  • 61. Data: 2002-11-29 18:35:59
    Temat: Re: lapowki i policja
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:as8bc6$1vf$1@news.tpi.pl...

    > a taka mialem nadzieje, ze zrozumiesz... nie chce mi sie juz Tobie
    > tlumaczyc, ze woda jest mokra, a ziemia sie kreci wokol slonca.Krzysztof
    > ponizej tez staral ci sie to wytlumaczyc, tez z kiepskim rezultatem.

    Być może wasza pewność siebie znacznie przewyższa waszą wiedzę.Ty wiesz
    lepiej nawet od sądu.

    Leszek

    GG 1631219

  • 62. Data: 2002-11-29 21:07:27
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):
    > Prokuratura Poznań-Grunwald stwierdziła inaczej.Sprawa w sądzie.

    A jesteś pewien, że sprawy są identyczne?

    KG

  • 63. Data: 2002-11-29 21:08:36
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):
    > Dlaczego ja mam udowadniać?? Jeśli mnie ktoś oskarży fałszywie o popełnienie
    > przestępstwa to złożę zawiadomienie do prokuratury o popełnieniu
    > przestępstwa z art.234 K.K. Dalej sprawą zajmuje się prokuratura.Ona po
    > wyjaśnieniu że przestępstwa nie popełniłem czyli udowodnieniu fałszywości
    > oskarżenia skieruje akt oskarżenia do sadu.
    > Jeśli gdzies coś zle napisałem to poproszę o sprostowanie a nie uwagi typu
    > "nie bo nie"(ssj5 też to dotyczy;)

    Tylko budowodnienie, że zeznanie było od początku zmyślone i składane z
    zamiarem fałszywego oskarżenia może być podstawą postawienie zarzutów z
    art.234. Sam brak podstaw (dowodów) do zarzucenia policjantowi przyjęcia
    łapówki nie wystarcza do stwierdzenia, że oskarżenie go o to było
    fałszywe. Jak wyobrażasz sobie dowód fałszywości?

    KG

  • 64. Data: 2002-11-29 21:41:37
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Leszek napisa_(a):
    >
    > Tylko budowodnienie, że zeznanie było od początku zmyślone i składane z
    > zamiarem fałszywego oskarżenia może być podstawą postawienie zarzutów z
    > art.234.

    Prokuratura w Poznaniu uznała inaczej.Dlaczego rościsz sobie (i nie tylko
    Ty) prawa od jedynej prawidłowej interpretacji przepisów prawa.Zostaw to
    prokuraturze lub sądowi.Gdyby było tak jak mówisz to art.234 byłby przepisem
    martwym.Każdy oskarżający cię o złodziejstwo(n.p) mógłby po udowodnieniu
    przez Ciebie że nie jesteś złodziejem powiedzieć :sorry wydawało mi się.Nie
    uważasz że byłaby to paranoja?Byle dupek mógłby oskarżać innego człowieka a
    tem musiałby udowadniać że jest niewinny.

    Leszek

    GG 1631219

  • 65. Data: 2002-11-29 21:58:12
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):
> [...]
    > uważasz że byłaby to paranoja?Byle dupek mógłby oskarżać innego człowieka a
    > tem musiałby udowadniać że jest niewinny.

    Prokuratura i sądy nieomylne nie są. Prawo interpretować może każdy.
    Ponownie pytam czy jesteś pewien, że obie sprawy są identyczne. Dalsza
    dyskusja ma sens jeśli dokładnie przedstawisz okoliczności tamtej
    sprawy, a nie tylko stwierdzenie, że skierowano oskarżenie z art.234 kk.
    I poczekaj na wyrok.

    KG

  • 66. Data: 2002-11-29 22:20:41
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):
    > Każdy oskarżający cię o złodziejstwo(n.p) mógłby po udowodnieniu
    > przez Ciebie że nie jesteś złodziejem powiedzieć :sorry wydawało mi się.

    Widzisz różnicę między udowodnieniem, że nie jestem złodziejem, a
    sytuacją, w której nie wiadomo jaka jest prawda?

    A co do interpretacji prawa i art.234 kk:
    Oskarżenie musi być fałszywe nie tylko w sensie jego obiektywnej
    nieprawdziwości, ale i w sensie subiektywnym. Użycie w przepisie słowa
    "fałszywie" należy rozumieć w ten sposób, że sprawca ma pełną świadomość
    nieprawdziwości swego oskarżenia. Nie wystarcza więc zamiar ewentualny,
    tj. sytuacja, gdy sprawca nie jest pewien nieprawdziwości swych
    oskarżeń, ale dopuszcza taką możliwość i godzi się na nią.

    KG

  • 67. Data: 2002-11-29 22:23:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Rzeczywiscie w pewnym miejscu falszywe oskarzenia zamienily mi sie w
    | falszywe zeznania, które regulowane sa w 233kk. Ale moja argumentacja
    odnosi
    | sie do czlonu "falszywe". I bez zlosliwosci zauwaze, ze równiez ty nie
    masz
    | racji - artykul 234 nie chroni przed pomówieniami, tak jak definiowane sa
    | artykule 212, gdyz w szczególnosci pomówienie wcale nie musi byc
    | nieprawdziwe aby podlegalo sciganiu. Artykul 234 mówi o falszywym
    | oskarzeniu, tak wiec w odróznieniu od pomówienia
    | trzeba falszywosc takiego oskarzenia wykazac.

