  • 61. Data: 2012-12-30 13:18:59
    Temat: Re: mandat od SM a sprzedane auto
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > A ja ciągle jeżdżę nie swoim samochodem. ;)
    > Miałem kontrolę i jakoś nie było dymu.

    Chyba mnie trochę zaćmiło przy poprzedniej odpowiedzi.
    A jak poprzedni właściciel dokona formalności, które zakłamy,
    że zostały dokonane - musi przeciez zdać tablice.
    Już na tym etapie zaczną coś szukać.

    Więc albo są stare tablice i zakąłdamy, że poprzedni właściciel
    nic nie zrobił, albo dokonał formalności----> i nie ma tablic auto.

    PS
    Ja jeżdżę nie swoim, na obcych tablicach,
    nic nie jest przejestrowane, ale wszystko legalnie.
    Miałem kontrolę, a nawet kolizję i też nie ma dymu,
    ale to inna sytuacja.

  • 62. Data: 2012-12-30 15:02:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-30 13:18, Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Już na tym etapie zaczną coś szukać.
    >
    > Więc albo są stare tablice i zakąłdamy, że poprzedni właściciel

    Jeśli nowy nabywca pojazdu mieszka w zasięgu/rejonie tego samego
    urzędu komunikacji to numer zostaje stary. I jeździ sie na starych.
    Chyba że się coś w ostatnich latach zmieniło.

    Pozdrawia

  • 63. Data: 2012-12-30 15:13:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RadoslawF wrote:

    > Jeśli nowy nabywca pojazdu mieszka w zasięgu/rejonie tego samego
    > urzędu komunikacji to numer zostaje stary. I jeździ sie na starych.
    > Chyba że się coś w ostatnich latach zmieniło.

    Ale qwerty pytał o nabycie pojazdu za granicą.

  • 64. Data: 2012-12-30 15:58:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-30 15:13, Użytkownik cef napisał:

    > Ale qwerty pytał o nabycie pojazdu za granicą.

    A to przepraszam, nie doczytałem.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2012-12-31 09:57:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Dec 2012, witek wrote:

    [...]
> [...]
    [...]

    > Gotfryd, kto jak kto ale ty juz dawno powiniens zauwazyc, ze w zadnej ustawie
    > nikt nigdy nie prosi o wskazanie kierującego, tylko o informacje komu sie
    > powierzylo pojazd.

    No a o czym innym jest wątek, jak nie o tym, że niezgodna z tymi ustawami
    treść pisma od SM *NIE JEST* podstawą do składania fałszywych oświadczeń,
    tylko po to, aby strasznika zadowolić?
    Przecież to Ty pisałeś, że *MA* wybrać punkt "wskazanie kierującego"!
    A to jest bzdura.

    > Starzejesz sie.

    Owszem, ale nie ja jeden ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2013-01-02 19:23:26
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 15:00:39 -0600, witek napisał(a):

    > to zalezy od chamstwa SM.
    > Jak polecą proceduralnie, to nie zaznaczyles zadnej opcji czyli mogą
    > pójść do sądu z czym chcą.

    Nie mogą pójść, bo opcje dotyczą właściciela samochodu.
    Najlepiej po prostu zadzwonić i wysłać faksem umowę sprzedaży (którą
    zresztą warto zarejestrować w wydz komunikacji)

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 67. Data: 2013-01-02 20:00:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Nie mogą pójść, bo opcje dotyczą właściciela samochodu.

    jesli wg papierow ciagle wisi jako wlasiciel to sąd nawet do konca
    papierow nie bedzie czytal. przyklepie podpisze i nastepny prosze.

    > Najlepiej po prostu zadzwonić i wysłać faksem umowę sprzedaży (którą
    > zresztą warto zarejestrować w wydz komunikacji)

    wcale nie najlepiej, bo po takiej rozmowie nie zostaje ślad.
    pracownik w SM sie zmieni i potem zdziwieni zobaczymy komornika pod
    drzwiami.

  • 68. Data: 2013-01-03 09:15:29
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > Jak polecą proceduralnie, to nie zaznaczyles zadnej opcji czyli mogą pójść
    > do sądu z czym chcą.

    I PRZEGRAJĄ, o ile odpowiadający zastosował się do tez wymienionych
    w wątku. Tak czy nie?

    Sąd, policja czy też SM NIGDY nie przegrywają, bo nie mają co przegrać. Dla
    nich sprawa wysłana do sądu jest "odfajkowana", a jej wynik w sądzie ich nie
    interesuje.
    Przegranym zawsze jest właściciel auta. Przegrywa czas który straci na :
    dojazdy do sądu, pisanie odwołań i wysyłanie je pocztą ( więc jeszcze koszty
    znaczka).
    Z systemem więc jak widać nie idzie wygrać.
    Mając pismo z SM lepiej zaznaczyć opcję najbardziej pasującą i dodać
    wyjaśnienie, że samochód sprzedany, niż słuchać takiej popierdułki jak Lawa.
    Sprzedający ma obowiązek zgłosić sprzedaż auta w WK w ciągu 30 dni, co
    zostaje odnotowane na odwrocie umowy kupna/sprzedaży. I już masz dowód.

  • 69. Data: 2013-01-03 13:35:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedający ma obowiązek zgłosić sprzedaż auta w WK w ciągu 30 dni, co
    > zostaje odnotowane na odwrocie umowy kupna/sprzedaży. I już masz dowód.
    Problem w tym, że w CEPiK będzie figurował jako właściciel aż do momentu,
    gdy nowy nabywca pojazd zarejestruje. Informacja o zgłoszeniu sprzedaży
    jest niewidoczna w informacjach przesyłanych organom ścigania w formie
    elektronicznej.

  • 70. Data: 2013-01-04 15:34:28
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    ,

    Gotfryd, kto jak kto ale ty juz dawno powiniens zauwazyc, ze w zadnej
    ustawie nikt nigdy nie prosi o wskazanie kierującego, tylko o informacje
    komu sie powierzylo pojazd.
    Starzejesz sie.

    "komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie"
    Zawiły język polskich ustaw.