  • 1. Data: 2002-11-25 12:34:25
    Temat: Czy mozna dogadac sie z komornikiem w sprawie odstapienia od egzekucji?
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

    Witam!
    Pytanie jak w temacie.
    Dokladnie wyglada to tak,ze komornik zajal mi pensje na podstawie wyroku z
    konca pazdziernika,nakazujacego mi placenie alimentow od 1 listopada 02 do
    10 kazdego miesiaca z gory, ble ble ble ...
    Problem w tym,ze mam dokumenty stwierdzajace przekazywanie roznych kwot
    poczawszy od maja tego roku - w tytulach przelewow wystepuje, ze sa to
    alimenty. Byly to dobrowolne wplaty, bez nakazow (wyrokow) sadowych. Czy da
    rade przekonac komornika, aby zaliczyl mi te kwoty na poczet tych, ktore
    teraz zasadzil mi sad? Nazbiera sie tego ze 2 raty. Jesli tak, to jak to
    szybko wykonac? Zaraz koniec miesiaca i obetna mi pensje. Czy skaldac
    odwolanie do sadu, czy bezposrednio isc do komornika i okazac mu
    potwierdzenia przelewow?
    Dodatkowo spytam, czy ewentualnie do alimentow da rade zaliczyc oplate za
    wakacje dziecka, oraz fakt placenia czynszu za mieszkanie, w ktorym dziecko
    zamieszkiwalo razem z matka przez ok. pol roku. Mieszkanie co prawda nalezy
    do mnie, i tylko do mnie, ale w nim nie mieszkalem, a jak dalbym kwote na
    czynsz w alimentach, to zona na pewno by czynszu nie pokryla, wiec wolalem
    placic sam.
    Licze na wasza szybka pomoc, plissssssssssssssssssssss!
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 2. Data: 2002-11-25 18:47:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Dokumenty w sprawie uregulowania alimentów dobrowolne przedstaw komornikowi.
    Jeśli są wiarygodne uzna je na pewno.
    Co do czynszu, to nie wiem. A dlaczego nie mieszkałes w mieszkaniu? No i
    skoro jest Twoje, to powinieneś płacić czynsz. jesli są z tym kłopoty
    polegające na tym, że udostepniasz byłej zonie mieszkanie, zwróć się do
    sądu, by ustalił, w jaki sposób macie regulowac należności. Oczywistym jest,
    że koszt czynszu jest kosztem związanym z utrzymaniem dziecka, ale ja nie
    wiem, czy sąd wziął to pod uwagę podczas ustalania wysokości alimentów, czy
    nie.

  • 3. Data: 2002-11-25 22:03:20
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arts2m$jrd$...@n...tpi.pl...
    > Dokumenty w sprawie uregulowania alimentów dobrowolne przedstaw
    komornikowi.
    > Jeśli są wiarygodne uzna je na pewno.

    zależy to od teminowości dokonanych wpłat a zasądzonych alimentów czy
    pokrywa się to w czasie ...

> [...]
    > że koszt czynszu jest kosztem związanym z utrzymaniem dziecka, ale ja nie
    > wiem, czy sąd wziął to pod uwagę podczas ustalania wysokości alimentów,

    hmm sąd wziąl pod uwagę cały koszt utrzymanie dziecka i możliwości zarobkowe
    pozwanego
    co do mieszkania to kwestia faktycznie do uregulowania sądownie.

    Sandra

  • 4. Data: 2002-11-26 09:26:32
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

    > komornikowi.
    >
    > zalezy to od teminowości dokonanych wplat a zasądzonych alimentów czy
    > pokrywa sie to w czasie ...

    No i tak:
    Bylem wczoraj u komornika, a ten powiedzia? mi, ze "ewentualnie"
    interesuja go tylko wplaty po terminie wyroku. Wszelkie wczesniejsze sa
    dla niego bez znaczenia. A wlasciwie to i te po terminie wyroku sa bez
    znaczenia, nawet gdy sa terminowe oraz z dokladnym zobowiazaniem w tytule
    (np. alimenty listopad 2002). Laskawie powiedzial, ze takie potwierdzenie
    to on moze "ewentualnie" odemnie wziac i przedstawic je mojej zonie. Ale
    ona moze sobie tego nie uznac, mowiac, ze mialem jakies zalegle
    zobowiazania wobec niej i ta kwota idzie na te wlasnie.
    Reasumujac:
    Nawet gdy sad zasadzi alimenty, a klient placi zgodnie z terminem,
    zgodnie z wysokoscia, ok sa powypelniane przelewy itd., to druga strona
    moze wystapic do komornika o zajecie pensji i po tygodniu juz te pensje
    bedzie miala dla siebie. ?adnych wplat poprostu sobie nie uznaje, chociaz
    nie wiem jakiej by byly wysokosci.
    Rada moja taka: nie placic, czekac na komornika, a kase odkladac.
    Poprostu paranoja. Brak slow.
    Dodatkowo prosbe o odstapienie od egzekucji moze laskawie rozpatrzec
    jedynie ten, kto skladal pismo o zajecie dochodow do komornika. Tak mi
    powiedzial komornik. I niestety cza bulic koszty egzekucji, ktore sa
    niemale (250z?). A moznaby przeciez te pieniadze odkladac na wakacje dla
    dziecka.
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 5. Data: 2002-11-26 10:53:09
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik X_o_r_e_h_t <x...@n...spam.megapolis.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...59.201
    .25...

