  • 11. Data: 2005-01-14 21:18:12
    Temat: Re: intercyza - zapytanie
    Od: SzybkiKOn <k...@a...ps>

    Ja mam inna sytuacje.

    Przed slubem zawieram intercyze u notariusza. Po slubie okazuje sie, ze
    sad nakazal zaplate np kary 100.000 zl grzywny firmie w ktorej moja
    malzonka jest udzialowcem w 95% na poczet jakiejs innej firmy.

    Czy jest to forma 100% zabezpieczenia aby mnie nikt nie ruszyl i mojego
    majatku?

    Michal

  • 12. Data: 2005-01-15 07:25:17
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "SzybkiKOn" <k...@a...ps> napisał w wiadomości
    > Ja mam inna sytuacje.

    > Czy jest to forma 100% zabezpieczenia aby mnie nikt nie ruszyl i mojego
    > majatku?

    nie , poniewaz skladnik odrebnego majatku malzonka stanowia przedmioty
    sluzace do wykonywania zawodu, jezeli nabyto je ze srodkow nalezacych do
    majatku odrebnego i nie stanowia przedmiotu, ktory sluzy do prowadzenia
    gospodarstwa rolnego lub przedsiebiorstwa w ktorym zona jest udzialowcem

    Sandra

  • 13. Data: 2005-01-15 09:54:43
    Od: SzybkiKOn <k...@a...ps>

> [...]
    > majatku odrebnego i nie stanowia przedmiotu, ktory sluzy do prowadzenia
    > gospodarstwa rolnego lub przedsiebiorstwa w ktorym zona jest udzialowcem

    Sytuacja wyglada nieco inaczej.

    W chwili obecnej.

    Moja firma swiadczy uslugi firmie X w ktorej moja przyszla zona jest w
    95% udzialowcem. Jednoczesnie na firme X moze zostac zasadzona kara
    wielkosci 100.000 zl. Przed wstapieniem w zwiazek malzenski spisujemy
    intercyze. Czy kiedy sad zasadzi zaplate 100.000 zl czy kwota ta bedzie
    dotyczyla wylacznie majatku mojej przyszlej zony i firmy X czy takze
    mojego majatku? Czy intercyza uchroni mnie przed odpowiedzialnoscia
    materialna?

    M.

  • 14. Data: 2005-01-15 10:29:37
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > dotyczyla wylacznie majatku mojej przyszlej zony i firmy X czy takze
    > mojego majatku? Czy intercyza uchroni mnie przed odpowiedzialnoscia

    wczesniej odpowiedzialam dodam tylko czy jest czy bedzie

    druga czesc zdania :
    nie stanowia przedmiotu, ktory sluzy do prowadzenia
    przyszlosci bedzie udzialowcem

    Sandra