  • 1. Data: 2009-05-28 22:44:46
    Temat: Firma - siedziba i magazyn a wywoz smieci
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Witam

    Jest sobie firmia, nie duza. W miejscu wykonywania dzialalnosci byl zawsze
    kubel (z zakladu oczyszczania miasta). Jako ze kubel byl prawie wiecznie pusty
    a wiekszosc smieci to byly smieci jakis prostakow sasiadow (kukulcze jaja) a
    smieciarzon czasami nie chcialo sie w ogole odstawic kubla na miejsce (ze 100m
    od drogi) to z kubla zrezygnowano.

    Wlasciciel firmy sumiennie wyrzuca zebrane odpadki w magazynie tej samej firmy
    (inny adres, magazyn zgloszony w US, UM itd) gdzie ma umowe z zakladem
    oczyszczania i nawet ma ogromny kubel (w magazynie powstaje wiecej smiecia).
    Tak wiec w firmie pakuje odpadki do wora i sam je transportuje do magazynu.
    Nikt nie smieci, nikt nie kradnie komus kubla.

    Przychodzi straz wiejska i pyta o niby obowiazkowa umowe na wywoz smieci,
    przedsiebiorca przedstawia umowe na wywoz smieci wskazujaca jako miejsce
    odbioru odpadkow adres magazynu tejze firmy. Strazy wiejskiej to nie obchodzi i
    chca umowe na adres pod ktory przyszli, groza mandatem itd.

    Czy sa jakies szanse na wygrana z tymi ***? Nikt nie smieci po lesie! Kubel
    mozna zamowic i miec pusty (nie uzywac) a odpadki nadal wywozic do lasu albo
    jak w tym przypadku do kubla w innym miejscu ale "swojego".

    Przeciez to durne prawo. Jesli beda chcieli dac mandat to co? Nie przyjmowac i
    do sadu grodzkiego? Moze w sadzie ktos inteligentny pomoze uciskanemu
    obywatelowi?

    Prosze o pomoc, nie znam aktow prawnych na temat posiadania kubla.

    Firma to nie bar, nie smieca tu tez klienci firmy jak to w barze.

  • 2. Data: 2009-05-29 17:32:19
    Temat: Re: Firma - siedziba i magazyn a wywoz smieci
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Czy sa jakies szanse na wygrana z tymi ***? Nikt nie smieci po lesie!
    > Kubel mozna zamowic i miec pusty (nie uzywac) a odpadki nadal wywozic do
    > lasu albo jak w tym przypadku do kubla w innym miejscu ale "swojego".

    No niestety takie mamy prawo. Zeby bylo weselej prawo mowi, ze jako
    wlasciciel nieruchomosci masz miec podpisana umowe. O tym ze masz miec kubel
    i wyrzucac do niego smieci juz nie mowi.

    > Przeciez to durne prawo. Jesli beda chcieli dac mandat to co? Nie
    > przyjmowac i do sadu grodzkiego? Moze w sadzie ktos inteligentny pomoze
    > uciskanemu obywatelowi?

    Podpisz umowe (i plac). Do tego zobowiazuje cie prawo.

    Jezeli masz sklonnosci pieniacze - mozesz odmowic przyjecia mandatu, a w
    sadzie sie bronic, ze co prawda masz obowiazek podpisania umowy, ale ta sama
    ustawa mowi, ze jezeli tego nie zrobisz, to obowiazek ten spoczywa na
    gminie[1]. A gmina zamiast sie ze swojego obowiazku wywiazac ciaga cie po
    sadach. Bo na Twoje niewywiazanie sie z obowiazku jest sankcja, a na
    niewywiazanie sie z obowiazku przez gmine sankcji nie ma.

    Tylko jak trafisz na zly dzien sedziego, to gorna granica grzywny jest -
    zdaje sie - 5000.

    > Prosze o pomoc, nie znam aktow prawnych na temat posiadania kubla.

    Juz pisalem. Nie musisz miec kubla. Musisz miec umowe na manie i oproznianie
    kubla.

    sz.

    [1] Tylko sie nie roochacaj - i tak ty zaplacisz. A jak gmina zorganizuje na
    to przetarg, to mozesz byc pewien, ze zaplacisz 5 x tyle, co sasiedzi,
    ktorzy podpisali indywidualnie. Mimo, ze ten sam smieciowoz bedzie oproznial
    kubly.

  • 3. Data: 2009-05-30 11:10:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Prosze o pomoc, nie znam aktow prawnych na temat posiadania kubla.

    wez idz do firmy, ktora wywozi Ci kubel z drugiej lokalizacji i dopiszcie w
    umowie:

    "Zobowiazuje sie wywozic smieci wytworzone w nieruchomsci X i Y, ktore to
    zleceniodawca bedzie gromadzil w kuble pod adresem Y"

    Ciekawi mnie to bo tez mialem spinke ze SM w podobnym temacie ale na
    propozycje mandatu odpowiedzialem, ze nie dziekuje i poprosilem o
    opuszczenie posesji. Nie zdecydowali sie w tamtym czasie na SG bo to za duzo
    papierow.

    Icek

  • 4. Data: 2009-06-01 05:59:47
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > propozycje mandatu odpowiedzialem, ze nie dziekuje i poprosilem o
    > opuszczenie posesji. Nie zdecydowali sie w tamtym czasie na SG bo to

    I to zabezpiecza mnie "prawnie" przed ta wielka sluzba mundurowa?

  • 5. Data: 2009-06-01 08:41:22
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > I to zabezpiecza mnie "prawnie" przed ta wielka sluzba mundurowa?

    ja mam slabe pojecie o przepisach. Mam za to duze doswiadczenie. A z
    doswiadczenia wiem, ze sie odwala.

    Nastepne spotkanie tylko nagrywaj na jakis telefon/video/michnika czy
    cokolwiek. Wytlumacz, ze masz umowe, masz wpisany adres i po temacie.

    Icek