    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lapowki i policja
    Date: Fri, 29 Nov 2002 23:23:51 +0100

    | Rzeczywiscie w pewnym miejscu falszywe oskarzenia zamienily mi sie w
    | falszywe zeznania, które regulowane sa w 233kk. Ale moja argumentacja
    odnosi
    | sie do czlonu "falszywe". I bez zlosliwosci zauwaze, ze równiez ty nie
    masz
    | racji - artykul 234 nie chroni przed pomówieniami, tak jak definiowane sa
    | artykule 212, gdyz w szczególnosci pomówienie wcale nie musi byc
    | nieprawdziwe aby podlegalo sciganiu. Artykul 234 mówi o falszywym
    | oskarzeniu, tak wiec w odróznieniu od pomówienia
    | trzeba falszywosc takiego oskarzenia wykazac.

    Przyznaję się do błedu, ale w konsekwencji i tak wyszło na jedno. Trzeba jej
    to udowodnić.

    | że
    | może
    | domniemaniach
    | uniewinniono,
    |
    | Zgadzam sie, chociaz moim zdaniem niewlasciwie stosujesz slowo dowód.
    | Zeznanie swiadka moze byc dowodem w sprawie, podobnie jak bedzie nim
    | ewentualne zeznanie policjanta. Aby uznac za winnego, potrzebne sa
    natomiast
    | wystarczajace dowody i oczywiscie sie z Toba zgadzam, z zastrzezeniem, ze
    | byc moze istnieja inne dowody, o których pani Ania w tej sprawie moze nie
    | wiedziec.

    No cóż, nie bardo sobie te inne dowody w praktyce wyobrażam, no chyba, że
    policjant się przyzna, albo znowu widział to pijany staruszek leżący w
    rowie. jakby jakieś inne dowody były i policja się o nich dowiedziała, to
    sami by szukali pokrzywdzonej. A jak dotąd nie objawiły się, to raczej nie
    sądzę, by ktokolwiek je znalazł. I jeszcze jeden aspekt sprawy. Ania
    napisała, że łapówkę jej proponowano. No to nawet jakaś kamera, czy patrzący
    z pewnej odległości świadek nie wystarczy. Musiałby być ktoś, kto to słyszał
    (albo nagranie, ale wiemy, że nagrania nie ma). No pozostaje NI-JA albo
    wróżka. Inaczej moim zdaniem wyjaśnić się sprawy wiarygodnie nie da. Będzie
    zawsze 1/1.