  • 1. Data: 2012-12-28 17:12:48
    Temat: Zwrot towaru kupinego w necie
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Kupiłem w sklepie internetowym buty. Wysyłka była gratis. Na paragonie jest
    cena butów +0zł kosztów wysyłki.
    Muszę oddać te buty, jaką kwotę powinien mi zwrócić sklep? Taką jaką
    zapłaciłem za buty, czy może ma prawo pomniejszyć je o swoje koszty wysyłki
    towaru do mnie?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 2. Data: 2012-12-28 18:26:31
    Temat: Re: Zwrot towaru kupinego w necie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adramelech wrote:
> [...]
    > Muszę oddać te buty, jaką kwotę powinien mi zwrócić sklep? Taką jaką
    > zapłaciłem za buty, czy może ma prawo pomniejszyć je o swoje koszty wysyłki

    ma ci oddac cene butów.

  • 3. Data: 2012-12-28 21:58:44
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    witek <w...@g...pl.invalid> Odpowiedz na

    > ma ci oddac cene butów.

    A z jakiego to wynika przepisu?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 4. Data: 2012-12-28 22:31:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adramelech wrote:
    > witek <w...@g...pl.invalid> Odpowiedz na

    > A z jakiego to wynika przepisu?

    z ustawy. zwaracie sobie wzajemnie swiadczenia. ty buty on tobie ich cene.
    Skoro wycenil wartosc przesylki na zero, to jego sprawa.

  • 5. Data: 2012-12-28 22:36:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Dec 2012, Adramelech wrote:

    [...]
    > Muszę oddać te buty,

    A z jakiego to powodu MUSISZ?
    Ewentualna słuszna reklamacja z tytułu gwarancji, słuszna reklamacja
    z tytułu rękojmi i oddanie "bo tak" co nieco różnią się regulacjami.

    Tak na pierwszy rzut oka, wydaje mi się że Ty po prostu CHCESZ
    te buty zwrócić, a nie musisz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-12-29 09:56:24
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

    > On Fri, 28 Dec 2012, Adramelech wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A z jakiego to powodu MUSISZ?

    Muszę, bo nie pasują. Mimo że numer jest taki jaki nosze, to są za małe.

    > Ewentualna słuszna reklamacja z tytułu gwarancji, słuszna reklamacja
    > z tytułu rękojmi i oddanie "bo tak" co nieco różnią się regulacjami.

    Oddaje nie z tytułu reklamacji a z tych ustawowych 10 dni.
    To coś zmienia?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 7. Data: 2012-12-29 10:32:45
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-12-29 09:56, Adramelech pisze:

    > Muszę, bo nie pasują. Mimo że numer jest taki jaki nosze, to są za małe.

    > Oddaje nie z tytułu reklamacji a z tych ustawowych 10 dni.
    > To coś zmienia?

    Ty ponosisz koszty odesłania towaru, dostajesz zaś zwrot całej wpłaconej
    należności, łącznie z kosztami przesyłki do Ciebie gdyby takowe
    wcześniej były.

    --
    spp

  • 8. Data: 2012-12-29 12:38:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > ma ci oddac cene butów.

    A nie całośc zapłąconych kosztów?
    W tej sprawie nie ma to znaczenia ale tak ogólnie - wydaje misię, żen ie
    raz czytałem, że jakaś tam europejska regulacja narzuca na sprzedawcę zwrot
    całośći kosztów? Tak wiem, ze to bez sensu, ale jednak.

    Ktośzna temat dogłębniej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 9. Data: 2012-12-29 16:47:28
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    spp <s...@g...pl> Odpowiedz na news:kbmdc1$6ah$1@news.task.gda.pl:

    > Ty ponosisz koszty odesłania towaru, dostajesz zaś zwrot całej wpłaconej
    > należności, łącznie z kosztami przesyłki do Ciebie gdyby takowe
    > wcześniej były.

    Czy mogę prosić na wskazanie konkretnego przepisu który to mówi?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 10. Data: 2012-12-29 17:19:06
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-12-29 16:47, Adramelech pisze:

    > Czy mogę prosić na wskazanie konkretnego przepisu który to mówi?

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r.
    (DzU z 2000 r. Nr 22, poz. 271)

    I tutaj ogólniej.:

    http://www.prawo.egospodarka.pl/63151,Odstapienie-od
    -umowy-zwrot-kosztow-przesylki,1,84,1.html.

    Dlatego było takie istotne w jakim trybie następuje zwrot - w przypadku
    reklamacji sprzedawca zwraca także koszt przesyłki powrotnej.

    Przy okazji - gdzieś czytałem o planowanym wejściu przepisów że przy
    wartości większej niż 40 euro sprzedawca powinien także zwracać koszt
    przesyłki powrotnej - nie wiem czy już obowiązuje.

    --
    spp