  • 31. Data: 2015-02-08 12:48:08
    Temat: Re: kradzież nieruchomosci?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 09:29, .B:artek. pisze:

    > Wiesz co to należyta staranność? W tym wypadku?

    gwarantuje Ci, ze zaden fałszywy dowód osobisty nie przejdzie
    kilkunastominutowego testu, jesli wiesz czego szukac. Jak notariusz
    tylko spojrzy i sprawdzi czy informacje sie zgadzaja to dla mnie nie
    jest to nalezyta starannosc. Jest to jednak nie do udowodnienia, bo
    falszywy DO po takiej transakcji jest niszczony (szczegolnie jesli w tym
    biznesie siedzi sam notariusz) i bedzie zawsze tylko słowo notariusza ze
    przyjrzał się dokładnie a to była fałszywka identyczna z oryginałem. IMO
    założenie, ze notariusz nie dochował nalezytej starannosci dajac sie
    nabrac na fałszywy DO jest w 100% prawdziwe.

    --
    @foe_pl

  • 32. Data: 2015-02-08 12:55:57
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 10:36, .B:artek. pisze:
    > Bo z drugiej strony dlaczego miałby nie wierzyć w dowód osobisty?

    Sugerujesz ze w Polsce są fałszywe DO IDENTYCZNE z prawdziwymi? Myslisz,
    ze to głupi pomysł by notariusz sprawdzał DO pod mikroskopem, pod UV,
    kiedy potwierdza transakcję na miliony PLN?

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2015-02-08 12:57:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 11:53, .B:artek. pisze:

    > Załóżmy, że zdobędę czyjeś dane osobowe i podrobię sobie dowód osobisty:
    > do prawdziwych danych osobowych jakiejś osoby dołożę swoje zdjęcie.
    > Pójdę z tym do notariusza. Jak notariusz ma wykryć nieprawidłowość?
    > Dokładnie taka sytuacja była w artykule, o którym dyskutujemy.

    http://www.pwpw.pl/dokumenty_identyfikacyjne_zabezpi
    eczenia.html

    --
    @foe_pl

  • 34. Data: 2015-02-08 13:00:03
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Jeśli tak było - bo w gąszczu tego nie zauważyłem - to zwrócić mu się
    > nieruchomości nie da. Pozostaje odpowiedzialność cywilna notariusza na
    > zasadzie ryzyka za sporządzenie fałszywego aktu notarialnego i
    > spowodowane tym skutki.

    w Polsce? zaden sąd nie skaże kolegi. Notariusz sam musiałby się
    przyznać, ze był na kacu i mało co widział, albo ze uczestniczył w
    przekręcie. it's not gonna happen

    --
    @foe_pl

  • 35. Data: 2015-02-08 13:04:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-02-15 o 12:48, the_foe pisze:

> [...]
    > założenie, ze notariusz nie dochował nalezytej starannosci dajac sie
    > nabrac na fałszywy DO jest w 100% prawdziwe.

    Kilka lat temu w ramach redukcji etatów odeszło kilkunastu
    funkcjonariuszy Straży Granicznej na emerytury i ponieważ byli młodzi
    zrobili sobie uprawnienia i zostali egzaminatorami prawa jazdy. Najpierw
    złapali kilkanaście osób z fałszywymi prawami jazdy - bo jak piszesz
    wiedzieli na co zwracać uwagę - a później grupy działające w tym
    biznesie przeniosły się na Śląsk -) Po pewnym czasie zostały tam
    wyłapane, bo prościej było zauważyć kandydatów na kierowców, którzy bez
    istotnej przyczyny jechali 160 km na egzamin -) Tak wiec generalnie masz
    rację - fałszywe dowody mogą uchodzić za prawdzie, jak komuś się nie
    chce bliżej im przyjrzeć. Oni nie świecili UV (a notariusz może), nie
    oglądali pod mikroskopem (a notariusz może to spokojnie zrobić)

  • 36. Data: 2015-02-08 13:05:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-02-15 o 13:00, the_foe pisze:

    > w Polsce? zaden sąd nie skaże kolegi. Notariusz sam musiałby się
    > przyznać, ze był na kacu i mało co widział, albo ze uczestniczył w
    > przekręcie. it's not gonna happen

    Ale tu żadnego skazania być nie musi. To, że sporządził akt notarialny z
    inną osobą, niż wpisał pozostaje poza wszelką dyskusją.

  • 37. Data: 2015-02-08 13:09:53
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 12:17, Liwiusz pisze:
    > Nie wiem czemu z góry zakładasz, że oszust dysponował nieudolnie
    > podrobionym dowodem. Akurat nie wydaje mi się, aby była jakaś szczególna
    > trudność spreparować dowód fizycznie przechodzący wszystkie testy, skoro
    > zarobek to kilkaset tysięcy zł.

    Nie było ani jednego takiego przypadku dot. dowodów wydawanych w 2001
    roku. Kazda fałszywka przez technika kryminalistycznego zostaje łatwo
    wychwycona w kilka minut. Odmiennym przypadkiem są wyłudzenia
    duplikatów, ale wtedy dowód jest drukowany w pwpw i wydawany, przez
    przygłupie biurwy, oszustowi.

    --
    @foe_pl

  • 38. Data: 2015-02-08 13:19:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 12:24, .B:artek. pisze:

    > Pomyśl ile rzeczy w życiu załatwiłeś na dowód osobisty. Nikt go nie
    > kwestionował. Lepiej byś się czuł jakbyś musiał udowadniać innymi
    > sposobami swoją tożsamość?

    Byłem w kilku sytuacjach, gdzie DO nie wystarczał. Choc moze sie sie to
    zmieniło, bo od kilku lat nie mam w ogole DO i spie spokojniej ;)

    --
    @foe_pl

  • 39. Data: 2015-02-08 14:11:47
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Pójdę z tym do notariusza. Jak notariusz ma wykryć nieprawidłowość?
    > Dokładnie taka sytuacja była w artykule, o którym dyskutujemy.

    Sam zainicjować kontakt - to chyba najprostsze.
    Ale skoro nie wie kiedy miałby to zrobić, to nic się nie zmienia.
    Jakoś tak dziwnie ostatnio pełno przypadków komorników,
    notariuszy, którym wszystko jedno.
    Ale mimo wszystko patrząc na to okiem laika
    (z prawa znam się jedynie na podatkach)
    to od czego jest ubezpieczenie chyba obowiązkowe notariuszy?

  • 40. Data: 2015-02-08 14:14:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie wiemy. A jakie miałoby to znaczenie?

    No jeśli nie zapala się notariuszowi żadna lampka w tym wypadku,
    to znaczy tylko, że dostał dużą działkę i tyle.
    Ja bym wtedy dokładniej wszystko posprawdzał.
    Ty nawet nie wiesz jak się za to zabrać, to notariusz niby skąd ma wiedzieć.