  • 11. Data: 2012-12-28 22:15:56
    Temat: Re: mandat od SM a sprzedane auto
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 22:13, witek pisze:
> [...]
    ^^^^^

    > ewidentnie masz klopoty z rozumieniem teksu pisanego.
    > przeczytaj jeszcze raz co mu napisalem, potem dlugo pomysl i zastanow
    > sie, czy ja mu w ogole kazalem wskazywac kierujacego.

    Patrz wyżej.

  • 12. Data: 2012-12-28 22:20:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 21:14, MrNoName pisze:

    > No wlasnie umowe ojciec gdzies zagubił. Pamieta ze w PZU zgłaszal
    > sprzedaz wiec pewnie tam maja kopie umowy sprzedazy i wypowiedzenie oc.
    > A nie wiadomo kto kierowal bo moze auto zostalo ponownie sprzedane.
    > Nie wiem co jest na mandacie bo nie widzialem tego.
    > Czy sprzedaz auta trzeba zglaszac w wydziale komunikacji ?

    Tak, w ciągu 30 dni... chociaż nie ma sankcji za niezgłoszenie.

    > moim zdaniem powinien odeslac pismo ze nie jest wlascicielem i kopie
    > umowy (o ile zdobedzie). Jesli nie ma umowy to lipa

    Żadna lipa. Najwyżej trzeba będzie się zebrać w paru świadków i zeznać.

    > i pewnie przyjdzie mu placici mandat

    Pod żadnym pozorem! Potem ktoś kierując tym samochodem kogoś zabije i
    wtedy będzie to dużo trudniej odkręcić.

    > Ale znajac jego to nic nie zrobi. Jakie moga byc konsekwencje ?

    Jak nic nie zrobi, to prędzej czy później zostanie to od niego
    wyegzekwowane na siłę.

  • 13. Data: 2012-12-28 22:22:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MrNoName wrote:

    > No wlasnie umowe ojciec gdzies zagubił.

    A wie chociaz komu sprzedal? Cos wiecej niz "takiemu gosciowi w
    zielonej kurtce".

    > Pamieta ze w PZU zgłaszal
    > sprzedaz wiec pewnie tam maja kopie umowy sprzedazy i wypowiedzenie oc.
    Pewnie maja. W razie czego bedzie mozna wyciagnac.

    > A nie wiadomo kto kierowal bo moze auto zostalo ponownie sprzedane.

    Nie ma wiedziec kto kierowal, ma wiedziec komu i kiedy sprzedal.

    > Nie wiem co jest na mandacie bo nie widzialem tego.

    to zobacz jakie masz tam opcje do wyboru.

    > Czy sprzedaz auta trzeba zglaszac w wydziale komunikacji ?

    trzeba, przynajmniej trzeba bylo jakis czas temu.
    Nie interesowalem sie zmianami.

    > moim zdaniem powinien odeslac pismo ze nie jest wlascicielem i kopie
    > umowy (o ile zdobedzie).

    lub zwykle oświadczenie, ze auto sprzedal i kiedy i komu.

    > Jesli nie ma umowy to lipa i pewnie przyjdzie
    > mu placici mandat

    najglupsza rzecz na swiecie.

    > Ale znajac jego to nic nie zrobi. Jakie moga byc konsekwencje ?

    dwie wersje.
    a) straz oleje bo jak nie chce dobrowolnie zapłacić to dla miasta zysk
    bedzie zerowy wiec szkoda dlugopisu na zyski dla skarbu panstwa zamiast
    gminy.

    b) straz nie oleje, wiec potem pojdzie na policje, polcja przysle to
    samo, potem przysle mandat za niewskazanie kierujacego, potem przysle ze
    kieruje sprawe do sadu, potem przyjdzie wyrok z sadu, potem przyjdzie
    pismo od komornika, ze prosi o wplacenie kwoty z wyroku sądu plus 300 zl
    "za znaczek pocztowy", potem przyjdzie zawiadomienie z zakladu pracy lub
    ZUS ze komornik zajął pensje/emeryture.

  • 14. Data: 2012-12-28 22:24:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Tak, w ciągu 30 dni... chociaż nie ma sankcji za niezgłoszenie.

    ale w najgorszej wersji mozna oberwac w ucho rykoszetem, bo jak nowy
    wlasciciel leci w kulki nie przerejstrowal samochodu i nie zapłacił OC,
    to fundusz ubezpieczeniowy przysle rachunek na pare tysiecy za brak OC
    do aktualnego ,wg papierow w wydziale komunikacji, wlasciciela.

    Dlatego lepiej powiadomic kogo trzeba, ze OC sie juz nie nalezy.

  • 15. Data: 2012-12-28 22:32:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > wybrac opcje, nie ja kierowalem i wskazuje na kierujacego.

    dobra napisze ci jeszcze raz wyrazniej i z polskimi literami i bardziej
    po polsku i gramatycznie.

    wybrać opcję: "nie ja kierowałem i wskazuję na kierujacego".

  • 16. Data: 2012-12-28 22:46:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 22:32, witek pisze:

    > dobra napisze ci jeszcze raz wyrazniej i z polskimi literami i bardziej
    > po polsku i gramatycznie.
    >

    > wybrać opcję: "nie ja kierowałem i wskazuję na kierujacego".

    No beton...

    NIE MOŻE WSKAZAĆ KIERUJĄCEGO

  • 17. Data: 2012-12-28 22:55:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Dec 2012, witek wrote:

    [...]
> [...]
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > przeczytaj jeszcze raz co mu napisalem, potem dlugo pomysl i zastanow sie,
    > czy ja mu w ogole kazalem wskazywac kierujacego.

    Jesteś pewien, że czytałeś co napisałeś, i że napisałeś
    to o czym myślisz?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-12-28 23:52:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > [...]
    >
    > Jesteś pewien, że czytałeś co napisałeś, i że napisałeś

    dolozylem juz interpunkcje.

  • 19. Data: 2012-12-28 23:53:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No beton...
    >
    > NIE MOŻE WSKAZAĆ KIERUJĄCEGO

    on nie ma wskazac kierujacego, on ma wybrac z listy punkt o tej tresci.

  • 20. Data: 2012-12-28 23:56:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 23:53, witek pisze:

    > on nie ma wskazac kierujacego, on ma wybrac z listy punkt o tej tresci.

    Nie może, bo nie może wskazać kierującego.

    Nadal za trudne?