  • 1. Data: 2008-01-29 16:50:50
    Temat: kontrola legalności programów
    Od: "nolina" <n...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Jeśli ktoś prowadzi działalność gospodarczą, ma kompa i legalne programy i
    działalność jest prowadzona-zarejestrowana w lokalu gdzie także i inne osoby
    prowadza DG czy poprostu mieszkają i posiadają kompy ale tu już z legalnością
    softu krucho u nich.I co wtedy -przy kontroli? Jak udowodnić z tylko 1 komp
    należy np. do mnie prowadzącego DG i mającego legalne programy a z innym ja i
    moja DG nie ma nic wspólnego?
    Podobnie jeśli prowadzę DG w domu z mieszkająca w nim rodziną i każdy ma swój
    komp.Kto w razie czego odpowiada ze nielegalny soft na nich?
    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2008-01-29 18:45:39
    Temat: Re: kontrola legalności programów
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nolina" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swój
    > komp.Kto w razie czego odpowiada ze nielegalny soft na nich?

    Odpowiada zawsze włascicel komputera, chyba ze ma informatyka, który ma
    obowiazek tego pilnować czyli legalności i bezpieczeństwa.
    :)

  • 3. Data: 2008-01-29 19:22:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    TMK napisał(a):

    > Odpowiada zawsze włascicel komputera, chyba ze ma informatyka, który ma
    > obowiazek tego pilnować czyli legalności i bezpieczeństwa.
    >:)

    Wtedy tez odpowiada wlasciciel ;P

    j.

  • 4. Data: 2008-01-29 19:45:24
    Od: "nolina" <n...@g...pl>

    OK ale właściciel ale jak go ustalić,każdy może powiedzieć ze to nie mój komputer.
    Czy jeśli kupię komuś komputer np.komuś z rodziny a on na nim będzie używał
    nielegalnego softu to ja za to odpowiadam bo ja go kupiłem?

    Czy jeśli komputer jest w miejscu gdzie ja prowadzę DG (ktoś przyniósł,ew. w
    jednym miejscu parę osób prowadzi DG i należy do tych innych osób) a ja tego
    komputera w ogóle nie używam a ja mam kontrole,to co? Jak udowodnić że w mojej
    DG nie potrzebuje,nie używam kompa i nie ma co kontrolowac legalności softu bo
    .. ja nie mam.A te kompy należą nie do mnie i nie maj ze man nic wspólnego.

  • 5. Data: 2008-01-29 20:30:41
    Od: "Michał" <m...@g...com>

> [...]
    > .. ja nie mam.A te kompy należą nie do mnie i nie maj ze man nic wspólnego.

    A jak prowadzisz DG to nie powinienes miec faktury na komputer? i na
    soft tez. Jezeli uzywasz w firmie.

    --
    Michal

  • 6. Data: 2008-01-30 00:20:12
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    nolina wrote:
> [...]
    > należy np. do mnie prowadzącego DG i mającego legalne programy a z innym ja i

    No chyba faktury jakieś masz? To one stanowią dowód wprowadzenia kompa
    do firmy. Z softem to samo.

    > Podobnie jeśli prowadzę DG w domu z mieszkająca w nim rodziną i każdy ma swój
    > komp.Kto w razie czego odpowiada ze nielegalny soft na nich?

    Właściciel danego kompa? Poza tym ewentualna kontrola dotycząca Twej DG
    nie ma chyba prawa zaglądać w inne kompy. Równie dobrze mogliby chcieć
    sprawdzać komputery Twej ciotki w Białymstoku. Tak sobie myślę ;-)

    --

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2008-01-30 07:47:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał
    > Odpowiada zawsze włascicel komputera, chyba ze ma informatyka, który ma
    > obowiazek tego pilnować czyli legalności i bezpieczeństwa.

    Karnie za programy odpowiada ten komu da się przypisać winę nielegalnego
    uzsykania ich.

  • 8. Data: 2008-01-30 10:57:24
    Od: "nolina" <n...@g...pl>

    Nie muszę mieć faktury na kompa używając go w DG-może to być mój
    prywatny,nawet jakbym go amortyzował jako środek trwały.Jeśli musiałbym mieć
    fakturę to w takim razie prowadzę DG na kompie bez faktury i z piratami i w
    razie kontroli mowie ze nie wiem kogo to komp,tak ? Bezsensu.Czy na telewizor
    stojacy w miejscu wykonywanie DG tez musiałbym mieć fakturę jakbym przyniósł z
    domu.Nie muszę kupować na firmę przecież niczego.Na soft każdy musi mieć dowód
    jego legalnego pochodzenia bez względu na to czy jest to osoba prywatna czy ma DG.

    A aprops przykładu z ciocią z Białymstoku to przykład ... duże pomieszczenie w
    nim kilka osób ma zarejestrowana DG. Wszyscy do jej wykonywania potrzrebuja
    kompa.Nagle kontrola jednej z kilku tam funkcjonujących DG.Jak osoba
    kontrolująca będzie kontrolować kompy i legalność softu w sensie skąd będzie
    wiedzieć,mieć pewność ze ten jeden komp należy do kontrolowanej DG a nie
    inne.Skontroluje wszystkie? Czy uwierzy na dobre słowo-"tylko ten proszę
    kontrolować,tylko ten służy do moje DG".Jak wykryje nielegalne soft to kto za
    to odpowie,kto sie przyzna-tak to mój komp.A co jeśli w tym samym przypadku
    kontrolowana DG nie używa wcale kompa a inne tak-kto w to uwierzy i czy ta
    kontrola nie zajmie sie od razu hurtem kontroli pozostałych kompów innych
    działajacych tam DG?

  • 9. Data: 2008-01-30 19:14:22
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    nolina napisał(a):
    > Nie muszę mieć faktury na kompa używając go w DG-może to być mój
    (cut...)

    > kontrola nie zajmie sie od razu hurtem kontroli pozostałych kompów innych
    > działajacych tam DG?

    JAk ja sie ciesze ze mam Linuksa, faktury wystawiam z darmowego
    LEfthanda, mejle pisze thunderbirdem, pisma Openofficem.

    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 10. Data: 2008-01-30 23:58:29
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    ToMasz wrote:

    > JAk ja sie ciesze ze mam Linuksa, faktury wystawiam z darmowego
    > LEfthanda, mejle pisze thunderbirdem, pisma Openofficem.

    Nie wszystko da się opędzić darmowym softem. A szkoda :-)

    --

    Pozdrowienia