  • 1. Data: 2004-12-26 19:45:05
    Temat: niezamawiany towar raz jeszcze
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    W 2002 firma X przyslala niezamawiana paczke do firmy Y. Recepcjonista w
    firmie Y podpisal list przewozowy przyjmujac przesylke. Przesylka
    trafila do magazynu Y (zgodnie z procedurami). Losy na dzien dzisiejszy
    paczki nie sa do konca znane.
    Pod koniec 2004 roku firma X zazadala natychmiastowego zwrotu przesylki.

    1. Co w przypadku, gdy Y zagubila przesylke (nie moze jej znalesc).
    2. Co w przypadku, gdy Y odmowi wydania przesylki (no bo tak)
    3. Co w przypadku, gdy Y ma niekompletna przesylke (brak opakowania,
    zagubiona czesc elementow).
    4. Co w przypadku, gdy Y uszkodzila przesylke (spadla)

    Czy X moze wystawic fv dla przypadku 1-4? Czy wartosc na FV moze opiewac
    na wartosc z dnia nadania czy powinna odpowiadac wspolczesnym realiom?
    (np. "najnowsza" kamera wideo w 2002 byla super droga, w 2004 kosztuje
    kilka razy mniej).

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2004-12-26 20:22:28
    Temat: Re: niezamawiany towar raz jeszcze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Najprawdopodobniej jakiekolwiek roszczenie się przedawniło, bo już upłynęły
    dwa lata. Tak więc wystarczy im tak odpisać.

  • 3. Data: 2004-12-26 22:45:10
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 26 Dec 2004 21:22:28 +0100, użyszkodnik "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> napisał:

    > Najprawdopodobniej jakiekolwiek roszczenie się przedawniło, bo już upłynęły
    > dwa lata. Tak więc wystarczy im tak odpisać.

    i załczyć fakture za magazynowanie niezamówionego towaru :P

    --
    futszaK
    601061867

  • 4. Data: 2004-12-26 23:07:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > i załczyć fakture za magazynowanie niezamówionego towaru :P

    Bo ja wiem? Nie ryzykował bym. Bo jeszcze by się okazało, ze w takim razie
    zawarto dorozumianą umowę przechowania i należało by zgodnie z prawem wydać
    ów przedmiot w stanie nie pogorszonym. Poprzestańmy przy przedawnieniu,
    skoro tego przedmiotu już nie ma.