  • 1. Data: 2005-01-12 18:23:56
    Temat: odejście z pracy za porozumieniem stron
    Od: "Feliks" <f...@w...pl>

    Sprawa jest taka:
    Pracuję w pewnej firmie ponad 4 lata i mam umowę na czas nieokreślony.
    Niedawno zaoferowano mi "posadę" w innej firmie i chciałbym w miarę
    bezboleśnie zmienić pracę. Problem jednak w tym, że gdybym złożył
    wypowiedzenie to zmieniłbym pracę dopiero w maju ! W związku z tym będę
    próbował się jakoś dogadać z pracodawcą, obawiam się jednak, że może się on
    na to nie zgodzić. Co w takim przypadku?
    1. Czy w razie odmowy podpisania porozumienia stron przez pracowdawcę są
    jakieś inne możliwości opuszczenia firmy?
    2. Czy podpisując porozumienie stron lub składając wypowiedzenie przysługuje
    mi urlop w wysokości proporcjonalnej do ilości przepracowanych w tym roku
    dni? Czy pracodawca może (ale nie musi) dać więcej dni uropu czy też nie ma
    takiej możliwości.

    dzięki za pomoc

    feliks

  • 2. Data: 2005-01-12 20:07:25
    Temat: Re: odejście z pracy za porozumieniem stron
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Feliks" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy w razie odmowy podpisania porozumienia stron przez pracowdawcę są
    > jakieś inne możliwości opuszczenia firmy?

    Zbierasz swoje zabawki i idziesz do domu.
    W końcu odszkodowanie dla pracodawcy za porzucenie pracy to tylko 3
    miesięczne wynagrodzenia...
    Czsem kolejny pracodawca może to opłacić.
    Często dotychczasowy pracodawca rezygnuje z sądowego dochodzenia roszczeń.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 3. Data: 2005-01-12 23:03:58
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2005 19:23:56 +0100, Feliks <f...@w...pl> napisał:

    > Sprawa jest taka:
    > Pracuj? w pewnej firmie ponad 4 lata i mam umow? na czas nieokre?lony.
    > Niedawno zaoferowano mi "posad?" w innej firmie i chcia?bym w miar?
    > bezbole?nie zmieni? prac?. Problem jednak w tym, ?e gdybym z?o?y?
    > wypowiedzenie to zmieni?bym prac? dopiero w maju ! W zwi?zku z tym b?d?
    > próbowa? si? jako? dogada? z pracodawc?, obawiam si? jednak, ?e mo?e si?
    > on na to nie zgodzi?. Co w takim przypadku?

    > 1. Czy w razie odmowy podpisania porozumienia stron przez pracowdawc? s?
    > jakie? inne mo?liwo?ci opuszczenia firmy?

    Porzucasz pracę. Pracodawca zwalnia cię dyscyplinarnie z powodu cięzkiego
    naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych. Smród w papierach i
    zasiłek dla bezrobotnych poszedł ganiać króliki.

    > 2. Czy podpisuj?c porozumienie stron lub sk?adaj?c wypowiedzenie
    > przys?uguje mi urlop w wysoko?ci proporcjonalnej do ilo?ci
    > przepracowanych w tym roku
    > dni?

    Przysługuje ci cały należny urlop. Albo ekwiwalent za niego. Ale jak
    wykorzystasz cały u poprzedniego pracodawcy to nie dostanisz nic u nowego.

    > Czy pracodawca mo?e (ale nie musi) da? wi?cej dni uropu czy te? nie ma
    > takiej mo?liwo?ci.

    Może dać ile chce Nazywa się to zwolnieniem od obowiązku świadczenia pracy
    :-)

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 4. Data: 2005-01-13 06:04:56
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Przysługuje ci cały należny urlop. Albo ekwiwalent za niego. Ale jak
    > wykorzystasz cały u poprzedniego pracodawcy to nie dostanisz nic u nowego.

    Tu się mylisz. Urlop proporcjonalny.

    --
    :) Johnson

  • 5. Data: 2005-01-13 21:02:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, Feliks wrote:
    [...]
    >+ Czy pracodawca może (ale nie musi) dać więcej dni uropu czy też nie ma
    >+ takiej możliwości.

    Słowo "urlop" jest dość rozciągliwe: z faktu iż potocznie na hasło
    "urlop" większość w myślach dodaje "wypoczynkowy" (a na hasło "komputer"
    dodaje "cyfrowy" o co na zupełnie innej grupie ostatnio poszło ;)) nie
    znaczy że tak jest.
    MOŻE ci dać urlop bezpłatny - tyle ile uzgodnicie.
    Ale skoro będziesz już miał "drugą pracę" to w sumie sensu nie widać...

    pozdrowienia, Gotfryd