  • 1. Data: 2012-04-13 09:49:53
    Temat: Delegacja służbowa samochodem prywatnym - Gmina wypłaciła 35gr/km
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Witam
    Jestem młodym pracownikiem oświaty (nauczycielem) we wsi X w gminie Y.
    2 tyg. temu dyrektor szkoły poprosił mnie o odebranie (samochodem prywatnym)
    ważnych dokumentów w miejscowości Z w ramach delegacji służbowej.
    Otrzymałem wczoraj w kopercie (????) rozliczenie delegacji wyliczoną 218 km
    x 0,35 zł/km co dało kwotę 76,30 zł.
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć na jakiej podstawie szkoła wypłaciła mi taką
    kwotę bazując na stawce 35gr/1km a nie jak to wynika z art. 34a ust. 2
    ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r. nr 204,
    poz. 2088, z późn. zm.) 0,8358 zł/1km.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-04-13 10:05:51
    Temat: Re: Delegacja s?u?bowa samochodem prywatnym - Gmina wyp?aci?a 35gr/km
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-13 09:49, gucio pisze:
    > Witam
    > Jestem m?odym pracownikiem o?wiaty (nauczycielem) we wsi X w gminie Y.
    > 2 tyg. temu dyrektor szko?y poprosi? mnie o odebranie (samochodem prywatnym)
    > wa?nych dokument?w w miejscowo?ci Z w ramach delegacji s?u?bowej.
    > Otrzyma?em wczoraj w kopercie (????) rozliczenie delegacji wyliczon? 218 km
    > x 0,35 z?/km co da?o kwot? 76,30 z?.
    > Czy kto? mo?e mi wyt?umaczy? na jakiej podstawie szko?a wyp?aci?a mi tak?
    > kwot? bazuj?c na stawce 35gr/1km a nie jak to wynika z art. 34a ust. 2
    > ustawy z 6 wrze?nia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r. nr 204,
> [...]

    Można płacić dowolną kwotę, wspomniana przez Ciebie jest maksymalną
    którą można zaliczać w koszty uzyskania przychodu.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-04-13 10:16:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r. nr 204,
    Hehe. "Pani Basiu, trzeba Gucia rozliczyć! Ile on przejechał? 200km. Ile
    jego samochód może palić? Mój to z 7l/100km pali. Dobra. 14l razy 5,45
    ... niech mu pani da w kopercie ile tam wyjdzie." :->

    Maciek

  • 4. Data: 2012-04-13 10:36:23
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-04-13 09:49, gucio pisze:

    > Otrzymałem wczoraj w kopercie (????)

    A KW podpisałeś czy nie? Bo jeśli podpisałeś, to nie widzę niczego
    dziwnego w rozliczeniu delegacji gotówką.

> [...]
    > ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r. nr 204,

    Może warto zapytać tego, kto rozliczał i poprosić o argumentację.
    Tutaj raczej nie ma jasnowidzów :)
    Stawka 0.8358 zł/km to maksymalna stawka. Pracodawca może ustalić ją
    dowolnie, byleby zmieścił się w limicie.
    "W przypadku podróży służbowej (jazd zamiejscowych) na wniosek
    pracownika pracodawca może wyrazić zgodę na przejazd w podróży
    samochodem osobowym, motocyklem lub motorowerem niebędącym własnością
    pracodawcy. W takim przypadku pracownikowi przysługuje zwrot kosztów
    przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez
    stawkę za jeden kilometr przebiegu,__ustaloną__przez pracodawcę, która
    nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie
    art. 34a ust. 2 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
    (Dz.U. z 2004 r. nr 204, poz. 2088, z późn. zm.).

    N.

  • 5. Data: 2012-04-13 12:41:56
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    > ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r. nr 204,
    Ja, odkąd cena paliw przekroczyły 5zł/litr, odmawiam wyjazdów autem
    prywatnym w celach służbowych. Po prostu nawet stawka maksymalna nie
    rekompensuje kosztów użytkowania w miarę nowego auta w trakcie takiego
    wyjazdu (płyny i olej, filtry, opony, hamulce, itp.)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 6. Data: 2012-04-13 17:41:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2012, Nixe wrote:

    > Stawka 0.8358 zł/km to maksymalna stawka. Pracodawca może ustalić ją
    > dowolnie, byleby zmieścił się w limicie.

    To jest nadużycie ze strony ministra - nie ma prawa zabraniać czegos,
    czego nie zabrania ustawa.
    Tak naprawdę, wysokosc stawki może być dowolna, a faktycznym skutkiem
    będzie niemożliwosc zaliczenia takiego wydatku w koszty (bo w podatkach
    jest już prawidłowo, że ponad limit nie jest KUP i zapisano to w ustawie).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-04-13 18:13:35
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Tak naprawdę, wysokosc stawki może być dowolna, a faktycznym skutkiem
    > będzie niemożliwosc zaliczenia takiego wydatku w koszty (bo w podatkach
    > jest już prawidłowo, że ponad limit nie jest KUP i zapisano to w ustawie).

    No i jeszcze konieczność opodatkowania i ozusowania kwoty wypłaconej
    pracownikowi ponad ustalony w przepisach limit.

    --
    spp

  • 8. Data: 2012-04-13 18:44:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Czeslawek wrote:

    > Po prostu nawet stawka maksymalna nie
    > rekompensuje kosztów użytkowania w miarę nowego auta w trakcie takiego
    > wyjazdu (płyny i olej, filtry, opony, hamulce, itp.)

    Chyba odwrotnie?
    Tzn nowe się mniej psuje,
    a starym się nie wyrabiałem na ciągłe naprawy.
    Te rzeczy co wymieniłeś, to raczej jednakowo
    zużywają sie w nowych jak i starych.

  • 9. Data: 2012-04-13 18:56:26
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-13 18:44, cef pisze:
    > Chyba odwrotnie?
    > Tzn nowe się mniej psuje,
    > a starym się nie wyrabiałem na ciągłe naprawy.
    > Te rzeczy co wymieniłeś, to raczej jednakowo
    > zużywają sie w nowych jak i starych.
    Chodziło mi o koszty wymiany części eksploatacyjnych. Sam robię
    prywatnym autem ok. 30 tys. km rocznie. Służbowym drugie tyle. Gdybym
    miał drugie tyle przebiegu w prywatnym aucie, to oprócz kosztu spadku
    wartości auta związanego z dużym przebiegiem i kosztów paliwa, doszłyby
    koszty dodatkowego przeglądu i wymiany materiałów eksploatacyjnych.
    Właśnie te wszystkie koszty, tak jak już pisałem, przewyższają 0,83zł/km.
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 10. Data: 2012-04-13 19:48:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Czeslawek wrote:

> [...]
    > doszłyby koszty dodatkowego przeglądu i wymiany materiałów
    > eksploatacyjnych. Właśnie te wszystkie koszty, tak jak już pisałem,

    No ale z Twojego wyjaśnienia nie wynika dlaczego akurat w aucie
    "w miarę nowym" miałoby to byc droższe. Lejesz do starego jakiś gorszy olej
    czy dwa razy cześciej albo pali jakoś znacząco więcej?