  • 151. Data: 2011-05-31 13:11:00
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl>

    > Dokładnie tak.

    Sugerujesz, że wszyscy lub prawie wszyscy pisarze tej grupy są psychicznie
    chorzy więc nie powinni zawierać małżeństw ?

  • 152. Data: 2011-05-31 13:11:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 12:47:05 +0200, Maddy napisał(a):

    > Kobieta której odmówiono udzielenia ślubu jest poczytalna, inteligentna,
    > skończyła studia. Tylko porusza się na wózku, "dziwnie" wygląda
    > (przykurcze kończyn) i niewyraźnie mówi, bo taka jest natura tej choroby.
    > I na tej podstawie urzędniczka USC orzekał, że ta pani może być
    > niepełnosprawna umysłowo i zażądała zaświadczenia, że nie jest.

    I slusznie zażądała:

    "Art. 12 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy
    (Dz.U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59, z późn. zm.): ,,(...)nie może zawrzeć
    małżeństwa osoba dotknięta chorobą psychiczną albo niedorozwojem umysłowym.
    Jeżeli jednak stan zdrowia lub umysłu takiej osoby nie zagraża małżeństwu
    ani zdrowiu przyszłego potomstwa i jeżeli osoba ta nie została
    ubezwłasnowolniona całkowicie, sąd może jej zezwolić na zawarcie
    małżeństwa.""

    Urzędnik wobec swoich wątpliwości (bo nie jest lekarzem, nie może polegać
    na tym, co mówi sam zainteresowany) potrzebuje zaświadczenia, ponieważ
    odpowiada za swoje decyzje (póki co - choćby moralnie). Sąd też potrzebuje
    zaswiadczenia.

    Nawet pani w kasie supermarketu widząc na pozór normalną kartę kredytową i
    mając wątpliwości co do niej lub jej właściciela może (a wręcz ma
    obowiązek) zażądać jej weryfikacji lub wręcz ją zniszczyć - są na to
    odpowiednie procedury.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 153. Data: 2011-05-31 13:12:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 13:01:00 +0200, Maddy napisał(a):

    > Potomstwo nie jest skutkiem małżeństwa.

    U normalnych ludzi jest.

    > Taka duża dziewczynka i jeszcze
    > się nie zorientowała.
    > A w ogóle to w Polsce od dziesięcioleci to raczej małżeństwo jest
    > skutkiem potomstwa.

    Nie u normalnych ludzi.

  • 154. Data: 2011-05-31 13:13:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem, osobom niepełnosprawnym ze względu na zaburzenia psychiczne,
    > powinno się pozwalać na zawieranie związków małżeńskich tylko po
    > pozytywnym przejściu odpowiednich testów stwierdzających ich gotowość do
    > stanu małżeńskiego w sensie społecznym.

    Ale to jest kompletnie poroniony pomysł bo nie-chorzy takiej gotowości
    często nie posiadają a nie ma opcji by ktoś od nich takich testów zażądał.
    Jeśli chcesz to kontrolować to rozglądnij się najpierw po wszystkich
    przypadkach kiedy takie testy miałyby sens i najpierw najważniejsze
    wprowadzaj.

  • 155. Data: 2011-05-31 13:15:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 13:53:44 +0200, krys napisał(a):

    > To juz korporacji kłopot, że zatrudniła sobie szefa z żółtymi papierami.

    Kłopot??? Chcesz powiedzieć, że nie powinna takiego zatrudniać? To byłoby
    wszak dyskryminacja na równej drodze, w biały dzień!
    3-)

  • 156. Data: 2011-05-31 13:17:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 14:06:21 +0200, Maddy napisał(a):

    > Może się nie żenić, a pieniądze matce przelewać, braciom, dziadkowi.
    > Albo rozdawać bezdomnym.
    >
    > Ikselka zaczadzona bardziej niż zwykle i takie efekty.

    Dzieciątko Ty moje, no podpowiem Ci: Ikselce nie chodzi o to, co MOŻE robić
    z pieniedzmi, tylko o to, czy poniesie konsekwencje. Czytać to mało -
    trzeba przy tym myśleć.

  • 157. Data: 2011-05-31 13:24:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 15:13:35 +0200, niusy.pl napisał(a):

> [...]
    > Jeśli chcesz to kontrolować to rozglądnij się najpierw po wszystkich
    > przypadkach kiedy takie testy miałyby sens i najpierw najważniejsze

    Próba wprowadzenia testów wzbudziłaby protesty - przeciw testom 3-)

  • 158. Data: 2011-05-31 13:25:45
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > No już nie teoretyzuj... mnożna ująć to w taki sposób, że testy dana osoba
    > będzie przechodzić cyklicznie co tydzień przez np kwartał, albo pół roku i
    > wtedy taka ewentualność już odpada...

    Są takie okresowe "testy" lekarskie do prawa jazdy. Możesz wzrok stracić,
    cukrzycy nabawić się, zestarzeć nim lekarz zechce dać bezterminowe.

  • 159. Data: 2011-05-31 13:29:23
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > Osoba z chwilowymi problemami psychicznymi, albo trwałymi problemami nie
    > mającymi wpływu na jakość życia w małżeństwie, nie posiadająca orzeczenia
    > o stopniu niepełnosprawności w związku z tymi zaburzeniami, nie powinna
    > mieć żadnych problemów przy zawieraniu związku małżeńskiego.
    >
    > Co do osoby posiadającej takie orzeczenie, zachodzi obawa, że nie będzie
    > ona zdolna wziąć na siebie ciężaru odpowiedzialności związanej z pożyciem
    > i wychowaniem potomstwa, dlatego powinna zostać poddana testom...

    Ale przecież ona nie będzie się o to nikogo pytała :-)

  • 160. Data: 2011-05-31 13:40:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl>

    > Wątpliwe.
    >
    > Pomaganie małżeństwom w oczywisty sposób narusza równość
    >
    > Związki partnerskie są po to żeby facet mógł bez zbędnych ceregieli kopnąć
    > babkę w dupę.

    Prawne związki partnerskie ?