  • 1. Data: 2012-04-12 12:34:03
    Temat: Do kiedy sp. cyw. byla przedsiebiorca?
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Wspólnik sp. cyw. (jeszcze z lat 90-tych) potrzebuje się wykazać przed
    organem, że był przedsiębiorcą (no powiedzmy do życiorysu przykładowo).
    I teraz pytanie:
    Można uznać, że do kiedy sp. cyw. była przedsiębiorcą:
    Do 31.XII.2000 ?
    Do 31.III.2001 ?
    Do dnia wykreślenia sp. cyw. z gminnej ewidencji dz. gosp. (przykładowo 2002
    r.)?
    Jeszcze inaczej (np. do dnia wystawienia ostatniej faktury, lub do dnia
    remanentu końcowego/likwidacyjnego, lub do dnia rozwiazania umowy sp. cyw.)?
    http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=40&id=2
    06&mod=m_artykuly
    http://www.orzeczenia-nsa.pl/uchwala/opk-21-
    01,dzialalnosc_gospodarcza_w_tym_z_udzialem_podmioto
    w_zagranicznych_administra
    cyjne_postepowanie,25a9d4b.html

  • 2. Data: 2012-04-23 11:46:31
    Temat: Re: Do kiedy sp. cyw. byla przedsiebiorca?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-12 12:34, _THX. pisze:
> [...]
    > Do 31.III.2001 ?
    > Do dnia wykreślenia sp. cyw. z gminnej ewidencji dz. gosp. (przykładowo 2002

    Spółka cywilna nie jest i z tego co pamiętam nigdy nie była
    przedsiębiorcą. Przedsiębiorcą są wspólnicy.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2012-04-23 14:56:32
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    No daj spokój - a wyrok SN z 7.XI.1995r., I PRN 84/95 ?

    -----

  • 4. Data: 2012-04-23 15:09:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-23 14:56, _THX. pisze:
    > No daj spokój - a wyrok SN z 7.XI.1995r., I PRN 84/95 ?

    Nawet nie che mi się sprawdzać. Spółka cywilna jako nie będąca osobą
    prawną nie jest przedsiębiorcą bo nie ma zdolności prawnej.

  • 5. Data: 2012-04-23 15:25:41
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Nie mówimy o stanie obecnym, lecz do 1.I.2001 r. (lub innego "do kiedy").
    Młody jesteś, czy co??
    ;-)

    -----

  • 6. Data: 2012-04-23 15:31:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-23 15:25, _THX. pisze:
    > Nie mówimy o stanie obecnym, lecz do 1.I.2001 r. (lub innego "do kiedy").
    > Młody jesteś, czy co??
    > ;-)

    Zawsze tak było. Pracę magisterską z tego pisałem.

  • 7. Data: 2012-04-23 19:50:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2012, Johnson wrote:

> [...]

    To ostatnie IMO odpada - z tego prostego powodu, że przekształcenie
    następowało z mocy ustawy, fakt niepoprawienia wpisu do EDG był
    niedopatrzeniem przedsiębiorców, ale nie mógł skutkować tym że
    spółka była tym, czym już nie była wg przepisów.

    > Spółka cywilna nie jest i z tego co pamiętam nigdy nie była przedsiębiorcą.

    Była, była.
    Ze statusem "ułomnej osoby" (nie mogła zaciagać zobowiazań we własnym
    imieniu, bo zobowiazania szły na imię i konto wspólników, tak jak dzis).
    Dopiero pózniej status przedsiębiorcy zniesiono (pozostał tylko
    podmiot dla VAT).

    > Przedsiębiorcą są wspólnicy.

    Dzis tak.
    Kiedys do "papierów" była wpisywana S.C., po zmianie wspólnicy którzy
    sami przedsiębiorcami nie byli musieli się zarejestrować.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-04-23 19:56:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Była, była.
    > Ze statusem "ułomnej osoby" (nie mogła zaciagać zobowiazań we własnym
    > imieniu, bo zobowiazania szły na imię i konto wspólników, tak jak dzis).

    Czyli nie była. Przedsiębiorcą jest ten czyje są prawa i obowiązki.

  • 9. Data: 2012-04-23 21:52:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Czyli nie była.

    No jak wiesz lepiej od ustawodawcy to co na to poradzę.

    > Przedsiębiorcą jest ten czyje są prawa i obowiązki.

    Szkoda, że ówczesna ustawa nie podzielała Twojego przekonania.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-04-24 11:24:56
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Czyli wg Twojej pracy taka przykładowo sp. cyw. "Atlas" (ta od klejów
    budowlanych) nie była od 1991 r. przedsiębiorcą?

    -----