  • 51. Data: 2012-04-15 12:34:07
    Temat: Re: gdzie można się zameldować?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2012 11:26, Marek Dyjor pisze:

    > mam wrażenie że dla celów trolowania udajesz teraz idiotę...

    Raczej ty masz jakiś zator myślowy i nie zanalizowałeś do końca tego, co
    napisałem: adres OSOBY pracującej w budynku, gdzie jest kilka firm.

    Czyli podajesz adres, podajesz imię i nazwisko... i nie podajesz nazwy
    firmy. Ty może tego nie robisz, ale to niestety dość normalne zjawisko.

    > Listonosze nie posiadają danych o numerach geodezycjnych działek
    > budowlanych...

    Jakiś przepis im tego zabrania, hmm? ;)

    Listonosze-weterani są znacznie bardziej inteligentni i zaradni niż
    sobie wyobrażasz. A obecnie mapę z naniesionymi numerami działek masz w
    sieci. I te dane są daleko bardziej precyzyjne niż przybliżone numeracje
    ulic dostępne w systemach nawigacyjnych czy googlemaps.

    Pamiętaj, że numeracja bywa od sasa do lasa, nielogiczna lub wg. jakiejś
    dziwnej logiki.

    > Mieszkania zwykle mają numery a firmy nazwy...

    Jak pisałem wcześniej - teoretyzujesz bez choćby minimum wiedzy praktycznej.

  • 52. Data: 2012-04-15 15:41:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Czyli podajesz adres, podajesz imię i nazwisko... i nie podajesz nazwy
    > firmy. Ty może tego nie robisz, ale to niestety dość normalne

    no i taka korespondencja trafi do kosza albo do portiera...

    nadawca dostanie to co chciał

> [...]
    > w sieci. I te dane są daleko bardziej precyzyjne niż przybliżone
    > numeracje ulic dostępne w systemach nawigacyjnych czy googlemaps.

    Listonosze nie sa do tego aby szukać w jakiś bazach danych co miał na myśli
    nadawca pisząc jakieś bzdety w adresie.

    Listonosz czy poczta odeśle list z adnotacją adresata nieznany.

    Równie dobrze mógłbyś wymagać aby poczta szukała adesató listów zadresownych
    tak:

    "zielony domek koło brzozy facet z rudymi włosami 170cm wzrostu" można to
    wszystko znaleźć tylko nikt nie płaci poczcie za pracę detektywa.

    > Pamiętaj, że numeracja bywa od sasa do lasa, nielogiczna lub wg.
    > jakiejś dziwnej logiki.

    > Jak pisałem wcześniej - teoretyzujesz bez choćby minimum wiedzy
    > praktycznej.

    to ty teoretyzujesz a właściwie trollujesz jak zwykle, wiesz po co swego
    czasu poczta wprowadziła numery kodowe? żeby przyspieszyć i usprawnić
    dostarczanie przesyłek.

  • 53. Data: 2012-04-15 15:43:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > O, święta naiwności ;)
    >
    > Pracuję w budynku, w którym jest kilkanaście firm. I listonosz
    > praktycznie codziennie ma ten sam problem - gamonie adresują
    > korespondencję na imię i nazwisko odbiorcy, podają adres... i szukaj
    > wiatru w polu gdzie taki ktoś pracuje (jeśli w ogóle).

    no i list trafia tam gdzie powinien do portiera albo do kosza.

    chyba ze ktoś litościwie listonoszowi podpowie gdzie pan kowalski pracuje.

    Obowiązkiem listonosza jednak nie jest szukanie pana kowlaksiego po budynku
    nawet jak ma list polecony.

    > Znaczy się uważasz, że normą jest pewne upośledzenie umysłowe? ;->

    norma jest postepowanie zgodnie z procedurami.

    > Biorąc pod uwagę nieco chaotyczne nadawanie numerów - w wielu
    > przypadkach łatwiej jest precyzyjnie zlokalizować na mapie numer
    > działki niż numer posesji (na mapie czy w terenie).
    >
    > A znalezienie mapki dla danej miejscowości z numerami działek jest
    > trywialne - zwłaszcza obecnie.

    trywialne, ale nie ma obowiązku tego wykonwyania

  • 54. Data: 2012-04-15 16:11:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2012 15:43, Marek Dyjor pisze:

    > no i list trafia tam gdzie powinien do portiera albo do kosza.

    Portiera nie ma.

    > chyba ze ktoś litościwie listonoszowi podpowie gdzie pan kowalski pracuje.

    Zwykle jest to wspólne śledztwo ;)

    > Obowiązkiem listonosza jednak nie jest szukanie pana kowlaksiego po
    > budynku nawet jak ma list polecony.

    I znowu teoretyzujesz.

    > norma jest postepowanie zgodnie z procedurami.

    Których ty nie znasz.

    > trywialne, ale nie ma obowiązku tego wykonwyania

    I tak, i nie. W każdym razie moje stwierdzenie pozostaje w mocy -
    łatwiej znaleźć działkę po numerze niż osobę po nazwisku w
    wielopiętrowym biurowcu z wieloma firmami.

  • 55. Data: 2012-04-15 16:21:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2012 15:41, Marek Dyjor pisze:

    > no i taka korespondencja trafi do kosza albo do portiera...
    >
    > nadawca dostanie to co chciał

    Do kosza? Pisząc takie brednie obnażasz tylko swoją ignorancję! Niechby
    listonosz spróbował to zrobić, a potem by to wyszło na jaw...

