  • 1. Data: 2002-11-25 13:43:09
    Temat: Jaka kara dla niepełnoletniego za pobicie w obronie własnej?
    Od: "Junior" <z...@i...pl>

    Witam!
    Podczas powrotu od rodziny, ja i mój kolega zostaliśmy zaczepieni przez
    grupkę liczącą 8 osób (wszyscy nieletni). Trochę dostaliśmy jednak nie obyło
    się bez "ofiary" w grupie która nas zaatakowała. Jeden z napastników trochę
    oberwał jednak nie było to nic poważnego (miał pare siniaków). Po jakimś
    czasie napastnicy oskarżyli mnie o pobicie jednego z nich. Na przesłuchaniu
    wszyscy napastnicy (8 osób) zeznali, że to my zaczeliśmy bójkę i że ja
    pobiłem jednego z nich. "Pobity" napastnik nie miał robionej obdukcji a poza
    tym zeznania napastników nie zgadzają się ze sobą. Prokuratura skierowała
    sprawę do sądu dla nieletnich.

    1. Co mi grozi gdybym został uznany za winnego? (jestem nieletni i nigdy nie
    byłem karany)
    2. Czy pierwsza sprawa może być ugodowa?

    Bardzo proszę o udzielenie pomocy w tej sprawie.
    Pozdrawiam
    Junior

  • 2. Data: 2002-11-25 14:58:39
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Junior <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@a...poleczki.dialup.ine
    tia.pl...
    > 1. Co mi grozi gdybym został uznany za winnego? (jestem nieletni i nigdy
    nie
    > byłem karany)

    to zależy od zebranego materiału w tym przypadku wysłuchania ...
    może zakończyć się upomnieniem, nadzorem kuratora albo tez nadzorem odp.
    rodziców ...myśle,że w tym przypadku jak to opisałes nie grozi ci
    osrodek...w takich sprawach stosuje sie odp.środki wychowawcze gdy one
    zawodzą srodek stosuje sie ostrzejszy ...

    > 2. Czy pierwsza sprawa może być ugodowa?

    nie ma w postępowaniu opiekunczo-wychowawczym pojęcia ugodowa :-)

    Sandra

  • 3. Data: 2002-11-25 17:47:17
    Od: "Junior" <z...@i...pl>

    Mam jeszcze kilka pytań do tej sprawy :)
    1. Jak mogę udowodnić moją niewinność jeśli 8 osób zeznaje przeciwko mnie, a
    po mojej stronie jest tylko jedna osoba?
    2. Dlaczego prokuratura zajmuje się takimi błachymi sprawami gdzie wszystko
    nie trzyma się kupy (myśląc logicznie to jak 2 osoby mogą zaczepić 8 osób i
    chcieć się bić a poza tym zeznania drugiej strony nie pokrywają się) i
    kieruje sprawę do sądu zamiast umożyć?
    3. Czy przy minimalnej karze zostaje mi coś w aktach?

    Pozdrawiam
    Junior

  • 4. Data: 2002-11-25 18:38:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Junior <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@a...poleczki.dialup.inet
    ia.pl...
    > Mam jeszcze kilka pytań do tej sprawy :)
    > 1. Jak mogę udowodnić moją niewinność jeśli 8 osób zeznaje przeciwko mnie,
    > po mojej stronie jest tylko jedna osoba?

    to odbędzie sie w sądzie na zasadzie wysłuchania nieletnich i po wysłuchaniu
    sędzia podejmie decyzje czy umorzy postępowanie w co wątpie:-) myśle ,że
    zastosuje środek wych.w postaci np. nadzoru odp. rodziców tzn. rodzice
    wiecej poświecić muszą uwagi swojemu synowi:-) i zdawać relacje z jego
    zachowania w postaci sprawozdań :-) o zachowaniu ...ale nie jestem pewna do
    konca ,może skończyć się upomnieniem ale to wątpliwe :-)

> [...]
    > nie trzyma się kupy (myśląc logicznie to jak 2 osoby mogą zaczepić 8 osób
    > chcieć się bić a poza tym zeznania drugiej strony nie pokrywają się) i

    bo to nie jest błacha sprawa :-) to demoralizacja w świetle prawa
    polskiego,rozboje, błacha sprawa dla sądu rodzinnego to wiesz jaka ? :-)
    taka kiedy dziecko wchodzi do Hitu i kradnie batona z głodu a jakiś jełop
    kieruje to do sądu i cała procedura rusza by to tylko umorzyć bo do tego sie
    to kwalifikuje... ale nie rozboje ... piszesz o logice 2 na 8 :-) hehe to
    zależy jakich dwóch i jakich ośmiu :-) to też chyba logiczne co?

