  • 171. Data: 2020-05-04 18:08:22
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co było o tyle idiotyczne, że powinno dotyczyć nie wagi przesyłki, lecz jej taryfy
    wagowej.
    W międzyczasie poczta zlikwidowała przesyłki do 20 gram (czy jakieś podobne lekkie).

    -----
    > Blaszki dokładał inPost, żeby list ważył ponad 50 G, bo na lżejsze przesyłki
    monopol miała PP.

  • 172. Data: 2020-05-05 09:10:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-04 o 18:08, ąćęłńóśźż pisze:

    (nic sensownego)

    Chodziło o to, żeby poczta miała monopol na listy.

    --
    Liwiusz

  • 173. Data: 2020-05-05 11:30:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiem o co chodziło (P0 chciała sprzedać PP do Deutsche Post), ale można to było
    wprowadzić ujednoliceniem taryfy do np. 500 gram,
    wtedy mniejsze ryzyko działania dumpingowego (np. 1,30 zł za przesyłkę by się
    niezależnemu nie opłaciło).
    A poczta miałaby prawo do taryf 20 - 50 - 250 gram.
    Blaszki to już dywersja (oczywiście i nie za takie rzeczy wiejskie osły brały w łapę)
    - policz, ile ton przewieziono i przenoszono w
    torbach bez sensu.
    No chyba, żeby sens był w VAT-ie i akcyzie od paliwa (tak przez lata nie wprowadzano
    w UK zielonej fali żeby budżet nie ucierpiał).

    -----

  • 174. Data: 2020-05-05 11:39:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-05 o 11:30, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > to było wprowadzić ujednoliceniem taryfy do np. 500 gram, wtedy mniejsze
    > ryzyko działania dumpingowego (np. 1,30 zł za przesyłkę by się

    Obawiam się, że nie było prawnej możliwości wymuszenia, aby w prywatnej
    firmie pierwszym progiem wagowym było 0-500g. Można było co najwyżej
    zakazać wożenia listów do 50g, a jakie ceny obowiązywały na 50-450g, to
    już bez znaczenia.

    > A poczta miałaby prawo do taryf 20 - 50 - 250 gram.

    No i miała prawo do monopolu do 50g. Monopol do 250g niebezpiecznie
    blisko zbliża się do paczek.

    > Blaszki to już dywersja (oczywiście i nie za takie rzeczy wiejskie osły
    > brały w łapę) - policz, ile ton przewieziono i przenoszono w torbach bez
    > sensu.

    Ale ten bezsens wynikał z przepisu.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2020-05-05 11:46:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Bo w PL mamy najdłuższe budynki:)
    >https://youtu.be/uml2P0xAODI

    A ma to jakies znaczenie, ze taki dlugi ?

    Bo jesli w srodku nie ma dlugich korytarzy, tylko klatki co kawalek,
    to sie prawie nie rozni od innych budynkow.

    A nie, rozni sie - niektorzy "na druga strone ulicy" musza najpierw
    400m przejsc.

    Choc jesli dobrze widze, to tych klatek tam niewiele - 4 ?
    To niektorzy maja 100m do windy :-)

    J.

  • 176. Data: 2020-05-05 11:55:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Proponuję przepisem ;-)

    -----

  • 177. Data: 2020-05-05 12:19:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-05 o 11:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > Proponuję przepisem ;-)

    Przepis, że pierwszy próg wagowy ma być 0-500 nijak nie wpłynie na to,
    że zakazanym będzie przewożenie listów 0-50, a przecież taka była
    "intencja ustawodawcy".

    --
    Liwiusz

  • 178. Data: 2020-05-05 14:02:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Można sobie zassać kartę do głosowania tudzież oświadczenie o osobistym i
    tajnym oddaniu głosu.
    https://s3.bialystok.pl/pakietwyborczy.pdf

    Profesjonaliści twierdzą, że to nie skany.
    Trzeba jeszcze zatroszczyć się o koperty.
    https://next.gazeta.pl/next/7,173953,25920634,pakiet
    -wyborczy-do-pobrania-z-sieci-ktos-podszywa-sie-pod-
    urzad.html#s=BoxMMtImg2

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 179. Data: 2020-05-05 14:16:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2020 o 14:02, Olin pisze:
    > Można sobie zassać kartę do głosowania tudzież oświadczenie o osobistym i
    > tajnym oddaniu głosu.
    > https://s3.bialystok.pl/pakietwyborczy.pdf

    Przepraszam, to fejk czy naprawdę? Mam się podpisać imieniem, nazwiskiem
    i peselem i wysłać razem z oświadczeniem, że oddałem głos w sposób
    tajny? A potem co - zamnkną mnie za składanie fałszywych oświadczeń?

    Zresztą - niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu - oddanie głosu w sposób
    tajny jest moim prawem a nie obowiązkiem. Jeśli tylko nie agituję, to
    mogę pokazać żonie dziecku zanjomemu na kogo głosowałem i nikomu nic do
    tego. Ba - młodym raz skreślałem na widoku i ludzie z komisji reagowali
    pozytywnie;)

    --
    Shrek

  • 180. Data: 2020-05-05 14:26:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dający łapówkę się pomylił.
    A właściwie pośrednik, coś jak w grze w pomidora / głuchy telefon.
    Lub czasopism.
    No bo przecież Tusk nie jest taki durny, żeby blaszki kazać wozić - a może jednak
    jest?
    Bo jakie pojęcie o świecie ma facet, którego jedyną w życiu pracą było malowanie
    kominów?

    -----