  • 281. Data: 2012-08-09 15:11:36
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-09, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Bo głupio zakładam, że nie mówimy o jakimś konkretnym
    > przypadku...

    Ale niezależne artykuły dot. TCO, robione na dość sporej
    próbie statystycznej pokazują że:

    - koszty stawiania od zera są porównywalne
    - koszty migracji są nieopłacalne

    Jak do tego dodasz bazę softu, powszechność, wsparcie
    (Windows XP Pro chyba będzie jeszcze wspierany przez rok, pokaż
    ile desktopowych dystrybucji Linuksa z 2001 jest dzisiaj
    użytecznych), to wychodzi że jest to mniej ryzykowne.

    Inna sytuacja jest na rynku stricte serwerów, ale nie taki
    przypadek był tu omawiany. I nikt tu nie neguje i nie negował
    przydatności i możliwości linuksa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 282. Data: 2012-08-09 16:21:19
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:

    > Ale niezależne artykuły dot. TCO, robione na dość sporej
    > próbie statystycznej pokazują że:
    >
    > - koszty stawiania od zera są porównywalne
    > - koszty migracji są nieopłacalne

    I to pokazuje, że w każdej konkretnie sytuacji tak będzie?
    Bo statystycznie biorąc ja i mój pies mamy po trzy nogi.

    Ja nie mówię, że zawsze się to opłaci.
    Ja mówię, że _niekiedy_ _może_ się to opłacić.

    > Jak do tego dodasz bazę softu, powszechność, wsparcie

    Bazę softu to się analizuje przed, nie po.
    Jak jakiegoś softu na Linuksa nie ma, nie można go/nie opłaca się
    napisać/przeportować to Linuksa w ogóle nie bierzemy pod uwagę.

    > (Windows XP Pro chyba będzie jeszcze wspierany przez rok, pokaż
    > ile desktopowych dystrybucji Linuksa z 2001 jest dzisiaj
    > użytecznych), to wychodzi że jest to mniej ryzykowne.

    No, XP a XP SP3 to niezupełnie to samo. I znów ta sama uwaga,
    support sprawdza się _teraz_, tj. przed wdrożeniem.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 283. Data: 2012-08-09 16:35:09
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:

    > I uważasz, że potrzeba standaryzacji i certyfikacji wśród administratorów
    > linuksa jest powszechna?

    Uważam, że admin powinien mieć wiedzę, nie certyfikaty.

    > Nie można. TCO dla migracji przy dużych organizacjach jest nieopłacalne.
    > To już BYŁO liczone.

    Zawsze i wszędzie. Dobrze, że niektórzy nie wiedzą, że się nie da i to robią.

    > Brak guidelines dla projektantów UI chociażby. Brak wytycznych
    > dot. zarządzania konfiguracją użytkownika itp. itd.

    Ale on nie był zrąbany z tego powodu. Tyle, że jak masz
    kod, to mozesz coś zrobić. Nie masz- jesteś zdany na łaskę producenta.

    > Do dłubania pod maską.

    Ta. Slrn, którego używasz, służy do dłubania pod maską?

    BTW na Maca nie ma lepszych, profesjonalnych i multimedialnych
    czytników Usenetu, z ergonomicznym i doskonale zintegrowanym
    z systemem GUI, niż port konsolowego programu z Linuksa,
    które to programy (nie serwerowe) jak wiadomo nie nadają się do niczego?

  • 284. Data: 2012-08-09 17:00:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > Doskonale wiesz że na linuksie łatwiej jest odtworzyć film z rejestratora
    > wideo. Łatwiej jest zobaczyć obrazek w formacie dowolnym.

    Brednie. O to właśnie chodzi, że wszystko niemal łatwiej jest zrobić pod
    łindołs. Nie jest tylko otwarty. To JEDYNY powód dla którego używanie
    linuksa przez policję jest pożądane.

  • 285. Data: 2012-08-09 17:06:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-09, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > I to pokazuje, że w każdej konkretnie sytuacji tak będzie?

    To pokazuje że ryzyko wtopienia jest duże.
    A ryzyko też się przelicza na złotówki.

    > Bo statystycznie biorąc ja i mój pies mamy po trzy nogi.

