  • 61. Data: 2015-02-10 13:15:43
    Temat: Re: kradzież nieruchomosci?
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 19:03:40 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
    > (no offence) prawnik. Skradzioną rzecz ruchomą utracimy dopiero po 3
    > latach od przejecia w dobrej wierze, a tu ma wychodzic na to, ze
    > "ukradziona" nieruchomość znika wraz z transakcją, tylko dlatego ze
    > notariusz ja "zaklepał"? Przecież nieprawnie przejętą nieruchomość
    > ostatecznie przejmiemy po 20 latach uzytkownia w dobrej wierze jako
    > własciciel. Taka interpretacja nie jest IMO logiczna, bo sprawiłaby, ze
    > wymóg notarialny zmniejszałby zakres prawa do własnosci, a przeciez
    > został ustanowiony, w przypadku nieruchomosci, by je wzmocnić.
    Post dotyczy całej dyskusji.

    Wynika z niej, że na dzisiejszy kapitalizm RP
    należy zmienić procedury dla notariuszy.
    Tak na szybko - potwierdzenia osoby należy szukać np. u sąsiadów,
    czyli konfrontacja sprzedawcy z tymi co mogą potwierdzić organoleptycznie
    osobę.

    Andrzej.

  • 62. Data: 2015-02-10 17:59:55
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-10 o 10:35, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Masz na myśli rejestr geodezyjny?
    > To jako że się nigdy nie przyglądałem, mam dwa pytania:
    > - czy tam są dane o właścicielach (toć w takim bloku mieszkalnym
    > mogłoby być kilkaset wpisów)
    > - a jeśli są, to czy update danych nie następuje z urzędu
    >
    > Na boku jeszcze kołacze mi się koncept, że jeśli odpowiedzi
    > brzmią "tak" i "nie", to odpowiedź panienki z okienka będzie
    > brzmiała "to jak pan będzie właścicielem to pan się dowie" ;)

    jest tam własciciel, rejestr jest publiczny i zmiany sa wprowadzone
    przez własciciela (obowiązkowo).

    --
    @foe_pl

  • 63. Data: 2015-02-10 18:08:00
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-02-10 o 13:15, n...@t...net.pl pisze:

> [...]
    > Tak na szybko - potwierdzenia osoby należy szukać np. u sąsiadów,
    > czyli konfrontacja sprzedawcy z tymi co mogą potwierdzić organoleptycznie

    Sadze, ze sady w koncu beda musiały podwazyc absolutną moc KW. W koncu
    komuś uda się sprzedać w ten sposób mieszkanie razem z
    lokatorami-włascicielami. Prawo nie zabrania kupowania mieszkania w
    ciemno i wg interpretacji z artykułu należałoby takich burżujów
    eksmitować i poszczuć psami. Powinni przeciez byli codziennie sprawdzac KW.

    --
    @foe_pl