  • 61. Data: 2012-04-16 15:23:12
    Temat: Re: gdzie można się zameldować?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I tak, i nie. W każdym razie moje stwierdzenie pozostaje w mocy -
    > łatwiej znaleźć działkę po numerze niż osobę po nazwisku w
    > wielopiętrowym biurowcu z wieloma firmami.

    i listonosz rtaczej tego nei robi tylko oddaje z adnotacją adrest nie znany.
    względnie zostawia u portiera jak taki jest lub wrzuca do skrzynki
    pocztowej.

  • 62. Data: 2012-04-16 15:24:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2012 14:39:00 UTC+2 użytkownik JeSt napisał:
    > Zastanów się ile energii zużyjesz na cele budowlane i czy warta zachodu taka
    > zadyma?

    Warta. Zresztą jaka zadyma- wizyta w urzedzie w celu nadania nr i druga wizyta w celu
    zameldowania się. A sam abonament za prąd budowlany to kilkadziesiąt zł miesiecznie
    więcej jak normalnie czyli kilkaset zł rocznie

    > Jak zrobisz odbiór techniczny tej instalacji mieszkalnej której jeszcze nie
    > ma?

    Jaki odbiór?
    Energetyka podłaczyła skrzynke w granicy działki, podpisałem umowę i założyli licznik
    w skrzynce, zostawili wolne zaciski przy zabezpieczeniach i podłaczałem sie w czasie
    budowy bezpośrednio do skrzynki. Jak już były mury i zamontowałem rozdzielnie to
    dopiero doprowadziłem prad do domu od granicy działki. Elektrowni nie obchodził wcale
    odcinek za licznikiem.

    > Przeczytaj też dokładnie zasady taryfikacji bo taryfa mieszkaniowa ma
    > uwarunkowania
    > i inne wykorzystanie energii i tak zostanie uznane za wykroczenie taryfowe
    > co skutkuje
    > doliczeniem opłat nawet do 2 lat wstecz.
    A o tym nic nie wiem. Podaj jakies szczegóły.

  • 63. Data: 2012-04-16 15:58:00
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - w sumie wychodzi na to, że zdania są
    podzielone, więc nadal jestem w kropce ;-)
    Zgadałem się z sąsiadem, że zrobił dokładnie to samo (meldunek na działce w
    trakcie budowy, przy czym on musiał, bo nie miał w ogóle nigdzie żadnego
    meldunku, a faktycznie spał wówczas w jakimś kontenerze tymczasowym), ale
    kilka lat wstecz. Widocznie władze wówczas były bardziej tolerancyjne ;-)

  • 64. Data: 2012-04-16 15:59:13
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    "JeSt" <o...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Zastanów się ile energii zużyjesz na cele budowlane i czy warta zachodu
    > taka zadyma?

    Warta. Po prostu same opłaty handlowe i abonamentowe są horrendalnie
    wysokie.
    Miesięcznie wychodziłoby u mnie prawie tyle samo, co za samo zużycie prądu.

> [...]
    > uwarunkowania i inne wykorzystanie energii i tak zostanie uznane za
    > wykroczenie taryfowe co skutkuje doliczeniem opłat nawet do 2 lat wstecz.

    Ale skoro sama Energa stawia warunki zmiany taryfy takie jak:
    odbiór
    LUB
    zameldowanie
    to szczerze mówiąc guzik mnie obchodzi, jak oni patrzą na wykorzystanie
    energii.
    Mogli przecież zastrzec sobie, że taryfę zmienią tylko i wyłącznie gdy
    będzie zrobiony odbiór.
    Dla mnie to i tak granda z tym rozróżnieniem taryf. Płacę za zużycie? Płacę.
    Ale dlaczego opłaty stałe mam ponosić w horrendalnych wysokościach tylko
    dlatego, że to etap budowy domu, a nie etap zamieszkania? Równie dobrze
    postawiłbym kurną chatę, zrobił odbiór, zmienił taryfę, a potem rozpoczął
    rozbudowę normalnego domu. Dla mnie to chore.

  • 65. Data: 2012-04-16 16:12:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2012 15:58:00 UTC+2 użytkownik Tomaszek napisał:
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - w sumie wychodzi na to, że zdania są
    > podzielone, więc nadal jestem w kropce ;-)

    Zacznij więc od wizyty w urzedzie i jak odmówią Tobie meldunku to popros o odmowe na
    pismie. Zobaczymy ich argumenty;)- moim zdaniem wtedy zmiekna i zameldują.

  • 66. Data: 2012-04-17 16:08:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja w sprawie formalnej:

    On Mon, 16 Apr 2012, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > a że budynek jest duży mieszka powyżej 120 rodzin
    > i ustawa o ochronie danych skutecznie sprawia,

    Nie, to nie ustawa sprawia, ustawa nie zabrania wywieszenia *swoich*
    danych, również na liscie na dole budynku :)
    Od komentowania się powstrzymam ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2012-04-17 21:34:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    >2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    >osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w
    >wyniku
    >ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K
    >20/2001
    >(Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia
    >do
    >przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    >przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa

    Jednakże działka nie jest lokalem.

    http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

  • 68. Data: 2012-04-17 21:37:06
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Jak nie mieszkasz to meldunkiem stwierdzasz nieprawdę.
    Na to są paragrafy.
    No, ale jeśli wybudujesz iglo, to może ci uznają,
    ale co zrobisz w lato (namiot to nie lokal)?

    http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

  • 69. Data: 2012-04-18 11:11:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Ja w sprawie formalnej:

    > Nie, to nie ustawa sprawia, ustawa nie zabrania wywieszenia *swoich*
    > danych, również na liscie na dole budynku :)
    > Od komentowania się powstrzymam ;)

    Swoich nie, więc ci, którzy zgłosili się w odpowiednim momencie u
    administratora, że zgadzają się ect - to te dane są, ale często sa one
    nieaktualne i dodatkowo nie każdy ma czas by ściągac administratora by
    uwzględnił to i wydrukował nową wersję. Cóż administracja pracuje w tych
    samych godzinach co mieszkańcy...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 70. Data: 2012-04-18 17:34:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > nieaktualne i dodatkowo nie każdy ma czas by ściągac administratora by
    > uwzględnił to i wydrukował nową wersję. Cóż administracja pracuje w tych

    Co by się zmieniło jakby nie było ustawy o ochronie danych osobowych ?