  • 21. Data: 2004-12-27 11:15:16
    Temat: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > > nie moze
    >
    > A toś błysnął wiedzą prawniczą;)))

    staram sie jak moge :-) Robert T. nieco rozwinal ma mysl :-)

    P.

  • 22. Data: 2004-12-27 11:30:47
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2004 00:51:13 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > W pełni się zgadzam. A na Romusia uwagi zwracać nie należy, bo on
    > jeszcze tkwi świadomością we wczesnych latach 50-tych. Wg. niego wszyscy
    > uczniowe mają wyglądać jednakowo, mysleć jednakowo, a jak 'nauczyciel'
    > szczeknie 'żabki!', mają bez dyskusji zacząć skakać.

    A ja mam nieco inne podejście.
    Zbytnia swoboda także nie prowadzi do pozytywnych rezultatów.
    W USA renesans przezywają szkoły prywatne w klasycznym
    prusko-wiktoriańskim stylu - ponieważ dzięki ustanawianiu i egzekwowaniu
    zakazów mają lepsze wyniki. Pełna swoboda po prostu szkodzi, gdyż utrudnia
    opanowanie trudnej sztuki rozróżniania rzeczy istotnych od rzeczy fajnych.
    Owszem pewnej grupie mołodzieży taki model edukacji sprzyja - rozwija
    indywidualność i pozwala na rozwinięcie umiejętności - ale większość po
    latach podziękuje rodzicom za to, że wysłali ich do szkoły z dyscypliną.

    Poza tym nie można pomijać faktu, że kontestacja, smakowanie rzeczy
    zakazanych leży w naturze ludzkiej, i jest to naturalne zachowanie dla
    młodzieży. I nie da się tego wyplenić ani mundurem, ani dyscypliną ani
    kijem. Dlatego ten bunt należy ukierunkować. Ustawić "pochłaniacze buntu"
    w postaci szeregu drobnych zakazów, których złamanie nie szkodzi nikomu.
    Takim zakazem jest np zakaz malowania włoszów, obowiązek noszenia ciapów w
    szkole, zakaz noszenia kolorowych skarpetek itp. Bo jeżeli wszystko wolno,
    i 15 latce wolno przyjść do szkoły z fioletowymi włosami i paznokciami to
    jak może ona wyrazić zwój bunt wobec świata? Paląc marychę? Puszczając się
    z kim popadnie? Zakładając jednoosobowy gang?

    To tak pod rozwagę zwolnennikom pełnej swobody.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 23. Data: 2004-12-27 12:16:20
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rodrig Falkenstein napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > z kim popadnie? Zakładając jednoosobowy gang?
    >
    > To tak pod rozwagę zwolnennikom pełnej swobody.

    Popieram. Ja chodziłem do szkoły, gdy trzeba było nosić fartuszek i tarczę. I
    jestem dobrze wychowany. Teraz gdy obowiązuje bzdurne "bezstresowe" wychowanie
    coraz więcej nieletnich popełnia przestępstwa. Myślą że wszystko im wolno. A
    wolnośc nie poelaga na tym, że wszystko nam wolno. Taka "wolność" to tyrania
    wobec innych (rodziców, nauczycieli). Jakiś standard musi być. A szkoły można
    wybierać.
    Kolorowe włosy u dzieci to chore. Dziwię się rodzicom że na to pozwalają.

    --
    JOHNSON :)

  • 24. Data: 2004-12-27 12:39:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqouef$lnf$1@news.onet.pl Johnson
    <j...@a...pl.nospam> pisze:

    > Teraz gdy obowiązuje bzdurne "bezstresowe" wychowanie
    > coraz więcej nieletnich popełnia przestępstwa.
    Tu zgoda. Bezstresowe wychowanie do życia pełnego stresów to idiotyzm.

    > Kolorowe włosy u dzieci to chore.
    Bo?

    Tyle, że na grupie prawnej rozpatruje się problem od strony legislacyjnej,
    opinie w kwestiach wychowawczych raczej pasują do pl.soc.edukacja lub
    pl.soc.edukacja.szkola

    Jotte

  • 25. Data: 2004-12-27 12:49:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    [ciach]

    > Popieram. Ja chodziłem do szkoły, gdy trzeba było nosić fartuszek i tarczę. I
    > jestem dobrze wychowany.

    Primo: to Ty tak twierdzisz.
    Secundo: nie widzę jednoznacznego związku między mundurkami, a dobrym
    wychowaniem. Bo dwuznaczny mogę pokazać - ot chociażby na przykładzie
    hitlerjugend.

    > Teraz gdy obowiązuje bzdurne "bezstresowe" wychowanie
    > coraz więcej nieletnich popełnia przestępstwa.

    Bezstresowe wychowanie to jedno, a malowanie włosów to coś zupełnie
    innego. Osobiście nie widzę żadnej różnicy między zmianą koloru włosów,
    a zmianą fryzury z kucyka na warkocze.

    [ciach]

    > Jakiś standard musi być. A szkoły można
    > wybierać.

    Kraj zamieszkania też _teoretycznie_ można sobie wybrać.

    > Kolorowe włosy u dzieci to chore.

    Wypowiedź uzasadnij...

    > Dziwię się rodzicom że na to pozwalają.

