  • 111. Data: 2009-06-02 09:24:30
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:10:50 +0200, Emka napisał(a):

    > W Polsce umowę podpisuje się przy kurierze i on ją zabiera i odsyła do
    > banku. A zanim coś Ci wręczy, to
    > sprawdza dowód osobisty, czy wszystko się zgadza.

    I tym sposobem właśnie wprowadził kurierów do instytucji zaufania
    publicznego, na zasadach podobnych do ... notariuszy :)))
    brawo emka, jesteś zajebista :)

  • 112. Data: 2009-06-02 09:25:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > A bo Ty ryzykant jesteś. :)

    Nie on, tylko orąż. Tak samo jak handlowiec providentu podpisujący
    umowy z kadrową, zamiast z pracownikami, aczkolwiek jest to działanie
    celowe, czyli raczej oszust.

    Zresztą nie rozumiem obawy kserowania dowodu. To nie ksero dowodu
    umożliwia zawarcie umowy, tylko podpis. Skoro pracownik się nie
    podpisał, to umowa go nie zobowiązuje, choćby provident miał ksero jego
    dowodu.

    --
    Liwiusz

  • 113. Data: 2009-06-02 09:34:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > I tym sposobem właśnie wprowadził kurierów do instytucji zaufania
    > publicznego, na zasadach podobnych do ... notariuszy :)))
    > brawo emka, jesteś zajebista :)

    A pracownik banku jest osobą zaufania publicznego jak ... notariusz?

    --
    spp

  • 114. Data: 2009-06-02 09:34:53
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Np sam "doradca" prosi o pomoc :)
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25376

    No ale co w związku z tym? :)
    Przecież "doradca" popełnił masę ewidentnych błędów. Ba, dopuścił się
    przestępstwa.
    Ta sytuacja nijak nie świadczy o tym (a cały czas do tego zmierzam), że
    udzielanie kredytów na kserokopię DO jest jakąś standardową procedurą i jak
    już ktoś ma w posiadaniu ksero Twojego DO, to koniec, mogiła i tylko się
    powiesić.
    Na tej zasadzie to najlepiej w ogóle nie mieć DO, bo ktoś może go znaleźć,
    ukraść, a głupi i niekompetentny bankier udzieli na ten DO kredytu na 1 mln.

    Pozdrawiam
    E.

  • 115. Data: 2009-06-02 09:35:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 11:20:08 +0200, Herald napisał(a):

    > Np sam "doradca" prosi o pomoc
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25376

    > Spytala sie czy
    > ona (kobieta) nie moze podpisac umowy kredytowej, ja majac juz dosc tej
    > calej sytuacji, tego wiecznego czekania, a takze na skutek jej blagania
    > o pieniadze na swieta (brak podpisu w dniu dzisiejszym wyplata kredytu
    > po swietach) - przystalem na taka propozycje. Ta kobieta podpisala
    > umowe, a ja potwierdzilem autentycznosc tego podpisu.

    Historia jakich wiele, jak sądzę ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 116. Data: 2009-06-02 09:37:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 09:35:07 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Historia jakich wiele, jak sądzę ;-)

    Otóż to.
    Ale emka jest zdania że 'tak to tylko w erze" ;)

  • 117. Data: 2009-06-02 09:41:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 11:34:24 +0200, spp napisał(a):

    > A pracownik banku jest osobą zaufania publicznego jak ... notariusz?

    *tego* banku?
    jest jego reprezentantem i ma na pewno delegacje do określonych czynności.
    Łączy go ponadto stosunek pracy, i odpowiedzialność wobec pracodawcy.
    A jakiś tam kurier?
    jak bank może mu cokolwiek "zarzucać" w razie wdepy?
    Kurier: - nie jestem specjalistą, ale ja odczytałem że nr dowodu to 112233,
    i taki wpisałem, a to że obecnie okazuje się że ten nr to 121233 to nie
    moja wina.

  • 118. Data: 2009-06-02 09:46:34
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > I tym sposobem właśnie wprowadził kurierów do instytucji zaufania
    > publicznego, na zasadach podobnych do ... notariuszy :)))

    Miśku drogi, nawet zwykły pocztowiec sprawdza w okienku Twój DO zanim wręczy
    Ci przesyłkę poleconą, więc dlaczego podobnej funkcji nie może pełnić
    spedytor? Tym bardziej, że ma w tym zakresie umowę z bankiem i ponosi
    odpowiedzialność za to, komu dostarczy dokumenty i kto je podpisze.

    > brawo emka, jesteś zajebista :)

    Wiem ;-)

    E.

  • 119. Data: 2009-06-02 09:46:55
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Pierdolisz jak frania spod monopolowego :)
    > Ja również otrzymałem dwa komplety umowy podpisane już ze strony banku,
    > podpisałem je i jedną z nich odesłałem pocztą.

    A bank tak po prostu przyjął, że Twój podpis to na pewno Twój podpis, bo
    przecież się podpisałeś, tak? ;-)

    > Po prostu mało wiesz jak było jakiś czas temu w mbanku.

    Konto w mBanku zakładałam dokładnie w 2002 roku.
    W 2004 w Pekao, a w tym roku w Nordei. Za każdym razem identyczna procedura.
    Więc widocznie albo masz słabą pamięć albo usilnie chcesz postawić na swoim.
    Nie spotkałam się dotąd z sytuacją, gdy umowę podpisuje się w ciemno i nikt
    z pracowników banku bądź z osób przez bank upoważnionych nie ma możliwości
    sprawdzenia czy podpisujący ma do tego prawo. Może jeszcze kredytu w ten
    sposób udzielają?

    Pozdrawiam
    E.

  • 120. Data: 2009-06-02 09:50:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Emka pisze:
> [...]
    > nikt z pracowników banku bądź z osób przez bank upoważnionych nie ma
    > możliwości sprawdzenia czy podpisujący ma do tego prawo. Może jeszcze

    Tak, Emko, udzielono mi kredytu, kurier nie sprawdzał mojego dowodu.
    Jednakże ryzyko ponosi wtedy bank, a nie kredytobiorca, podobnie jeśli
    ktoś daje kredyt na podstawie xera dowodu, to jest to tylko i wyłącznie
    jego problem.

    --
    Liwiusz