  • 1. Data: 2008-01-29 14:30:44
    Temat: kto ponosi koszty wysylki reklamowanego towaru
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Kto powinien poniesc koszty wysylki towaru do serwisu, jesli towar ten
    wyprodukowany byl z wada fabryczna?
    Czy wszystkie reklamacje traktowane sa w ten sam sposob, czy ma jednak tu
    znaczenie, ze towar w momencie sprzedazy juz posiadal wade?
    Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy Canon.
    Ich wada ujawnia sie dopiero po pewnym czasie uzytkowania, ale sam Canon
    twierdzi, ze jest to wada powstala juz na poziomie produkcji.
    Czy w takim przypadku rowniez musze wyslac sprzet do serwisu na wlasny
    koszt?
    Mam nadzieje, ze nie napisalem zbyt zawile i beda Panstwo wiedzieli co mam
    na mysli :)

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-01-29 14:35:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    QkamCoSieDzieje pisze:
> [...]
    > koszt?
    > Mam nadzieje, ze nie napisalem zbyt zawile i beda Panstwo wiedzieli co mam

    Jeśli jesteś konsumentem i reklamujesz na podstawie niezgodności
    produktu z umową, to koszt dostarczenia sprzętu ponosi sprzedawca. Czyli
    w praktyce wysyłasz reklamowany produkt do sprzedawcy i w żądaniu
    reklamacyjnym prosisz o zwrot kosztów nadania, czy też innych kosztów
    związanych z dostarczeniem produktu. W przypadku uznania reklamacji,
    sprzedawca ma obowiązek zwrócić również te koszty. Co ważne - reklamację
    należy zgłosić do sprzedawcy, a nie do innego podmiotu ("gwarant",
    producent itp.)

    Natomiast jeśli chodzi o reklamację na podstawie gwarancji, to
    obowiązują tutaj zapisy konkretnej gwarancji, zazwyczaj koszt
    dostarczenia uszkodzonego sprzętu spada na klienta.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-29 15:50:20
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Canon. Ich wada ujawnia sie dopiero po pewnym czasie uzytkowania, ale
    > sam Canon twierdzi, ze jest to wada powstala juz na poziomie produkcji.

    A czy wiedziałeś o tej wadzie już w chwili zakupu?

    Chodzi mi o art. 7 ustawy o szczególnych warunkach...

    Czy jeśli kupujący wiedział o występującej wadzie juz w chwili zakupu, to
    czy ta wada moze być podstawą reklamacji z tytułu niezgodności z umową?

  • 4. Data: 2008-01-29 21:51:07
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "QkamCoSieDzieje" napisał w wiadomości

    > Chodzi konkretnie o wadliwe matryce w aparatach cyfrowych m.in. firmy
    > Canon.

    Troche OT, ale jak rok temu reklamowałem Canona to wysyłka DHL'em była na
    ich koszt (reklamacja z gwarancji producenta).
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-01-30 08:11:40
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]

    > związanych z dostarczeniem produktu. W przypadku uznania reklamacji,
    > sprzedawca ma obowiązek zwrócić również te koszty.

    A wysłanie za pobraniem? Już tłumaczę sytuację. Kupiłem na allegro
    alkomat, okazało się, ze nie działa, chcę go odesłać do producenta na
    podstawie NTzU i to tak by on płacił za przesyłkę. To musi być tak jak
    Ty to mówisz? Najpierw wysyłam na swój koszt a oni mi potem kaskę
    zwracają? Nie może być tak, że wysyłam za pobraniem?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2008-01-30 08:13:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > Ty to mówisz? Najpierw wysyłam na swój koszt a oni mi potem kaskę
    > zwracają? Nie może być tak, że wysyłam za pobraniem?

    Za pobraniem nie, chyba że sprzedawca się na to zgodzi. Zanim bowiem
    sprzedawca nie zapozna się z reklamacją, nie wie czy jest zasadna.

  • 7. Data: 2008-01-30 08:25:25
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Za pobraniem nie, chyba że sprzedawca się na to zgodzi. Zanim bowiem
    > sprzedawca nie zapozna się z reklamacją, nie wie czy jest zasadna.

    W piśmie reklamacyjnym muszę wypisać, że będę chciał zwrotu za koszta
    czy jest to "naturalna konsekwencja użycia niezgodności"?

  • 8. Data: 2008-01-30 08:30:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > W piśmie reklamacyjnym muszę wypisać, że będę chciał zwrotu za koszta
    > czy jest to "naturalna konsekwencja użycia niezgodności"?

    Powinieneś wpisać, sprzedawca nie jest jasnowidzem i nie wie w
    jakiej wysokości koszty poniosłeś i czy w ogóle chcesz ich zwrot.
    Ponadto wpisanie tego jest wskazane z praktycznego punktu widzenia,
    ponieważ sprzedawca na 90% nie wie, że takie koszty ma ponieść.

  • 9. Data: 2008-01-30 08:35:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > wpisanie tego jest wskazane z praktycznego punktu widzenia, ponieważ
    > sprzedawca na 90% nie wie, że takie koszty ma ponieść.

    Na tak, ale dołączam pismo reklamacyjne do paczki w której przesyłam
    alkomat... nie wiem ile będzie kosztować póki nie wyślę, a jak wyślę
    (czyli będę wiedział) to nie będę mógł dołączyć do pisma reklamacyjnego
    bo będzie już wysłane :)

    O tym, że chce skorzystać z niezgodności i że sprzedawca ma pokryć
    koszta powiadomiłem go drogą elektroniczną (odpowiedział na niego, czyli
    go przeczytał), teraz chciałem wysłać paczkę (list) z alkomatem i
    dołączyć drukowaną kopię pisma.

  • 10. Data: 2008-01-30 08:37:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > alkomat... nie wiem ile będzie kosztować póki nie wyślę, a jak wyślę
    > (czyli będę wiedział) to nie będę mógł dołączyć do pisma reklamacyjnego

    Możesz zważyć paczkę samemu i obliczyć koszt nadania.