  • 1. Data: 2012-04-12 11:00:09
    Temat: EKUZ problem
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    W normalnych państwach pewnie tak jest: każdy zainteresowany ubezpieczony
    otrzymuje na życzenie kartę EKUZ (ważną w UE i państwach EFTA), ale w
    Polsce znów musi być skomplikowanie i do góry nogami.
    I tak mamy karty dla studentów, pracowników, turystów i jeszcze osobno
    kraje UE i EFTA a w formularzu wpisujemy nazwę państwa do którego się
    udajemy, nosz k...
    Załóżmy że chcę objechać autostopem Europę, a jak gdzieś mi się spodoba, to
    zostanę tam do pracy i może to być Norwegia, a może Dania. Więc tak, będę
    turystą w paru państwach, ale mogę stać się osobą poszukują pracy! To ile
    formularzy mam złożyć i dostanę 8 kart?!
    Czy w tym kraju może być cokolwiek normalnie?!?

  • 2. Data: 2012-04-12 14:36:40
    Temat: Re: EKUZ problem
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ile formularzy mam złożyć i dostanę 8 kart?!
    > Czy w tym kraju może być cokolwiek normalnie?!?

    normalnie? heheh, nigdy. ja mialem karte na UE na rok wazna bo pracowalem na
    calym terenie ale co i jak to musisz sie dowiadywac w zusie-pogadaj ladnei z
    pania jadzia i sie dowiesz co i jak...

  • 3. Data: 2012-04-12 15:42:41
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > normalnie? heheh, nigdy. ja mialem karte na UE na rok wazna bo pracowalem
    > na calym terenie ale co i jak to musisz sie dowiadywac w zusie-pogadaj
    > ladnei z pania jadzia i sie dowiesz co i jak...

    Doprowadziłem sytuację do absurdu, chodzi mi o to jedynie czy deklarowany
    cel wyjazdu i kraj docelowy, to głównie i formalnie tylko do celów
    statystycznych,
    czy też faktycznie jeśli zgloszę deklarację jako turysta jadący do Belgii,
    a coś mi się przydarzy jako poszukującemu pracy w Norwegii to EKUZ okaże
    się nieważny??
    Co wpisałeś jako kraj docelowy, po prostu UE?

  • 4. Data: 2012-04-12 21:03:20
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "nadcisnieniowiec" wrote in message

> [...]
    > się nieważny??
    > Co wpisałeś jako kraj docelowy, po prostu UE?

    Przeczytaj sobie o jeszcze raz o EKUZ - karta raz wydana jest ważna na
    terenie *wszystkich* państw EOG, A fakt że polski urzędnik chce wiedzieć
    więcej niż mu potrzeba chyba nikogo już nie konfunduje.

    Ergo: wpisz jakikolwiek kraj docelowy EOG, nikt tego sprawdzać nie będzie (i
    nawet nie może).

    Jeszcze jedno: normalnie na EKUZ jedziesz jako turysta - jako osoba
    pracująca podpadasz pod miejscowe przepisy o ubezpieczeniu zdrowotnym w
    kraju docelowym.

    pzdr.
    k.

    --
    Pomoc dla mojej chorej córeczki - www.lianka.pl

  • 5. Data: 2012-04-13 00:03:59
    Od: on <o...@o...no>

    > Doprowadziłem sytuację do absurdu, chodzi mi o to jedynie czy
    > deklarowany cel wyjazdu i kraj docelowy, to głównie i formalnie tylko do
    > celów statystycznych

    Mi mówili, że to tylko "informacyjnie". Na tej podstawie dają m.in.
    kartki z informacją o procedurach i warunkach ubezpieczenia w danym kraju.
    Wpisuję kraj docelowy najbliższego wyjazdu, nie zależnie w ilu w okresie
    ważności tej karty będę. Gdy zapytałem powiedzieli, że OK.

  • 6. Data: 2012-04-13 00:05:57
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > się nieważny??
    > Co wpisałeś jako kraj docelowy, po prostu UE?

    akurat ja pracuje w transporcie i wykonuje zlecenia na terenie calej UE wiec
    zglosilem wszystkie kraje, ktore mogly wystapic czy jakos tak, nie jestem
    juz dzisiaj pewny bo karta sie skonczyla a ja jej juz nie potrzebuje..

  • 7. Data: 2012-04-16 10:16:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 13 Apr 2012 00:03:59 +0200, on <o...@o...no> wrote:

    >Mi mówili, że to tylko "informacyjnie". Na tej podstawie dają m.in.
    >kartki z informacją o procedurach i warunkach ubezpieczenia w danym kraju.
    Potwierdzam - tylko do wydania odpowiedniej kartki informacyjnej.

    WAM