  • 1. Data: 2009-05-29 12:09:58
    Temat: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Szukalem w archiwum ale nie znalazlem - czy pracodawca moze wymagac ode mnie
    abym zlozyl u niego ksero dowodu osobistego?

    --
    Kaziu

  • 2. Data: 2009-05-29 12:47:55
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 12:09:58 +0000, Kaziu napisał(a):

    > Szukalem w archiwum ale nie znalazlem - czy pracodawca moze wymagac ode
    > mnie abym zlozyl u niego ksero dowodu osobistego?

    Poczytaj
    http://www.prawo-pracy.pl/dokumenty_zawarcie_umowy-a
    -20.html

  • 3. Data: 2009-05-29 13:29:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 29 May 2009 13:30:29 +0000, Kaziu napisał(a):

    > Czyli moge podac moj adres i na potwierdzenie POKAZAC moj dowod
    > osobisty. Sek w tym ze pracodawca chce kserokopie tego dokumentu dla
    > siebie zachowac. Czy moge odmowic?

    Możesz odmówić -- par. 1 ust. 1 oraz ust. 3 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA PRACY
    I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia
    przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
    oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-05-29 13:30:29
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:

    > Poczytaj
    > http://www.prawo-pracy.pl/dokumenty_zawarcie_umowy-a
    -20.html

    No tak:

    "Zasadniczo udostępnianie danych osobowych następuje poprzez stosowne
    oświadczenie pracownika ustne albo pisemne. Pracodawca może jednak żądać
    udokumentowania danych osobowych, to znaczy może zobowiązać pracownika do
    potwierdzenia określonych faktów urzędowym dokumentem"

  • 5. Data: 2009-05-29 13:59:38
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
    > oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.

    Dziekuje za informacje.

    --
    Kaziu

  • 6. Data: 2009-05-29 16:56:21
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

    "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> schrieb im Newsbeitrag

    > Dziekuje za informacje.

    Ty mozesz odmowic, a on MUSI Cie przyjac?
    Jakby mi taki jak ty szukal pracy u mnie i zaczal tak cudowac....

    Andy

  • 7. Data: 2009-05-29 18:08:51
    Od: mt <m...@m...pl>

    Schweinchen pisze:
    > "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> schrieb im Newsbeitrag
    >>
    > Ty mozesz odmowic, a on MUSI Cie przyjac?
    > Jakby mi taki jak ty szukal pracy u mnie i zaczal tak cudowac....
    >
    > Andy

    Jak cudowac wystarczy ze pokaze dowod osobisty, po co ci kopia ? Moze
    jeszcze odcisk stopu buta nosa nr kolnierzyka ?

  • 8. Data: 2009-05-29 19:38:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    mt pisze:

    > Jak cudowac wystarczy ze pokaze dowod osobisty, po co ci kopia ? Moze
    > jeszcze odcisk stopu buta nosa nr kolnierzyka ?

    Mi, jako pracodawcy jest wygodniej mieć w ewidencji ksero dowodu. Wiem,
    że pracownik nie ma obowiązku udostępniania mi ksera tego dowodu ale mi
    jest tak wygodniej. Wiem też, że nie muszę przyjmować każdego kto się
    zgłosi, po co mam przyjąć takiego co już na samym początku sprawia mi
    kłopot?

    Ot, cała tajemnica cudowania. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-05-29 22:29:51
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

> [...]
    > jest tak wygodniej. Wiem też, że nie muszę przyjmować każdego kto się
    > zgłosi, po co mam przyjąć takiego co już na samym początku sprawia mi

    Ale jak juz chcesz od kogos dowod to zazwyczaj ten ktos jest juz
    przyjety, bo chyba od kazdego kandydata nie bierzesz ksero dowodu
    prawda? I druga sprawa, to po co Ci to ksero dowodu? Do szczescia
    potrzebne? Na cudze zdjecie chcesz patrzec?

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2009-05-30 06:48:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    castrol pisze:

> [...]
    > prawda? I druga sprawa, to po co Ci to ksero dowodu? Do szczescia
    > potrzebne? Na cudze zdjecie chcesz patrzec?

    No widzisz, jako przyszły pracownik _żądasz_ od pracodawcy aby
    wytłumaczył Ci taką błahostkę? Po co mi więc taki pracownik. :)

    --
    spp