    Ty i Twój pies nie stanowicie podmiotów o zbliżonej wielkości
    zatrudnienia / budżecie i infrastrukturze IT. Jesteście też
    za małą próbką statystyczną.

    > Bazę softu to się analizuje przed, nie po.
    > Jak jakiegoś softu na Linuksa nie ma, nie można go/nie opłaca się
    > napisać/przeportować to Linuksa w ogóle nie bierzemy pod uwagę.

    To jest założenie autora wątku, że Windows został wybrany bez analizy.
    Tego nie wiemy przecież.

    > No, XP a XP SP3 to niezupełnie to samo.

    Podobnie jak Ubuntu 10.04 to niezupełnie to samo co 10.04.3
    (m.in. w 10.04.3 w kernelu ec2 java nie wiesza systemu na twardo).
    Tym niemniej kompatybilność "w dół" w tych wdrożeniach jest bardzo duża,
    czego nie da się powiedzieć np. o różnicach między 10.04 a 12.04.

    > I znów ta sama uwaga, support sprawdza się _teraz_, tj. przed wdrożeniem.

    Ale skąd przypuszczenie że tego nie zrobiono? Skąd w ogóle przypuszczenie
    że linux był sensowną opcją wtedy kiedy w Policji decydowano się na wybór
    platformy?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 286. Data: 2012-08-09 17:19:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-09, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Uważam, że admin powinien mieć wiedzę, nie certyfikaty.

    A jak ją chcesz weryfikować? Ale popatrz z pozycji instytucji rządowej, która
    musi się umieć potem przed podatnikiem wytłumaczyć.

    > Zawsze i wszędzie. Dobrze, że niektórzy nie wiedzą, że się nie da i to robią.

    I są to zawsze "success stories" zapewne, nie?

    > Ta. Slrn, którego używasz, służy do dłubania pod maską?

    Tak. W porównaniu do programów graficznych to trzeba się sporo nadłubać.
    Tyle, że ja z dłubania żyję, więc dla mnie jest to ok, podobnie jak dłubanie
    przy pomocy vima.

    Ale nijak nie dałbym tego softu używać ZU.

> [...]
    > z systemem GUI, niż port konsolowego programu z Linuksa,
    > które to programy (nie serwerowe) jak wiadomo nie nadają się do niczego?

    1. To nie jest program wywodzący się z linuksa.
    2. Ależ są. Unison chociażby, ale się przyzwyczaiłem i mi się nie chce
    zmieniać oprogramowania do tego celu akurat.
    3. Nie jest to soft który bym polecał w dzisiejszych czasach komuś
    kto miałby z Usenetem przygodę zaczynać

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 287. Data: 2012-08-09 22:49:10
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:

    > To pokazuje że ryzyko wtopienia jest duże.
    > A ryzyko też się przelicza na złotówki.

    Oczywiście. Ale każde prowadzenie działalności biznesowej
    to ryzyko (sprawdzić, czy nie budżetówka), a podjęcie ryzyka
    może stanowić o przewadze konkurencyjnej. I nie namawiam,
    by zawsze je podejmować, tylko by _rozważyć_, czy warto je podjąć.

    > Ty i Twój pies nie stanowicie podmiotów o zbliżonej wielkości
    > zatrudnienia / budżecie i infrastrukturze IT. Jesteście też
    > za małą próbką statystyczną.

    Takoż i firmie _znacząco odbiegającej od badanych_ wyniki
    tego badania będą OKDR.

    > To jest założenie autora wątku, że Windows został wybrany bez analizy.
    > Tego nie wiemy przecież.

    Nie wiemy. Ty udowadniasz, że statystycznie rzecz biorąc
    statystycznemu przedsiębiorstwu nie opłaca się wdrażać Linuksa.
    A ja nieśmiało zauważam, że czasem warto rozważyć, czy w _danym
    konkretnym przypadku_ może się to jednak opłaci.

> [...]
    > Tym niemniej kompatybilność "w dół" w tych wdrożeniach jest bardzo duża,
    > czego nie da się powiedzieć np. o różnicach między 10.04 a 12.04.

    Zgadza się. Ale to tylko gwoli formalności.

    > Ale skąd przypuszczenie że tego nie zrobiono? Skąd w ogóle przypuszczenie
    > że linux był sensowną opcją wtedy kiedy w Policji decydowano się na wybór
    > platformy?