    Przyznaję się do błedu, ale w konsekwencji i tak wyszło na jedno. Trzeba jej
    to udowodnić.

    | że
    | może
    | domniemaniach
    | uniewinniono,
    |
    | Zgadzam sie, chociaz moim zdaniem niewlasciwie stosujesz slowo dowód.
    | Zeznanie swiadka moze byc dowodem w sprawie, podobnie jak bedzie nim
    | ewentualne zeznanie policjanta. Aby uznac za winnego, potrzebne sa
    natomiast
    | wystarczajace dowody i oczywiscie sie z Toba zgadzam, z zastrzezeniem, ze
    | byc moze istnieja inne dowody, o których pani Ania w tej sprawie moze nie
    | wiedziec.

    No cóż, nie bardo sobie te inne dowody w praktyce wyobrażam, no chyba, że
    policjant się przyzna, albo znowu widział to pijany staruszek leżący w
    rowie. jakby jakieś inne dowody były i policja się o nich dowiedziała, to
    sami by szukali pokrzywdzonej. A jak dotąd nie objawiły się, to raczej nie
    sądzę, by ktokolwiek je znalazł. I jeszcze jeden aspekt sprawy. Ania
    napisała, że łapówkę jej proponowano. No to nawet jakaś kamera, czy patrzący
    z pewnej odległości świadek nie wystarczy. Musiałby być ktoś, kto to słyszał
    (albo nagranie, ale wiemy, że nagrania nie ma). No pozostaje NI-JA albo
    wróżka. Inaczej moim zdaniem wyjaśnić się sprawy wiarygodnie nie da. Będzie
    zawsze 1/1.

  • 68. Data: 2002-11-30 01:23:11
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <as84la$njq$1@druid.ceti.com.pl>, ania wrote:

    > to chyba jest zdanie - ktore powoduje ze moze nie warto prowadzic "wojny" z
    > policja:-(

    Nie wiem. Wydaje mi się że warto, ale wcale nie musi być to ani proste ani
    tym bardziej przyjemne. Również ja w tej chwili nie sądzę aby groziła ci
    odpowiedzialność karna. Ale już co do odpowiedzialności cywilno-prawnej
    takiego przekonania nie mam. Akurat nie przemawia do mnie stwierdzenie
    Krzysztofa, że 300zł powstrzyma łapówkarza przed złożeniem pozwu o
    zniesławienie z powództwa cywilnego. Pozostaje mieć nadzieje, że jednak
    nie i że np. (w razie czego) dzieliłaś się tą informacją (o zdarzeniu) z
    kimś ze swojego otoczenia. Pozostaje też mieć nadzieje że sąd w takim
    wypadku wykaże się mądrością, zdając sobie sprawę jak niebezpieczne
    społecznie mogłoby się okazać uznanie roszczeń łapówkarzy.
    Wielka szkoda, że nie ma niezależnej instytucji pośredniej (najlepiej w
    strukturach policji) do której można by zgłaszać takie przypadki bez
    formalnego powiadamiania prokuratury. Wtedy łatwo możnaby sprawdzić czy
    zgłoszenia na danego policjanta się powtarzają, a to już byłaby silna
    podstawa do załatwienia delikwenta z minimalną ilością możliwych
    komplikacji prawnych. A może jest taka NIEZALEŻNA instytucja?

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2002-11-30 08:10:52
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > nieprawdziwości, ale i w sensie subiektywnym. Użycie w przepisie słowa
    > "fałszywie" należy rozumieć w ten sposób, że sprawca ma pełną świadomość

    Czyja to interpretacja??

    Nie wystarcza więc zamiar ewentualny,
    > tj. sytuacja, gdy sprawca nie jest pewien nieprawdziwości swych
    > oskarżeń, ale dopuszcza taką możliwość i godzi się na nią.

    Według mnie wystarcza.Pomyśl o poszkodowanych w wyniku fałszywych
    oskarżeń.Dobre imię człowieka jest dobrem prawem chronionym.I to prokuratura
    musi wyjaśnić intencje "donosiciela".Zgadzam się z tym że to sąd wyda wyrok
    i nie jest on pewny.Ale nie zgadzam się z tym że prokuratura palcem nie
    kiwnie w sprawie Ani jeśli pomawiany policjant złoży u nich zawiadomienie o
    przesępstwie z art.234 K.K

    Leszek

    GG 1631219

  • 70. Data: 2002-11-30 08:15:17
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Leszek napisa_(a):
    >
    > Prokuratura i sądy nieomylne nie są. Prawo interpretować może każdy.
    > Ponownie pytam czy jesteś pewien, że obie sprawy są identyczne.

    Identyczna.Z tym że nie chęć wzięcia a wzięcie.I również brak dowodów.

    Dalsza
    > dyskusja ma sens jeśli dokładnie przedstawisz okoliczności tamtej
    > sprawy, a nie tylko stwierdzenie, że skierowano oskarżenie z art.234 kk.
    > I poczekaj na wyrok.

    No jasne.Ja nigdzie nie napisałem że donosiciel(ka) zostanie skazany.Pisałem
    jedynie że nie poparte niczym odskarżenie o przestępstwo(lub wykroczenie)
    może skutkować aktem oskarżenia z art.234K.K skierowanym do sądu i wiem to z
    autopsji.(nie ja pisałem donos;)))

    Leszek