  • 1. Data: 2009-05-29 09:00:46
    Temat: [Prawo pracy] Brak premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo ?
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Witam.
    Pracodawca w miesiącu maju wypłacił mi 0zł premii dlatego ,że
    byłam w tym miesiącu 7 dni na zwolnieniu lekarskim.
    Moja pensja składa sie z podstawy i premii która stanowi dużą część
    zabobków.
    Moja choroba powstała na skutek pracy. Pracuje na umowę o pracę na czas
    nieokreślony.

    Czy ma do tego prawo ?

  • 2. Data: 2009-05-29 09:08:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ben. pisze:
> [...]
    > zabobków.
    > Moja choroba powstała na skutek pracy. Pracuje na umowę o pracę na czas

    Jeśli premia jest uznaniowa, to tak.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-29 09:10:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 29 May 2009 11:00:46 +0200, ben. napisał(a):

    > Moja pensja składa sie z podstawy
    > i premii która stanowi dużą część zabobków.

    A w jakim sensie "składa się"? Czy premia 1) wynika z umowy bądź z
    regulaminu wynagradzania, czy 2) jest to premia uznaniowa? A jeśli jak w
    pkt 1) to: czy umowa bądź regulamin nie zezwalają na pomniejszenie (nawet
    do zera) premii w przypadku choćby nieusprawiedliwionej nieobecności w
    pracy?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-05-29 10:02:06
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Użytkownik Olgierd napisał:

> [...]
    > pkt 1) to: czy umowa bądź regulamin nie zezwalają na pomniejszenie (nawet
    > do zera) premii w przypadku choćby nieusprawiedliwionej nieobecności w

    To jest premia uznaniowa. Regulaminu premii nie podpisywałam pracodawca
    mi czegoś takiego nie przedstawił.

    Swiństwo straszne nie dość że przez prace straciłam na zdrowiu
    (przewlekła choroba ) to jak byłam na zwolniu z tego powodu to zabrano
    mi części zarobków.

    Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

  • 5. Data: 2009-05-29 10:14:44
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 29 May 2009 12:02:06 +0200, ben. napisał(a):

> [...]
    > mi części zarobków.
    >
    > Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

    Nie bardzo masz pole manewru skoro to premia uznaniowa.
    Jeżeli zostałaś 'ukarana' za absencje chorobową i nie jest to 'stały motyw'
    twojej pracy, to lekkie przegięcie ze strony pracodawcy.
    Wspominasz że choroba powstała w związku z pracą. Co to za związek?
    Przyczynowo-skutkowy?

  • 6. Data: 2009-05-29 12:09:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ben." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Olgierd napisał:

    > Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

    Sprawic, by stracil on tak dobrego pracownika jak Ty :)

    Pozdrawiam
    SDD