  • 1. Data: 2008-01-29 18:03:30
    Temat: Umowa zlecenie i zwrot kosztów okularów
    Od: "D." <g...@p...fm>

    Pracuję przy komputerze codziennie przez 8h, przed rozpoczęciem pracy
    pracodawca wysłał mnie na badania gdzie miałem minimalną wadę wzroku -
    okulary nie były wymagane, po 2 latach wzrok się pogorszył, kupiłem
    okulary, czy pracodawca zobowiązany jest zwrócić mi chociaż część
    kosztów? Pracuję na umowę zlecenie.

    D.

  • 2. Data: 2008-01-29 18:07:13
    Temat: Re: Umowa zlecenie i zwrot kosztów okularów
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    D. pisze:

    > Pracuję na umowę zlecenie.

    I to przesądzałby o tym że nie masz pracodawcy. Choć zastanawiające są
    te badania wstępne, bo one sugerują znów umowe o pracę. Zdecyduj się.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-29 19:03:24
    Od: "zenek" <m...@z...ze>

    Użytkownik "D." < > napisał w wiadomości
> [...]
    > okulary nie były wymagane, po 2 latach wzrok się pogorszył, kupiłem
    > okulary, czy pracodawca zobowiązany jest zwrócić mi chociaż część kosztów?

    A jak udowodnisz związek między powiększeniem się wady wzroku a pracą? Piszę
    z ciekawości bo przecież nie masz pracodawcy.
    Ponieważ sprawa jest nie do udowodnienia, proponuję grzeczne porozmawianie
    ze zleceniodawcą. Może go przekonasz, aby za kolejne zlecenie zapłacił ciut
    więcej.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 4. Data: 2008-01-29 19:22:53
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "D." <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > okulary nie były wymagane, po 2 latach wzrok się pogorszył, kupiłem
    > okulary, czy pracodawca zobowiązany jest zwrócić mi chociaż część kosztów?

    Po pierwsze nie pracodawca.

    Po drugie jezeli nawet, to bym uwazal, z tym zobowiazany, poniewaz:
    <pracodawca bez kasy i jaj>
    Przyjmie, ze za najtansze szkla placi NFZ, dokupi do tego najtansze oprawki
    i po nastepnych dwoch latach bedziesz miec problem z kregoslupem.
    </pracodawca bez kasy i jaj>

    <pracodawca z kasa i jajami>
    Kupi super szkla i super oprawki oraz dwa metry lancucha, ktorym
    przytwierdzi okulary do biurka, przy ktorym pracujesz.
    </pracodawca z kasa i jajami>

    Nie wymagaj, negocjuj.

    sz.

  • 5. Data: 2008-01-29 20:03:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    D. pisze:
    > Pracuję przy komputerze codziennie przez 8h, przed rozpoczęciem pracy
    > pracodawca wysłał mnie na badania gdzie miałem minimalną wadę wzroku -

    Zleceniodawca nie jest pracodawcą. I to kończy temat.

  • 6. Data: 2008-01-29 20:45:13
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zleceniodawca nie jest pracodawcą. I to kończy temat.

    Tutaj mamy najprawdopodobniej doczynienia z pracodawca, ktory udaje ze
    jest zleceniodawca :D

    Jacek

  • 7. Data: 2008-01-29 22:11:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol pisze:

    > Tutaj mamy najprawdopodobniej doczynienia z pracodawca, ktory udaje ze
    > jest zleceniodawca :D

    Cóż, ale z tym to do sądu pracy...

  • 8. Data: 2008-01-30 08:42:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 19:07:13 +0100, Johnson napisał(a):

    > I to przesądzałby o tym że nie masz pracodawcy. Choć zastanawiające są
    > te badania wstępne, bo one sugerują znów umowe o pracę. Zdecyduj się.

    Art. 304 kp nazywa jednak takie osoby pracodawcą ;-) i nawet nakłada na
    nie pewne obowiązki.
    Co do badań wstępnych - z ostrożności niektórzy pracodawcy w rozumieniu
    art. 304 kp nakładają taki obowiązek na nie-pracowników.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    chcesz iPoda? wyślij esemesa B00120 na numer 71222