  • 1. Data: 2005-01-12 18:51:16
    Temat: intercyza - zapytanie
    Od: SzybkiKOn <k...@a...ps>

    Niedlugo sie zenie. Chcialbym z malzonka podpisac intercyze. Prosze o
    informacje czy nalezy to uczynic przed czy po zawarciu malzenstwa?

    Michal

  • 2. Data: 2005-01-12 19:16:35
    Temat: Re: intercyza - zapytanie
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005 19:51:16 +0100, SzybkiKOn <k...@a...ps> wrote:

    >Niedlugo sie zenie. Chcialbym z malzonka podpisac intercyze. Prosze o
    >informacje czy nalezy to uczynic przed czy po zawarciu malzenstwa?

    To ja się jeszcze szybciutko dopytam, czy właśnie intercyzę można
    podpisać w dowolnym momencie małżeństwa?

    Na przykład chcę wziąć duży kredyt, ale nie chcę obciążać tym kredytem
    żony, tylko siebie. Czy załatwia to intercyzja?

    --
    żuko / Shark von Cygnus
    e-mail: shark maupa post.pl

    "Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

  • 3. Data: 2005-01-12 19:33:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zuko / Shark von Cygnus wrote:

> [...]
    >
    > Na przykład chcę wziąć duży kredyt, ale nie chcę obciążać tym kredytem
    > żony, tylko siebie. Czy załatwia to intercyzja?

    Można w dowolnym.

    Natomiast czy intercyza uwolni żonę od spłacania przez ciebie
    zaciagniętego kredytu, to nie byłbym do końca pewien.

  • 4. Data: 2005-01-12 20:24:53
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Wed, 12 Jan 2005 13:33:16 -0600, witek napisał(a):

    > Można w dowolnym.
    >
    > Natomiast czy intercyza uwolni żonę od spłacania przez ciebie
    > zaciagniętego kredytu, to nie byłbym do końca pewien.

    Poczeka do 1 maja nastąpi zasadnicza zmiana przepisów
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-01-12 21:11:52
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    > Natomiast czy intercyza uwolni żonę od spłacania przez ciebie
    > zaciagniętego kredytu, to nie byłbym do końca pewien.

    A skad tyle przekretow sie bierze, ze koles pobral iles tam kredytow
    pobudowal domy, pokupowal samochody, potem intercyza, zapisanie wszytko na
    zone i moga mu nagwizdac :> Albo sprawy mafiozow, co zarobili miliony na
    przemytach, przekretach itp... a jak dochodzi co do czego to nie maja nic :/
    Z tego co wiem to dopiero pracuja nad tym aby tak sie nie dalo... ale cos im
    opornie idzie.

    Ajron.

  • 6. Data: 2005-01-12 22:21:28
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Ajron" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Z tego co wiem to dopiero pracuja nad tym aby tak sie nie dalo... ale cos
    im
    > opornie idzie.

    :) a ja wiem , ze juz ten problem byl brany pod uwage pare lat temu ... sady
    otrzymaly odgorny nakaz wnikliwego badania kazdej sytuacji dot. majatkow i
    intercyz ... ponad rok temu informowalam na ten temat i o przekretach ktore
    mialy miejsce ...US trudno wyprowadzic w pole taka intercyza one rowniez sa
    uczulone na tego typu kombinacje tak wiec zaczeto sprawdzac w jakim terminie
    powstawaly majatki odrebne malzonkow ale jak swiat swiatem bystrzejsi
    obeszli i te przepisy . Pora zabezpieczyc przed takimi ewentualnosciami :)
    jak intercyza podpisana z chwila pobierania kredytu ale poki co nawet i taka
    nie zwalnia od ponoszenia dlugow wspolnie a dlaczego? Z prostej przyczyny
    zuko/Shark... :) na co ten kredyt bedzie przeznaczony ? bardzo istotne
    pytanie

    Sandra

  • 7. Data: 2005-01-13 03:31:50
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005 23:21:28 +0100, "sandra" <n...@n...e-wro.pl>
    wrote:

> [...]
    >nie zwalnia od ponoszenia dlugow wspolnie a dlaczego? Z prostej przyczyny
    >zuko/Shark... :) na co ten kredyt bedzie przeznaczony ? bardzo istotne

    Nie no, teraz to pytam tak na zaś :) Generalnie gdybym z żoną miał
    brać kredyt na mieszkanie, na przykład, no to byśmy brali razem. Ale
    ja mam na myśli raczej sytuację, kiedy biorę sobie kredyt na nowe
    Ferrari, bo taki mam kaprys. I piszę intercyzę, że w razie czego, to
    ja jestem za to Ferrari ścigany, a nie żona. Dobrze rozumuję?

  • 8. Data: 2005-01-13 05:43:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zuko / Shark von Cygnus wrote:

> [...]
    > Ferrari, bo taki mam kaprys. I piszę intercyzę, że w razie czego, to
    > ja jestem za to Ferrari ścigany, a nie żona. Dobrze rozumuję?

    prawie.
    intercyza nie działa, jeżeli druga strona (czyli w tym przypadku bank) o
    niej nie wie. Czyli postaraj się, o to, aby taki zapis znalazł się w umowie.
    Teraz szykują się zmiany w prawie na dokładnie odwrotnie. Jak bank chce
    mieć możliwośc ścigania dwóch osób, a nie tylko jednej, to obie muszą
    się pod takim kredytem podpisać. Czyli inaczej mówiąc inercyza z definicji.

    po drugie bank wystąpi do sądu z pozwem i będzie chciał wykazać, że ten
    zakup był dla dobra obojga, a nie tylko jednej strony i w wielu
    przypadkach wygra. Wówczas będzie miał prawo ściągnąć to z drugiej osoby.
    Dotyczy to szczególnie kredytów konsumpcyjnych, w których nie trudno
    wykazać, że lodówka kupiona do domu na kredyt służy obojgu.

  • 9. Data: 2005-01-13 07:21:04
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005 23:43:28 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

> [...]
    >Dotyczy to szczególnie kredytów konsumpcyjnych, w których nie trudno
    >wykazać, że lodówka kupiona do domu na kredyt służy obojgu.

    Ok, rozumiem. Ale nie rozumiem w takim razie innej rzeczy...

    Intercyza, to rozdzielność majątkowa. Więc jeśli podpiszę pełną
    rozdzielność majątkową z żoną przed ślubem, to czy to co napisałeś
    powyżej dalej ma zastosowanie?

  • 10. Data: 2005-01-13 11:41:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zuko / Shark von Cygnus wrote:

> [...]
    >
    > Intercyza, to rozdzielność majątkowa. Więc jeśli podpiszę pełną
    > rozdzielność majątkową z żoną przed ślubem, to czy to co napisałeś

    tak
    zostaniesz o tym pouczony przez notariusza w momencie podpisywania
    intercyzy.
    Nie możesz powoływać się na intercyzę jeżeli druga strona o niej nie
    wiedziała.