  • 181. Data: 2020-05-05 14:28:23
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-05 o 14:26, ąćęłńóśźż pisze:

    Nie kompromituj się, blaszki to temat o wiele starszy od Tuska.

    Pamiętam jeszcze orzeczenia sądowe w kwestii odróżnienia tego, czy
    blaszka jest w kopercie, czy na kopercie.

    --
    Liwiusz

  • 182. Data: 2020-05-05 14:37:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 5 May 2020 14:02:31 +0200, Olin napisał(a):

    > Można sobie zassać kartę do głosowania tudzież oświadczenie o osobistym i
    > tajnym oddaniu głosu.

    Akcja nabiera tempa i nawet nie trzeba nic pobierać, ani drukować:
    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,259207
    05,pakiety-wyborcze-z-kartami-do-glosowania-trafily-
    do-tysiecy.html?_ga=2.23259517.61216570.1588574989-8
    64217066.1487590675#S.koronawirus-K.C-B.3-L.1.male

    <<W skrzynkach pocztowych w niektórych dzielnicach Szczecina, jak np.
    Pogodno, koperty formatu A 4 z naklejką ,,Pakiet Wyborczy" pojawiły się we
    wtorek wczesnym przedpołudniem. W środku jest ,,Karta do Głosowania w
    wyborach Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w 2020 r." Z nazwiskami
    dziesięciu kandydatów, z czerwoną pieczęcią z godłem Polski i stosowną
    ,,Informacją" na dole karty.

    Czytamy w niej m.in.: ,,Znajdź kandydata, na którego chcesz głosować". Albo
    ,,Postaw znak ,,X" w kratce wyłącznie przy nazwisku tego kandydata".
    Do pakietów, których tysiące pojawiły się we wtorek w skrzynkach pocztowych
    w całej Polsce dołączona jest instrukcja, składająca się z sześciu punktów.
    Dowiadujemy się z niej m.in.: ,,Pakiet wyborczy na żądanie wyborcy, może
    zawierać również nakładkę do głosowania sporządzoną w alfabecie Braille'a".

    ,,Po oddaniu głosu należy kartę do głosowania umieścić w kopercie i kopertę
    tę zakleić" - czytamy w innym punkcie Załącznika do ,,Pakietu Wyborczego".
    Punkt 4 tego samego załącznika może wzbudzać wątpliwości: ,,Kartę zwrotną
    należy zakleić i osobiście nadać w placówce Poczty Polskiej na adres
    Ministerstwa Aktywów Państwowych".

    To przecież niemożliwe! Karty powinny trafić do Państwowej Komisji
    Wyborczej, a nie ministerstwa. Szefem tego ministerstwa jest Jacek Sasin,
    który odpowiada za organizację wyborów. Czy ktoś mu wykręcił tęgi dowcip?

    Pewnym tropem może być też numer telefonu podany w załączniku ("W razie
    jakichkolwiek wątpliwości związanych z głosowaniem wszelkie informacje
    niezbędne w zakresie procesu wyborczego uzyskacie Państwo pod numerami
    telefonów..."). To numer telefonu do centrali Prawa i Sprawiedliwości przy
    ul. Nowogrodzkiej w Warszawie.

    Drugi numer podany w załączniku to numer telefonu komórkowego - w
    Szczecinie do szefa biura PiS. Ale - jak ustaliła ,,Wyborcza" - w innych
    miastach na załącznikach są numery do lokalnych działaczy. Wygląda to na
    zaplanowaną i dobrze zorganizowaną akcję. Prowokację albo rodzaj
    happeningu? Na razie jej organizatorzy się nie ujawniają.

    Nie wiadomo, kto za nim stoi. Wiadomo, że sygnały o ,,Pakietach Wyborczych"
    spływają z całej Polski. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że znaleźli je w swoich
    skrzynkach pocztowych także lokalni działacze PiS. Partia wie już o akcji z
    ,,lewymi" kartami także dlatego, że w biurach PiS rozdzwoniły się
    telefony.>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 183. Data: 2020-05-05 15:05:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W październiku 2007 to które qrwiszony żondziły?
    https://tvn24.pl/biznes/najnowsze/poczta-polska-dono
    si-na-konkurencje-za-ciezkie-koperty-ra37420-4436538

    -----

  • 184. Data: 2020-05-05 15:40:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 14:16, Shrek pisze:

    > Przepraszam, to fejk czy naprawdę? Mam się podpisać imieniem, nazwiskiem
    > i peselem i wysłać razem z oświadczeniem, że oddałem głos w sposób
    > tajny? A potem co - zamnkną mnie za składanie fałszywych oświadczeń?

    Dobra - fejk;) Aczkolwiek...

    --
    Shrek

  • 185. Data: 2020-05-05 15:57:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-05 o 15:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > W październiku 2007 to które qrwiszony żondziły?
    > https://tvn24.pl/biznes/najnowsze/poczta-polska-dono
    si-na-konkurencje-za-ciezkie-koperty-ra37420-4436538

    Tusk był premierem od listopada 2007.

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2020-05-05 15:58:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Dobra - fejk;) Aczkolwiek...

    Moze i fejk, ale tak jakos ma to wygladac.
    Tylko ze to dwie kartki - na tej wyborczej zaznaczasz kandydata,
    wsadzasz do koperty, zaklejasz, piszesz oswiadczenie, i razem z
    koperta wsadzasz do drugiej koperty.

    Komisja otwiera druga koperte, sprawdza oswiadczenie, wrzuca pierwszą
    koperte do urny - bez oswiadczenia

    A wieczorem wyciaga koperty z urny, otwiera i liczy glosy.

    J.

  • 187. Data: 2020-05-05 18:38:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 15:58, J.F. pisze:

> [...]
    > koperte do urny - bez oswiadczenia
    >
    > A wieczorem wyciaga koperty z urny, otwiera i liczy glosy.

    Jasne - a wszystko opiera się o słowo honoru (buchhha kurwa) sasina. To
    równie dobrze mogli sobie tą kopertę darować i obiecać, że przecież nie
    będą zaglądać - co ty kurwa - sasinowi nie wierzysz? Przypominam, że
    rozmawiamy o ludziach co bez żadnego trybu przesyłają dane obywateli w
    txtkach chuj wie komu (podobno poczcie - w końcu mieli w emailu "poczta"
    napisane).

    Przecież równie dobrze mogli zrobić glosowanie smsami a tajność
    powszechność i inne bzdety wymagane przez brzydkie słowo na ka zapewnić
    certyfikatem PiS.

    --
    Shrek

  • 188. Data: 2020-05-05 19:07:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 18:38, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Przecież równie dobrze mogli zrobić glosowanie smsami a tajność
    > powszechność i inne bzdety wymagane przez brzydkie słowo na ka zapewnić

    Tak przy okazji:

    https://wiadomosci.wp.pl/wybory-2020-karty-do-glosow
    ania-trafily-do-szczecina-na-nich-numery-do-dzialacz
    y-pis-6507296470472321a

    W sumie zdziwiłbym się gdyby nikt nie wpadł na pomysł jakiegoś fraudu
    danych osobowych rozsyłając jakieś fałszywki.

    --
    Shrek

  • 189. Data: 2020-05-05 19:29:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I w listopadzie 2007 P.P. wycofała pozew??

    -----

  • 190. Data: 2020-05-06 09:15:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 maja 2020 14:37:45 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

    > Akcja nabiera tempa

    https://www.wykop.pl/link/5484065/pierwszy-dzien-roz
    noszenia-pakietow-wyborczych-i-juz-mozna-je-zbierac-
    z-ulicy/

    Pomarańczowa alternatywa jak nic wróciła