    > 3. Czy przy minimalnej karze zostaje mi coś w aktach?

    kurator moze sie Toba interesowac do 21 roku życia a rodzice za nadzór będą
    płacić np. to tylko przykład gdybys dostał nadzór kuratora sądowego

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-25 19:14:49
    Od: "Junior" <z...@i...pl>

    1. Czy przy takich sprawach muszę mieć adwokata?
    2. Skąd się znasz na takich sprawach? Jesteś studentką?
    Dzięki i Pozdrawiam
    Junior

  • 6. Data: 2002-11-25 20:54:40
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Junior" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Skąd się znasz na takich sprawach? Jesteś studentką?

    Nie:-)) Sandra jest recydywistką:-))))

    HaNkA UbAWiOnA

    Ps. Sandruś, bez obrazy:-)))))))))

  • 7. Data: 2002-11-25 22:10:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Junior <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@a...poleczki.dialup.ine
    tia.pl...
    > 1. Czy przy takich sprawach muszę mieć adwokata?

    nie ,nie musisz miec adwokata to nie jest postępowanie poprawcze tylko
    postępowanie opiekuńczo wychowawcze , no chyba ,że zdrowo dokopano
    poszkodowanym to wtedy może sędzie po wysłuchaniu zakwalifikowac do
    postępowania poprawczego / a tu dostałbyś obrońce z urzędu/ ale myśle,że z
    tego co opisujesz skończy się na now :-)

    > 2. Skąd się znasz na takich sprawach? Jesteś studentką?

    pytanie nie związane z tematem:-)

    Sandra

  • 8. Data: 2002-11-25 22:13:15
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aru2nf$cqt$...@n...tpi.pl...

    > Nie:-)) Sandra jest recydywistką:-))))

    hehe tak daleko nie doszłam ale wszystko przed :-)))) samo życie

    > HaNkA UbAWiOnA
    >
    > Ps. Sandruś, bez obrazy:-)))))))))

    nigdy się nie obrażam

    Sandra

  • 9. Data: 2002-11-26 14:26:02
    Od: "Junior" <z...@i...pl>

    1. Czy na pytania nie związane z tematem mogę słać na maila? :)
    2. Czy może być sprawa jeśli "poszkodowany" nie miał żadnych poważnych
    obrażeń (parę siniaczków)?
    3. Czy są duże szanse, że sprawa zostałaby umorzona?
    4. Czy to, że akta w sprawie pobicia przeciwko mnie zostały przekazane do
    Sądu Rejonowego (Wydział Rodzinny i Nieletnich) oznacza, że na 100% będzie
    sprawa?

    Pozdrawiam
    Junior

  • 10. Data: 2002-11-26 14:47:02
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Junior <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@a...poleczki.dialup.ineti
    a.pl...
    > 1. Czy na pytania nie związane z tematem mogę słać na maila? :)

    tak lecz nie zmienia to sytuacji, że odpowiedź będzie taka sama :-)

    > 2. Czy może być sprawa jeśli "poszkodowany" nie miał żadnych poważnych
    > obrażeń (parę siniaczków)?

    jeśli prokurator przekazuje to do sądu to i owszem za parę siniaków środek /
    skoro nieposłuszeństwo wobec rodziców się stosuje środki to w powyższym tym
    bardziej :-)

    > 3. Czy są duże szanse, że sprawa zostałaby umorzona?

    małe a nawet powiedziałabym ,że nie ma :-)

    > 4. Czy to, że akta w sprawie pobicia przeciwko mnie zostały przekazane do
    > Sądu Rejonowego (Wydział Rodzinny i Nieletnich) oznacza, że na 100% będzie
    > sprawa?

    tak

    Sandra