    A ja dziwię się, że trujesz tutaj o swoich prywatnych urojeniach
    dotyczących związków mundurków z dobrym wychowaniem - wszak do 'dobrego
    tonu' należy także przestrzeganie tematu grupy. A ta jest o prawie - i
    pytanie dotyczyło legalności takiego zarządzenia. A nie Twoich
    prywatnych opinii o farbowaniu włosów czy skarpetek.

  • 26. Data: 2004-12-27 12:54:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    można
    > wybierać.
    > Kolorowe włosy u dzieci to chore. Dziwię się rodzicom że na to

    widziales chocciaz raz w zyciu pasemka?

    P.

  • 27. Data: 2004-12-27 13:12:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > A ja mam nieco inne podejście.

    Twoje prawo.

    > Zbytnia swoboda także nie prowadzi do pozytywnych rezultatów.

    Zdefiniuj 'zbytnia'.

    > W USA renesans przezywają szkoły prywatne w klasycznym
    > prusko-wiktoriańskim stylu - ponieważ dzięki ustanawianiu i

    W USA wybrali na prezydenta kanciarza o mentalności poniżej naszego
    rodzimego Leppera. Lepper na prezydenta?

    > egzekwowaniu zakazów mają lepsze wyniki. Pełna swoboda po prostu

    Naturalnie masz poparcie dla swojej teorii w pełni obiektywnych, naukowo
    przeprowadzanych badaniach porównawczych?

> [...]
    > edukacji sprzyja - rozwija indywidualność i pozwala na rozwinięcie
    > umiejętności - ale większość po latach podziękuje rodzicom za to, że

    O, to w tych szkołach 'z dyscypliną' (do których zadaje się
    uczęszczałeś) uczyli także jasnowidzenia i prekognicji?

    [ciach]

> [...]
    > włosami i paznokciami to jak może ona wyrazić zwój bunt wobec świata?
    > Paląc marychę? Puszczając się z kim popadnie? Zakładając jednoosobowy

    MegaROTFL

    Wg. twojego rozumkowania powinienem być narkomanem, alkoholikiem i czym
    tam jeszcze - bo jakoś nikt mi farbowania włosów czy chodzenia w
    kolorowych koszulkach nie zabraniał. A z natury raczej 'staję okoniem',
    jak ktoś mi idiotyczne, nieuzasadnione zakazy/nakazy wymyśla. Więc
    powinienem minimum alkoholikiem zostać - a jestem abstynentem.

    Poza tym przypominam, że to nie jest grupa o rewolucyjnych metodach
    wychowawczych 'prosto z USA', tylko o prawie. Polskim w dodatku. Trzymaj
    się więc tematu. Czy zmiana koloru włosów przez ucznia szkoły jest
    nielegalna?

  • 28. Data: 2004-12-27 13:20:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > Secundo: nie widzę jednoznacznego związku między mundurkami, a dobrym
    > wychowaniem. Bo dwuznaczny mogę pokazać - ot chociażby na przykładzie

    Gwoli ścisłości - chłopcy z hitlerjugendy byli dobrze wychowani.
    Kulturalnie, czyści, szanowali starszych (o ile byli to starzy
    aryjczycy), nie bili rodzeństwa, nie przeklinali, nie palili i nie pili.
    Tak na oko lepiej sie zachowywali niż nasi harcerze (jakim językiem
    operują nasi harcerze miałam sie okazję przekonać niedawno, jadac
    pociągiem w jedym wagonie z jakas harcerską wycieczką, 'druh drużynowy'
    był nie lepszy).

    Co ma wychowanie, kultura osobista wspólnego z ideologią?
    Radzieccy pionierzy tez byli grzeczni.
    A już Pawka Morozow był niewątpliwie grzecznym i kulturalnym chłopcem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 29. Data: 2004-12-27 13:44:52
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Johnson wrote:

> [...]
    > tym, że wszystko nam wolno. Taka "wolność" to tyrania wobec innych
    > (rodziców, nauczycieli). Jakiś standard musi być. A szkoły można

    Bezstresowe wychowanie jest zle. Tak samo jak wychowanie w iscie
    totalitarnym stylu. Ja chodzilem do szkoly gdzie nikt nie wymagal tego aby
    kazdy wygladal tak samo, podobnie w LO, tylko niektore nauczycielki tzw.
    starszej daty (de facto swietni pedagodzy, nie to co jakies
    pseudo-nauczyciele kilka lat po studiach) potrafili rzucic kolezankom jakies
    zlosliwe uwagi na temat ich ubioru/wygladu. Pomimo tego nie wyroslem na
    prztespce i uwazam, ze jestem wychowany na calkiem przyzwoitym poziomie.
    Szkola to nie wszystko, liczy sie takze to, co ktos ma w domu.

    > Kolorowe włosy u dzieci to chore. Dziwię się rodzicom że na to
    > pozwalają.

    Czemu chore ? Dla mnie normalne.

    --
    Mithos

  • 30. Data: 2004-12-27 13:47:26
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Maddy wrote:

> [...]
    > językiem operują nasi harcerze miałam sie okazję przekonać niedawno,
    > jadac pociągiem w jedym wagonie z jakas harcerską wycieczką, 'druh

    Co sie dziwic, ze uczniowie przelinaja skoro nauczyciele, bedacy niby
    jakimis tam wzorami dla uczniow, takze to robie. Pol biedy jezeli prywatnie,
    ale zdarza sie, ze czasem cos im sie "wymsknie".

    --
    Mithos