  • 1. Data: 2005-01-12 19:02:21
    Temat: Pytanie. Zalanie mieszkania nieubezpieczonego z winy innej osoby
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Witam

    Sprawa wygląda tak:

    Moje mieszkanie jest nieubezpieczone (stare budownictwo), zostało zalane z
    drugiej posesji , z lokalu tamtego wyprowadzili się lokatorzy i w wyniku nie
    zakręcenia (prawdopodobnie) wody po dwóch tygodniach nakapało i mam plamę na
    ścianie.

    Teraz nie wiem do kogo z pretensjami, kto odpowiada za szkody? Administrator
    mojej posesji jest ubezpieczony ale to nie jego sprawa za bardzo. Jak postąpić
    tzn.:
    -co złożyć (co i jak ma to wyglądać)?
    -kto odpowiada prawnie (kolejno właściciel, administrator czy może
    administrator mojej posesji)?

    Posesja z której nastąpiło zalanie jest ubezpieczona. Będę szedł na ugodę tzn.
    najprościej, żeby było pomalowane mieszkanie przez administratora drugiej
    posesji, jednakże muszę mieć jakieś argumenty bo troche to już opornie idzie.
    Proszę o pomoc.pzdr

  • 2. Data: 2005-01-12 19:32:30
    Temat: i dodatkowo jeszcze
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Obie posesje są prywatne, moje mieszkanie wynajmowane

  • 3. Data: 2005-01-12 20:56:55
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "szlovak" <B...@o...pl> napisał w wiadomości
    > -kto odpowiada prawnie (kolejno właściciel, administrator czy może
    > administrator mojej posesji)?

    Troche to zagmatwane, ale przewaznie za takie cos odpowiada, ten co
    wyrzadzil szkode. Czyli jesli to byl wlasciciel, to wlasciel odpowiada.
    Jesli wlasciciel wynajal komus mieszkanie, to zazwyczaj w umowie najmu jest
    napisane, ze za wszelkie szkody (w tym zalanie mieszkania) odpowiada ten co
    wynajmuje mieszkanie, ale to juz wlasciciel powinien sobie "scigac" sprawce.

    > Posesja z której nastąpiło zalanie jest ubezpieczona.

    To jeszcze zalezy od ubezpieczenia, czy obejmowalo rowniez taki przypadek,
    jesli tak to ubezpieczyciel pokrywa koszty naprawy.
    Jasli wlasciciel posesji bedzie stawiac opor to zawsze zostaje ci pozew do
    sądu o odszkodowanie, ale trzeba określić szkodę kwotowo.

    Ajron.

  • 4. Data: 2005-01-14 13:28:41
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Ajron napisał(a):

> [...]
    > Jasli wlasciciel posesji bedzie stawiac opor to zawsze zostaje ci pozew do
    > sądu o odszkodowanie, ale trzeba określić szkodę kwotowo.

    dzieki , załozyłem nowy wątek , nowe rzeczy dochodzą