    I znów przypisujesz mi słowa, których nie napisałem. Ja tylko zauważam,
    że owszem, _teraz_ możesz stwierdzić, że wybór XP był świetny, bo wsparcie
    zostało znacznie przedłużone. Tyle, że w momencie wyboru tego nie wiedziałeś,
    podjąć decyzję trzeba w oparciu o support oferowany _na teraz_.

  • 288. Data: 2012-08-09 23:03:27
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > A jak ją chcesz weryfikować? Ale popatrz z pozycji instytucji rządowej, która
    > musi się umieć potem przed podatnikiem wytłumaczyć.

    Działa/nie działa? ;-) Ale tak, budżetówka ma swoje prawa. Tu nie ma jak
    papier i stempel (nie na darmo w górnictwie słowo "stempel" oznacza
    podporę stropową, bez której się wszystko wali). Rzeczywiste umiejętności
    na niewiele się zdadzą.

    > I są to zawsze "success stories" zapewne, nie?

    Tak, oczywiście. Przecież tak napisałem.

    > Tak. W porównaniu do programów graficznych to trzeba się sporo nadłubać.

    Dobrze, że o tym nie wiem. Raz skonfigurowane i działa.

    A propos konsoli przypomniało mi się, jak to onegdaj potrzebowałem
    szybko skasować ca 20 płyt dvdrw. Polecenie w konsoli, strzałka w górę, Enter,
    zmiana płyty...
    No tak, ale to dłubanie pod maską. Nie to, co profesjonalny program z GUI,
    Menu/Płyta/Kasuj/Szybkie Kasowanie/Jesteś pewien/Tak/Działam/Zakończone/OK.
    I tak 20 razy.

    > Ale nijak nie dałbym tego softu używać ZU.

    Zmiana frontu z "brak dobrych programów" na "brak dobrych programów,
    które mogłaby obsługiwać blondynka"? :-) No a Firefox czy Chrome?

  • 289. Data: 2012-08-09 23:24:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-09, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Dobrze, że o tym nie wiem. Raz skonfigurowane i działa.

    I ten "raz" to nie było dłubanie? Raczysz żartować. Dobre kilka miesięcy
    + jakieś makra itd. Usenet w PL ma tą cechę że jest tekstowy, stąd slrn
    się jeszcze jako tako nadaje.

    Do poczty już dawno zapomniałem o czymś takim jak mutt i przestawiłem się na
    sparrowa, bo tutaj interfejs graficzny jest dużo bardziej wykorzystywany.

    [...]

    > No tak, ale to dłubanie pod maską. Nie to, co profesjonalny program z GUI,
    > Menu/Płyta/Kasuj/Szybkie Kasowanie/Jesteś pewien/Tak/Działam/Zakończone/OK.
    > I tak 20 razy.

    Tylko nie opisujesz że zanim ten pierwszy raz zrobiłeś, to się musiałeś
    naczytać co, jak i gdzie. Dla czynności wykonywanych sporadycznie GUI jest
    lepsze.

    > Zmiana frontu z "brak dobrych programów" na "brak dobrych programów,
    > które mogłaby obsługiwać blondynka"? :-) No a Firefox czy Chrome?

    Nie blondynka. Nie-geek. Zwykły użytkownik, osoba zainteresowana tym
    by komputer wykonał dla niej jakąś pracę, a nie osoba której życie
    polega na dłubaniu w komputerze (albo która uczyniła sobie z tego hobby).
    Oni potrzebują interfejsu zaprojektowanego z myślą o wygodzie, z myślą
    o ich bezpieczeństwie, a nie o wydajności kosztem dwóch powyższych.
    Nie możesz założyć, że w korpo będa pracować sami admini, więc założenie
    przyjaznego ludziom oprogramowania to silny punkt.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 290. Data: 2012-08-10 08:00:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2012 23:03, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > Menu/Płyta/Kasuj/Szybkie Kasowanie/Jesteś pewien/Tak/Działam/Zakończone/OK.

    Albo inna sprawa - ktoś wszedł na stronę, która zaczęła nagle otwierać
    stada przeglądarek tak, że użytkownik nie nadąża zamykać.

    Czy w windows jest jakaś ikonka odpowiadająca "killall [nazwa_programu]"? ;)