  • 11. Data: 2008-01-31 12:15:41
    Temat: Re: kontrola legalności programów
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2008 00:58:29 +0100, WitCha napisał(a):
    > Nie wszystko da się opędzić darmowym softem. A szkoda :-)

    A nawet darmowy soft nie uchroni jeśli się będzie miało do czynienia
    z debilem który zadecyduje o zajęciu komputerów celem przeprowadzenia
    "ekspertyzy" :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 12. Data: 2008-01-31 21:28:44
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    Jacek Osiecki pisze:

    > A nawet darmowy soft nie uchroni jeśli się będzie miało do czynienia
    > z debilem który zadecyduje o zajęciu komputerów celem przeprowadzenia
    > "ekspertyzy" :(

    No i jeszcze napisze "ekspert", że działano na szkodę Free Software
    Foundation ;->

    --
    ZauraK

  • 13. Data: 2008-01-31 21:41:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    ZauraK <z...@z...zaurak> writes:

    > No i jeszcze napisze "ekspert", że działano na szkodę Free Software
    > Foundation ;->

    Łamanie GPL to działanie na szkodę FSF.

  • 14. Data: 2008-01-31 21:51:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a) :

    > Łamanie GPL to działanie na szkodę FSF.

    Uważasz, że posiadanie programów na licencji GPL jest łamaniem
    licencji GPL?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 15. Data: 2008-01-31 22:09:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Uważasz, że posiadanie programów na licencji GPL jest łamaniem
    > licencji GPL?

    Jeśli chodzi o łamanie GPL, to nieudostępnianie kodu źródłowego razem
    z wersją dwójkową jest działaniem na szkodę Fundacji, ponieważ jest
    sprzeczne z filozofią i ideologią wolnego oprogramowania, którą FSF
    propaguje i która jest podstawą Fundacji. Jeśli chodzi o szkody
    materialne, wymierne, to dobry prawnik na pewno potrafiłby je
    wypunktować.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 16. Data: 2008-01-31 22:25:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a) :

    > Jeśli chodzi o łamanie GPL, to nieudostępnianie kodu źródłowego razem

    Ciach nie na temat. Widzę, że nie znasz pisma przytoczonego w
    poniższym linku. Do tego pisma puścił aluzję ZauraK:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/9c369
    653086502ef

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 17. Data: 2008-02-01 12:44:44
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    [ciap]

    > Ciach nie na temat. Widzę, że nie znasz pisma przytoczonego
    > w poniższym linku. Do tego pisma puścił aluzję ZauraK:
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/9c369
    653086502ef

    Wiem, znam. Nie zmienia to jednak faktu, że GPL -- podobnie jak
    dowolną inną umowę licencyjną -- można złamać :)

  • 18. Data: 2008-02-01 19:38:41
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Wiem, znam. Nie zmienia to jednak faktu, że GPL -- podobnie jak
    > dowolną inną umowę licencyjną -- można złamać :)
    Przyznaję się do winy. Nie uszczegółowiłem co miałem na myśli. ;-)
    I widziałem łamanie GPLa.

    --
    ZauraK

  • 19. Data: 2008-02-01 20:35:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 01 luty 2008 13:44
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@f...domek>):

    > GPL -- podobnie jak
    > dowolną inną umowę licencyjną -- można złamać

    Tak? To jak złamiesz licencję ,,Zupełnie wszystko dozwolone bez żadnych
    ograniczeń.''

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 20. Data: 2008-02-01 20:40:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [ciap]

    > To jak złamiesz licencję ,,Zupełnie wszystko dozwolone bez żadnych
    > ograniczeń.''

    No ale to nie jest GPL. Nawiasem mówiąc, to najbardziej zwięzły tekst
    umowy licencyjnej, jaki widziałem, to 'This software is provided as
    is' :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl