  • 1. Data: 2005-01-12 17:41:07
    Temat: Koszty windykacji ??
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witam
    Chcialbym uzyskac odpowiedz lub porade w sprawie mnie nurtujacej.
    Mianowicie chodzi o to, ze zlozylem do komornikow sadowych wniosek o
    wyegzekwowanie naleznosci od mojego dluznika (byly pracodawca,
    wynagrodzenie)
    Zlozylem wszystkie dokumenty dotyczace sprawy tj. podanie, wyrok sadowy z
    klauzula wykonalnosci i upowaznienie dla komornikow dzialajacych w moim
    imieniu.
    Sprawa ciagnie sie juz 6 miesiecy a ja nie odzyskalem ani zlotowki.
    Postanowilem wycofac sprawe od komornikow. Niestety okazalo sie ze nie jest
    to takie proste, otoz musze napisac podanie o umorzenie postepowania i
    zaplacic tzw. KOSZTY WINDYKACJI. (dosc spora suma)
    Nierozumiem co mam placic skoro zadnej windykacji nie bylo, sprawa stoi w
    miejscu a ja nic nie odzyskalem.
    Jesli nie zaplace dobrowolnie tych kosztow to nie odzyskam dokumentow a
    komornicy zablokuja moje konto i sciagna sobie "swoja" naleznosc. !!
    Czy takie postepowanie jest zgodne z prawem?? Czy musze placic te koszty
    skoro nic nie odzyskalem??
    Prosze o porade
    pozdrawiam Darek

  • 2. Data: 2005-01-12 18:59:41
    Temat: Re: Koszty windykacji ??
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    z tymi skurwysynami nie wygrasz (myślę o wszystkich prawnikach i mędach
    sądowych). Mogą w tym państwie wszystko - kraść, gwałcić, rabować, brać
    łapówki, jeździć po pijaku itd. Dla pociechy możesz pisać odwołanie czy
    jakąś skargę na komornika, wiem że coś takiego jest. Ale wiele się nie
    spodziewaj bo będzie ją rozpatrywał ojciec lub ciotka tego złodzieja :
    ( Jak nikt na grupie nie poradzi Ci nic bardziej konkretnego to wiem,
    że niektóre urzędy (też do końca nie wiem które) zatrudniają prawników
    którzy raz tygodniu przez godzinkę doradzają ubogim za darmo - więc
    mszisz się sam dowiedzieć czy u ciebie też tak jest. Poza tym szczęście
    w nieszczęściu że jest to sprawa z sądu pracy - powinieneś być taktowany
    lepiej (teoretycznie) obiło mi się o uszy że są jakieś lepsze przepisy
    dla takich jak Ty.

    JackyX

  • 3. Data: 2005-01-12 19:12:41
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Darek" <d...@w...pl> naskrobał/a w news:cs3nf2$1p5u$1@news.mm.pl:

    > Zlozylem wszystkie dokumenty dotyczace sprawy tj. podanie, wyrok
    > sadowy z klauzula wykonalnosci i upowaznienie dla komornikow
    > dzialajacych w moim imieniu.

    Upoważnienie dla komorników do działanie w twoim imieniu? To chyba jacyś
    "komornicy".

    > postepowania i zaplacic tzw. KOSZTY WINDYKACJI. (dosc spora suma)

    Tak, to na pewno "komornicy".

    > Nierozumiem co mam placic skoro zadnej windykacji nie bylo, sprawa
    > stoi w miejscu a ja nic nie odzyskalem.

    A co masz w umowie?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    All your base are belongs to us!

  • 4. Data: 2005-01-12 22:38:20
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    Użytkownik "JackyX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w nieszczęściu że jest to sprawa z sądu pracy - powinieneś być taktowany
    > lepiej (teoretycznie) obiło mi się o uszy że są jakieś lepsze przepisy

    1) menda a nie męda
    2) biuro porad obywatelskich i sa w kazdym wiekszym miescie
    3) to chyba rzeczywiscie sa jacys "komornicy"

    pozdrawiam
    bolo

  • 5. Data: 2005-01-13 19:19:19
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Darek" <d...@w...pl> naskrobał/a w news:cs3nf2$1p5u$1@news.mm.pl:

    > Upoważnienie dla komorników do działanie w twoim imieniu? To chyba jacyś
> [...]

    wlasnie o to chodzi ze niemam zadnej umowy, nie podpisywalem nic wiazacego,
    a juz napewno czegos, z czego wynika ze mam cokolwiek placic!!
    W ten oto sposob stalem sie chyba "nieumyslnym dluznikiem" bo to wlasnie ja
    musze placic a nie osoba ktora przegrala sprawe w sadzie. Ja juz nic z tego
    nie rozumiem, a tyle sie slyszy ze zyjemy w panstwie prawa....
    pozdrawiam darek

  • 6. Data: 2005-01-15 16:47:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cześć

    Darek napisał(a) :

> [...]

    > to takie proste, otoz musze napisac podanie o umorzenie
    postepowania i
    > zaplacic tzw. KOSZTY WINDYKACJI. (dosc spora suma)

    O ile sobie przypominam, to egzekucja komornicza z wyroków Sądu
    Pracy wolna jest od opłat (Twoich). Miałem też taki przypadek.
    Też chcieli ze mnie zedrzeć, ale grzeczne pismo pomogło:-)
    Nie pamiętam, gdzie to jest zapisane. Może w Kodeksie Pracy.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 7. Data: 2005-01-16 14:57:47
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:csbhff$3mp$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Też chcieli ze mnie zedrzeć, ale grzeczne pismo pomogło:-)
    > Nie pamiętam, gdzie to jest zapisane. Może w Kodeksie Pracy.

    znalazlem cos takiego
    art.770 KPC
    Art. 770. Dłużnik powinien zwrócić wierzycielowi koszty niezbędne do
    celowego przeprowadzenia egzekucji. Koszty ściąga się wraz z egzekwowanym
    roszczeniem. Koszt egzekucji ustala postanowieniem komornik, jeżeli
    przeprowadzenie egzekucji należy do niego. Na postanowienie sądu przysługuje
    zażalenie stronom oraz komornikowi.

    czy moge powolac sie na ten art. jesli nie mila miejsca egzekucja
    komornicza?

    pozdrawiam Darek