  • 1. Data: 2012-12-28 21:41:20
    Temat: Klauzule niedozwolone w regulaminie Allegro
    Od: 4...@g...de

    Pisałem kiedyś, że Płacę z Allegro trafiło do sądu:
    http://cafe.allegro.pl/showthread.ph...o-do-s%C4%85d

    Dziś dowiedziałem się, że wszystkie kwestionowane 7 punktów regulaminu Allegro
    zostało uznane przez Sąd za klauzule niedozwolone. Wyrok nie jest prawomocny, ale nie
    sądzę, żeby Allegro się odwoływało, bo to nic nie da, tylko zwiększy koszty.

    Oto co zostało uznane za klauzule niedozwolone i po uprawomocnieniu się wyroku
    przestanie obowiązywać:

    w art. 5 punkt 5.8 Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    "Sprzedający zobowiązany jest określić sposób zapłaty za Towar zgodnie z
    obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy Sprzedający wskazał sposób zapłaty
    przelewem na rachunek bankowy, zobowiązany jest udostępnić Kupującym realizację
    przelewu w ramach usługi Płacę z Allegro za zakupy, na zasadach określonych w
    Załączniku Nr 8 do Regulaminu, w szczególności Sprzedający jest zobowiązany wypełnić
    formularz konfiguracyjny na stronach Allegro, w sekcji Płacę z Allegro, potwierdzając
    dane osobowe, teleadresowe, nr konta bankowego oraz inne dane niezbędne do jego
    identyfikacji."

    w art. 1 punkt 1.5 Załącznika nr 8 do Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    W ramach usługi Płacę z Allegro za zakupy, Agent Rozliczeniowy posługuje się
    wyspecjalizowanymi instytucjami finansowymi, które dobiera z zachowaniem należytej
    staranności w wyborze. Do czasu udostępnienia środków Użytkownikowi, Agent
    Rozliczeniowy rozporządza otrzymanymi środkami, według własnego uznania, zgodnie z
    przepisami prawa polskiego.

    w art. 2 punkt 2.2 Załącznika nr 8 do Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    Każda osoba poprzez wyrażenie woli korzystania z usługi Płacę z Allegro za zakupy,
    wyraża zgodę na automatyczne przekazanie danych osobowych przez Grupa Allegro Sp. z
    o.o. do Agenta Rozliczeniowego, w celu prawidłowego świadczenia usług w ramach usługi
    Płacę z Allegro za zakupy, a także oceny ryzyka zawieranej transakcji. Postanowienia
    art. 5 niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio.

    w art. 3 punkt 3.5 Załącznika nr 8 do Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    W przypadku wypłat środków zgromadzonych przez Użytkownika, dokonywanych przekazem
    pocztowym bądź przelewem na zagraniczny rachunek bankowy, zlecenia realizowane są dwa
    razy w miesiącu t.j. 14 dnia miesiąca oraz ostatniego dnia miesiąca. Wypłaty, o
    których mowa w zdaniu poprzednim, poniżej kwoty 100 PLN, realizowane są raz w
    miesiącu t.j. ostatniego dnia miesiąca (jeżeli 14 dzień miesiąca lub ostatni dzień
    miesiąca przypadają w sobotę lub niedzielę bądź dzień ustawowo wolny od pracy,
    zlecenie wypłaty realizowane jest w kolejnym dniu roboczym). Zastrzeżenie, o którym
    mowa w art. 4.2. pkt. c. stosuje się odpowiednio.

    w art. 5 punkt 5.9 Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    Wystawiając Aukcję Sprzedający wyraża zgodę na jej publikację w celach promocyjnych w
    Allegro bądź innych serwisach internetowych prowadzonych przez partnerów Grupy
    Allegro.

    w art. 6 punkt 6.13 Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    Do ceny ustalonej zgodnie z niniejszym artykułem Sprzedający może doliczyć jedynie
    koszty przesyłki bądź transportu Towaru w rzeczywistej wielkości. Poza powyższymi
    Sprzedający nie może doliczać jakichkolwiek innych kwot podwyższających cenę należną
    od Kupującego.

    w art. 7 punkt 7.7 Regulaminu Allegro, w brzmieniu:
    Sprzedający nie mogą wyłączyć ani ograniczyć praw do rękojmi przysługujących
    Kupującym, nawet w przypadku, gdy sprzedaż nie ma charakteru sprzedaży konsumenckiej.
    Rękojmia nie rozciąga się na wady Towaru, o których Kupujący wiedział, w
    szczególności na te, które Sprzedający ujawnił w opisie Aukcji.

  • 2. Data: 2012-12-28 23:09:18
    Temat: Re: Klauzule niedozwolone w regulaminie Allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Dec 2012, 4...@g...de wrote:

    > Pisałem kiedyś, że Płacę z Allegro trafiło do sądu:
    > http://cafe.allegro.pl/showthread.ph...o-do-s%C4%85d

    Jeśli zrobiłeś skądś cut&paste to informuję że źródło było do kitu, link
    zawiera wykropkowany element (pewnie przez jakiś javowy wynalazek).
    Skopiuj proszę link z linii adresowej przeglądarki.