    [ciach]

    > Listonosze nie sa do tego aby szukać w jakiś bazach danych co miał na
    > myśli nadawca pisząc jakieś bzdety w adresie.
    >
    > Listonosz czy poczta odeśle list z adnotacją adresata nieznany.

    Teoretyzujesz. Nie masz wiedzy o realiach i praktyce.

> [...]
    >
    > "zielony domek koło brzozy facet z rudymi włosami 170cm wzrostu" można
    > to wszystko znaleźć tylko nikt nie płaci poczcie za pracę detektywa.

    To się nazywa "reductio ad absurdum" i jest o tyle idiotyczne, że numer
    działki w danej miejscowości jest bardzo jednoznaczny.

    Swoją drogą lokalny listonosz z wieloletnią praktyką bez problemu
    znajdzie taki adres.

    > to ty teoretyzujesz a właściwie trollujesz jak zwykle, wiesz po co swego

    Mareczku... Weź może najpierw zapoznaj się z tematem, najlepiej w
    prywatniej rozmowie z listonoszem z wieloletnim stażem, a nie jakimś
    obibokiem z łapanki, i przestań się do mnie dopierdalać w oparciu o
    swoją nieznajomość tematu.

    > czasu poczta wprowadziła numery kodowe? żeby przyspieszyć i usprawnić
    > dostarczanie przesyłek.

    Dzięki kodom pocztowym korespondencja trafia w rejon listonosza, który
    zna okolicę i poradziłby sobie nawet z adresem "mały drewniany domek
    koło bocianiego gniazda".

    W żadnym razie kod pocztowy nie pomoże w znalezieniu osoby w biurowcu.

  • 56. Data: 2012-04-15 20:10:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 14:14:11 UTC+2 użytkownik Tomaszek napisał:
    >Aktualnie zacząłem tam budować dom, a zależy mi na
    > meldunku ze względu na odpowiednią taryfę w zakładzie energetycznym. Dostanę
    > niższą pod warunkiem, że albo będzie odbiór domu (a na to się na razie nie
    > zanosi, bo to dopiero początek budowy) albo będzie zameldowanie w miejscu
    > odbioru energii.

    Podsumowując ta długawa już dyskusje- idż do urzedu i sie melduj. Żadne konsekwencje
    raczej nie grożą. Conajwyżej bedziesz zameldowany niezgodnie z przepisami(brak
    lokalu) ale dla Ciebie to bez róznicy i konsekwencji a taryfa za prąd dużo niższa.

  • 57. Data: 2012-04-15 23:43:03
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 16:11:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > I znowu teoretyzujesz.
    To Ty teoretyzujesz.
    W praktyce: wiesz ile listów wróciło niedostarczonych przez wiejskich
    listonoszy (doskonale znajacych adresatów) z adnotacją 'adresat nieznany -
    podać dokładny adres'? Przy najmniejszej nieścisłości w adresie, np. brak
    nr domu gdy przysiółek osiem chałup liczy.

    Trywialne powiadacie? ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 58. Data: 2012-04-16 09:33:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Sam osobiście mieszkałem w lokalu pod adresem 18/A (numer lokalu A)
    > i nie robił starosta problemów. Jedyne co, to było to mało praktyczne,
    > bo się ludzie często mylili i wpisywali 18A.

    Na ludzkie pomyłki i przyzwyczajenia, a także ograniczenia niektórych
    systemów nie masz silnych... Mieszkam w budynku którego numer jest w
    postaci 20/22 i zdarza się, że ktoś miast adresować 20/22/nr_lokalu lub
    20/22 m nr_lokalu zostawiają 20/22, a że budynek jest duży mieszka
    powyżej 120 rodzin i ustawa o ochronie danych skutecznie sprawia, że
    trudno sie domyślić, kto dane pismo powinien dostać....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 59. Data: 2012-04-16 09:37:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2012 23:43, poreba pisze:

    > To Ty teoretyzujesz.

    Nie.

    > W praktyce: wiesz ile listów wróciło niedostarczonych przez wiejskich
    > listonoszy (doskonale znajacych adresatów) z adnotacją 'adresat nieznany -

    A ty wiesz? I wiesz, ile doszło mimo niedoskonałego zaadresowania/\?

    > podać dokładny adres'? Przy najmniejszej nieścisłości w adresie, np. brak
    > nr domu gdy przysiółek osiem chałup liczy.

    Nie przeczę, że zdarzają się niekompetentni i niedbali listonosze z
    przypadku.

  • 60. Data: 2012-04-16 14:39:00
    Od: "JeSt" <o...@w...eu>

    o-discussion-forums@vbxy18...

    napisał:
> [...]

    przepisami(brak lokalu) ale dla Ciebie to bez róznicy i konsekwencji a

    Zastanów się ile energii zużyjesz na cele budowlane i czy warta zachodu taka
    zadyma?
    Jak zrobisz odbiór techniczny tej instalacji mieszkalnej której jeszcze nie
    ma?
    Przeczytaj też dokładnie zasady taryfikacji bo taryfa mieszkaniowa ma
    uwarunkowania
    i inne wykorzystanie energii i tak zostanie uznane za wykroczenie taryfowe
    co skutkuje
    doliczeniem opłat nawet do 2 lat wstecz.