> [...]
    > powiedzial komornik. I niestety cza bulic koszty egzekucji, ktore sa
    > niemale (250z?). A moznaby przeciez te pieniadze odkladac na wakacje dla

    tak właśnie jest to zależy od dobrej woli matki tego dziecka , wycofanie
    egzekucji, rozliczenie sie z wpłat poczynionych dobrowolnie,wszystko co
    dziecku dasz ponadto nie wlicza się do orzeczonej przez sąd kwoty...

    Sandra

  • 6. Data: 2002-11-26 12:23:00
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > tak właśnie jest to zależy od dobrej woli matki tego dziecka , wycofanie
    > egzekucji, rozliczenie sie z wpłat poczynionych dobrowolnie,wszystko co
    > dziecku dasz ponadto nie wlicza się do orzeczonej przez sąd kwoty...

    Ale przecież nie daje ponad tylko spłaca zasądzone alimenty. Jeśli
    wskazał dokładnie za co są to pieniądze matka nie może zaliczać ich na
    jakieś wcześniejsze zobowiązanie, komornik mając dowód wpłaty powinien
    chyba wstrzymać się z egzekucją.
    Może powództwo przeciwegzekucyjne... skarga na czynności komornika...

    KG

  • 7. Data: 2002-11-26 12:43:49
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
    > wskazał dokładnie za co są to pieniądze matka nie może zaliczać ich na
    > jakieś wcześniejsze zobowiązanie, komornik mając dowód wpłaty powinien

    wyraźnie napisał ,że nie pokrywały sie z datą a i dobra wola osoby mówi o
    tym , nie ma takiej możliwości z komornikiem można porozumieć się z matką
    gdy ona potwierdzi to komornikowi i zaakceptuje te rozliczenie ...a gdy
    wpłacał wcześniej mógł o to wnosić na sali by sędzia wział to pod uwagę ...
    orzeczenie w swej treści może mieć brzmienie np. ,że od .... do ..... tak
    kwota a od ....do ...taka , ale to należy zalatwieć zawsze na sali rozpraw

    > Może powództwo przeciwegzekucyjne... skarga na czynności komornika...

    ciekawe ? a niby na co ?

    Sandra

  • 8. Data: 2002-11-26 14:40:17
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

    > wyraLnie napisal ,ze nie pokrywaly sie z datą a i dobra wola osoby
    > mówi o tym , nie ma takiej mozliwości z komornikiem mozna porozumiec
    > sie z matką gdy ona potwierdzi to komornikowi i zaakceptuje te

    Toz to przeciez anarchia :(

    > rozliczenie ...a gdy wplacal wcześniej mógl o to wnosic na sali by
    > sedzia wzial to pod uwage ... orzeczenie w swej treści moze miec
    > brzmienie np. ,ze od .... do ..... tak kwota a od ....do ...taka , ale
    > to nalezy zalatwiec zawsze na sali rozpraw

    > ciekawe ? a niby na co ?
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 9. Data: 2002-11-26 17:15:36
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > ciekawe ? a niby na co ?

    Nie chodzi o wpłaty wcześniejsze ale to co zostało napisane po
    "Reasunując:" - już w oderwaniu od sprawy (Twoja wypowiedź odnosiła się
    też do tego, chyba że ją źle zrozumiałem). Tam była mowa o terminowym
    wpłacaniu rat i równoczesnym prowadzeniu egzekucji co do nich, a także
    zdaniu komornika, że matka moze zaliczać wpłaty na jakieś wcześniejsze
    zobowiązania - uważasz, że może? I że komornika nie obchodzą dowody
    wpłaty.

    KG

  • 10. Data: 2002-11-26 17:50:24
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > zdaniu komornika, że matka moze zaliczać wpłaty na jakieś wcześniejsze
    > zobowiązania - uważasz, że może? I że komornika nie obchodzą dowody

    tu masz racje w takiej sytuacji ale ja sie doczytałam,że prawdopodobnie na
    wysylanych przekazach nie bylo wzmianki o tym ,że to są kwoty wplacene na
    poczet alimentów /to powinno być zaznaczone / wtedy można z nimi wojować
    ...w innym przypadku wyjdzie na to,że mogła to być kw. wysłana z jakiegoś
    innego tyt...

    Sandra