    > Dziś dowiedziałem się, że wszystkie kwestionowane 7 punktów regulaminu Allegro
    > zostało uznane przez Sąd za klauzule niedozwolone.

    punkty 1-6 są dla mnie jasne, ale do .7:

> [...]
    > Rękojmia nie rozciąga się na wady Towaru, o których Kupujący wiedział,
    > w szczególności na te, które Sprzedający ujawnił w opisie Aukcji.

    ...jestem ciekaw uzasadnienia i czy zastrzeżenie obejmuje całą treść,
    dlatego jak masz pod ręką coś ciekawego (od pełnego linku z cafe
    poczynając) to poproszę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-12-28 23:52:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > ...jestem ciekaw uzasadnienia i czy zastrzeżenie obejmuje całą treść,
    > dlatego jak masz pod ręką coś ciekawego (od pełnego linku z cafe

    pewnie poszlo o fragment, ze rekojmi nie mozna wylaczyc przy sprzedazy
    miedzy firmami. I uwalono caly punkt.

  • 4. Data: 2012-12-30 23:41:45
    Od: 4...@g...de

    Link nie jest istotny, chyba że ktoś chce poczytać opinie Allegrowiczów o tym pozwie
    :)

    http://cafe.allegro.pl/showthread.php?68923-P%B3ac%E
    A-z-Allegro-trafi%B3o-do-s%B9du&mode=linear

    http://cafe.allegro.pl/showthread.php?1606501-PzA-wy
    znaczono-termin-rozprawy-przeciwko-Allegro-wst%EAp-w
    olny-%29

    Wyrok wraz z uzasadnieniem ma 22 strony, a Sąd każe sobie płacić 3 zł za stronę, więc
    mam ich gdzieś ;) Podaję to, co mi powiedziała pani w okienku. Jeśli ktoś sobie
    życzy, powinien otrzymać z Sądu te materiały, wszak każdy ma prawo dostępu do
    informacji publicznej :-> Allegro złożyło wniosek o pisemne uzasadnienie, więc jest
    możliwe, że odwoła się, chociaż to moim zdaniem bez sensu.

    Ad 7 - Witek ma rację, chodzi o rozszerzenie aktu wyższego rzędu. Przynajmniej taka
    była argumentacja powoda.

    Tak na marginesie - prawie wszyscy wytrząsali się nad tym pozwem, że bez sensu, bez
    szans itd.; internetowa norma, chociaż przerażająca, gdy w grę wchodzi prawo i sąd...

    Czarek

  • 5. Data: 2012-12-31 11:13:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Dec 2012, 4...@g...de wrote:

> [...]
    >
    > http://cafe.allegro.pl/showthread.php?1606501-PzA-wy
    znaczono-termin-rozprawy-przeciwko-Allegro-wst%EAp-w

    Thx :)

    > Tak na marginesie - prawie wszyscy wytrząsali się nad tym pozwem, że bez sensu, bez
    szans itd.;

    Nie wiem kto to "prawie wszyscy", ale pamiętam że przymus udostępnienia
    płatności przez konkretnego pośrednika w przypadku udostępnienia płatności
    na konto nie spotkał się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem, a akceptacja
    była raczej w kategorii "fakty dokonane przymusem".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-12-31 17:52:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    4...@g...de pisze:

> [...]
    > [...] Płacę z Allegro [...]
    >
    > w art. 2 punkt 2.2 Załącznika nr 8 do Regulaminu Allegro, w brzmieniu:

    Na szczęście nie ma już takiej usługi Płacę z Allegro, więc Allegro
    spokojnie poczeka na kolejny ruch "oburzonych".

    andy_nek

  • 7. Data: 2013-01-01 19:27:43
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 31.12.2012 17:52, Andrzej Kłos pisze:

    > Na szczęście nie ma już takiej usługi Płacę z Allegro, więc Allegro
    > spokojnie poczeka na kolejny ruch "oburzonych".

    Dokładnie tak będzie - a zabawa "w ganianego" może trwać następne 15 lat...

    Pozdr.!
    (D)

  • 8. Data: 2013-01-02 10:42:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Dec 2012, Andrzej Kłos wrote:

    > Na szczęście nie ma już takiej usługi Płacę z Allegro, więc Allegro spokojnie
    > poczeka na kolejny ruch "oburzonych".

    Nie bardzo.
    Klauzula niedozwolona wpisana do rejestru zabrania:
    - wpisywania *takich* zastrzeżeń a nie *tych* zastrzeżeń
    - powyższe dotyczy wszystkich przedsiębiorców, również "sprawcy".

    IMO zmiana z "płacę z Allegro" na "PayU" nic nie zmienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-01-30 12:49:19
    Od: marek <marek>

    On 2013-01-02 10:42, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - powyższe dotyczy wszystkich przedsiębiorców, również "sprawcy".
    >
    > IMO zmiana z "płacę z Allegro" na "PayU" nic nie zmienia.

    Czy coś wiadomo więcej nt. tego wyroku? Uprawomocnił się czy "batalia"
    trwa dalej?

    Marek