudny do zarąbania. Czyli durny beton.

    Wracaj do kibla - niepotrzebnie amnestię robiłem...

  • 25. Data: 2012-12-29 00:39:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A ty odporny na wiedzę i trudny do zarąbania. Czyli durny beton.
    >
    > Wracaj do kibla - niepotrzebnie amnestię robiłem...

    slusznie. Nie bedziesz sie wpierdzielał do wątków ze swoimi
    błyskotliwymi myślami.

  • 26. Data: 2012-12-29 08:54:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Normalnie. Odpisać "to nie mój pojazd - czepcie się właściciela". Można
    > ewentualnie załączyć kopię umowy, jeśli nadal posiadacie.

    A jak wygląda sytuacja, gdy kupujemy samochód za granicą i go nie
    przerejestrujemy? SM i policja oleje takie zdjęcie z fotoradaru.

  • 27. Data: 2012-12-29 12:38:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > slusznie. Nie bedziesz sie wpierdzielał do wątków ze swoimi
    > błyskotliwymi myślami.

    skoro już stosowny kubeł pomyj wrzuculiście sobie, to może jednak witek
    wytłumaczysz, zamiast tupać nogą BO TAK, dlaczego adresat mandatu ma wybrać
    opcję "wskazuję kierującego" skoro kierującego nie zna i wskazać go nie
    może?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 28. Data: 2012-12-29 14:37:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > opcję "wskazuję kierującego" skoro kierującego nie zna i wskazać go nie

    bo nie ma sensowniejszej opcji do wyboru.

    masz trzy:

    1. przyznac sie i zaplacic mandat

    2. odmowic przyjecia mandatu, wowczas bedziesz mial sprawe w sądzie

    3. nie przyznac sie , ale wskazac osobę której w danym czasie dalo sie
    pojazd.

    no jeszcze jest opcja olac ale wowczas dostaniesz mandat za niewskazanie.

    jak widzisz jedyna opcja, przy ktorej wychodzi sie na czysto jest
    przeslanie informacji komu sie dalo samochod. opcja sprzedazy tez sie tu
    miesci.

  • 29. Data: 2012-12-29 16:37:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-29 14:37, Użytkownik witek napisał:

    > bo nie ma sensowniejszej opcji do wyboru.
    >
    > masz trzy:
    >
    > 1. przyznac sie i zaplacic mandat

    Dlaczego miałby to robić skoro nie jest właścicielem pojazdu ?

    > 2. odmowic przyjecia mandatu, wowczas bedziesz mial sprawe w sądzie

    To powinien z wyjaśnieniem że nie jest właścicielem.

    > 3. nie przyznac sie , ale wskazac osobę której w danym czasie dalo sie
    > pojazd.

    Tylko właściciel ma obowiązek wskazania osoby której powierzył
    pojazd.

    > no jeszcze jest opcja olac ale wowczas dostaniesz mandat za niewskazanie.

    Mandat za niewskazania może dostać tylko właściciel auta, aktualny
    to znaczy będący właścicielem w chwili odnotowania wykroczenia a może
    jestem w błędzie ?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2012-12-29 16:43:14
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 29 Gru, 14:37, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > pojazd.
    > no jeszcze jest opcja olac ale wowczas dostaniesz mandat za niewskazanie.

    Podstawą tego świstka od SM jest art. 78 ust.4 PoRD, który zaczyna się
    tak: "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany", co oznacza,
    że inna osoba, która właścicielem ani posiadaczem nie jest, NIC NIE
    MUSI. Może pismo od SM wyrzucić do kosza. SM może go pozwać do sądu,
    co pewnie zrobi i tylko dla swojego własnego dobra warto SM
    odpowiedzieć, żeby się pocałowali w tyłek, bo chodzenie po sądach jest
    bardziej uciążliwe.

    > jak widzisz jedyna opcja, przy ktorej wychodzi sie na czysto jest
    > przeslanie informacji komu sie dalo samochod. opcja sprzedazy tez sie tu
    > miesci.

    Po pierwsze nie ma obowiązku odpowiadać SM wybierając jakiekolwiek
    opcje, ani wypełniać jakiekolwiek ich ankiety i wybierać wersji.
    Jedyny obowiązek wskazuje 78.4 PoRD, a ten nie nakazuje formy
    odpowiedzi SM. Więc można wziąć kartkę papieru i napisać własnymi
    słowami co tylko się chce, co wypełnia obowiązek wskazany w przepisie
    (kto kierował LUB użytkował pojazd), może to być jedno zdanie, że mój
    pojazd jest na stałe powierzony do użytkowania bez zastrzeżenia
    scedowania tego prawa na inne osoby przez: i dalej można podać imiona
    i nazwiska połowy powiatu w którym się mieszka.

    Po drugie wskazanie jako kierującego nabywcy pojazdu jest
    przestępstwem, jeśli nim nie jest.