  • 31. Data: 2008-02-06 23:01:06
    Temat: Re: kontrola legalności programów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2008, Tristan wrote:

    > Tak? To jak złamiesz licencję ,,Zupełnie wszystko dozwolone bez żadnych
    > ograniczeń.''

    Ustawodawcy już pracują nad rozwikłaniem tego przypadku, żeby jednak
    dało się ją złamać :P

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-02-06 23:42:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > A o której niby umowie piszesz?

    O umowie, której tekst podałem wcześniej.

    > Bo Tristan PODAŁ umowę,

    Ja też. Pisałem o tej umowie, której tekst podałem, a nie o umowie
    licencyjnej o treści podanej przez interlokutora.

    > a że Ty sobie dogdybałeś INNĄ...

    Nie dogdybałem, tylko podałem.

    > to i skutki są inne. BTW: znam co najmniej jeden program na
    > licencji podanej przez Tristana.

    Umowa MIT jest podobna. Jest jeszcze licencja typu ISC.

    > Nie pod Windowsy. I nie pod OSa, BeOSa, linuksa ani żadnego
    > innego un*xa :>

    Wow.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 33. Data: 2008-02-06 23:44:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Ustawodawcy już pracują nad rozwikłaniem tego przypadku, żeby
    > jednak dało się ją złamać :P

    IMO powinno być jeszcze 'na dowolnym polu eksploatacji' ;)

  • 34. Data: 2008-02-07 22:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008, Piotr Dembiński wrote:

    > IMO powinno być jeszcze 'na dowolnym polu eksploatacji' ;)

    No, ale nie dotyczy to:
    - pól eksploatacji które nie mogły być znane (w szczególności przyszłych)
    - prawa do modyfikacji, bo prawo do tworzenia utworów zaleznych musi
    być wymienione JAWNIE - art. 46 PA :)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2008-02-09 21:48:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > No, ale nie dotyczy to:
    > - pól eksploatacji które nie mogły być znane (w szczególności
    > przyszłych)

    Serio sformułowanie 'na dowolnym polu eksploatacji' tego nie obejmuje?

    > - prawa do modyfikacji, bo prawo do tworzenia utworów zaleznych musi
    > być wymienione JAWNIE - art. 46 PA :)

    Yup. Nawiasem mówiąc, licencje typu BSD są zgodne z punktem
    7. definicji open source opracowanej przez Open Source Initiative[1]
    w dość specyficzny sposób. Posiadacz takiej licencji jest uprawniony
    do tworzenia utworów zależnych, ale wyłącznie takich, które są
    modyfikacjami utworu, którego dotyczy licencja. W przypadku GPL
    dozwolone jest tworzenie dowolnych utworów zależnych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 36. Data: 2008-02-09 21:51:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > być wymienione JAWNIE - art. 46 PA :)

    Yup. Nawiasem mówiąc, licencje typu BSD są zgodne z punktem
    3. definicji open source opracowanej przez Open Source Initiative[1]
    i punktem 7. Debian Free Software Guidelines[2] w dość specyficzny

    [1] http://www.opensource.org/docs/osd
    [2] http://www.debian.org/social_contract#guidelines

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl