  • 1. Data: 2012-04-12 14:14:11
    Temat: gdzie można się zameldować?
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Chodzi mi o to, czy zameldować można się tylko w konkretnym
    lokalu/domu/mieszkaniu czy pod konkretnym adresem, nawet jeśli pod tym
    adresem nie ma żadnego budynku albo gdy budynek nie ma odbioru?
    Innymi słowy - czy można zameldować się np. na działce budowlanej albo w
    domu w trakcie budowy?
    Zaznaczam, że działka ma konkretny adres nadany przez urząd miasta - ulica,
    numer, kod.

    Tak, wiem, że meldować należy się w miejscu zamieszkania, ale czy jest
    gdzieś powiedziane, że nie wolno mieszkać na ... działce? Niestety kobiety w
    urzędzie miasta, gdzie usiłowałem rozwiązać tę kwestię, nie podzielają
    takiego sposobu myślenia i odmawiają mi takiego meldunku. Działka jest moją
    własnością. Aktualnie zacząłem tam budować dom, a zależy mi na
    meldunku ze względu na odpowiednią taryfę w zakładzie energetycznym. Dostanę
    niższą pod warunkiem, że albo będzie odbiór domu (a na to się na razie nie
    zanosi, bo to dopiero początek budowy) albo będzie zameldowanie w miejscu
    odbioru energii.

    Tomasz

  • 2. Data: 2012-04-12 14:17:19
    Temat: Re: gdzie można się zameldować?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-12, Tomaszek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > urzędzie miasta, gdzie usiłowałem rozwiązać tę kwestię, nie podzielają
    > takiego sposobu myślenia i odmawiają mi takiego meldunku.

    To było poprosić na piśmie z podaniem podstawy prawnej odmowy.
    I wtedy byś wiedział czy wolno, czy nie wolno, czy też się pani wydawało
    że nie wolno. :-)

    A inną broszką jest, że IMHO mogą przywalić grzywną za zamieszkanie w budynku
    bez odbioru technicznego. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-04-12 14:20:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 14:14:11 UTC+2 użytkownik Tomaszek napisał:
> [...]
    > domu w trakcie budowy?
    > Zaznaczam, że działka ma konkretny adres nadany przez urząd miasta - ulica,

    Można na działce. Ja tak się meldowałem.
    Najpierw wystąp[iłem o nadanie nr i zaraz się na tej "nieruchomości" zameldowałem.
    Dom wybudowałem tam dopiero rok póżniej odbiór domu był ok półtopra roku od momentu
    gdy się zameldowałem. Nikt nie robił żadnych problemów musiałem tylko z dpisem, z kw
    i aktem własności iśc do urzeduaby nr nieruchomości nadali.
    Dzięki temu ze byłem zameldowany na tej działce energetyka podłaczyła mi od razu prad
    z normalna taryfa a nie jakąs budowlana.

  • 4. Data: 2012-04-12 14:24:14
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > zanosi, bo to dopiero początek budowy) albo będzie zameldowanie w miejscu

    Doamgaj się od urzedniczki aby odmowe wydały tobie na piśmie z odpowiednim
    uzasadnieniem.

    Cyt
    Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
    czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
    uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
    zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
    52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
    2002 r.
    sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
    to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
    stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
    2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
    ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
    (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
    miesiące.

  • 5. Data: 2012-04-12 14:31:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 14:17:19 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > A inną broszką jest, że IMHO mogą przywalić grzywną za zamieszkanie w budynku
    > bez odbioru technicznego. :-)

    Ta grzywna to 10tys zł, w praktyce nie nakładana.
    Wszyscy tak mieszkający pilnuja budowy przeciez.;)

  • 6. Data: 2012-04-12 14:44:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <N...@s...pl>

    W dniu 12.04.2012 14:31, Kris pisze:
    > Wszyscy tak mieszkający pilnuja budowy przeciez.;)

    Do momentu, aż nie potwierdzą tego zameldowaniem. Skoro zameldowanie
    jest w miejscu zamieszkania, to odpada argument, że ja tu nie mieszkam,
    tylko właśnie przebywam nocą jako stróż.

  • 7. Data: 2012-04-12 15:04:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 14:44:45 UTC+2 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek
    napisał:

    > Do momentu, aż nie potwierdzą tego zameldowaniem. Skoro zameldowanie
    > jest w miejscu zamieszkania, to odpada argument, że ja tu nie mieszkam,
    > tylko właśnie przebywam nocą jako stróż.

    W namiocie w rogu działki mieszkam;)
    Zameldowany byłem na 100metrowej działce. Z budynku były wtedy ledwie fundamenty.
    Mało ludzi na czas budowy budy kempingowe na budowie stawia i w nich mieszka-
    przepraszam pilnuje budowy?

  • 8. Data: 2012-04-12 15:23:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 15:04:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 14:44:45 UTC+2 użytkownik Przemysław Adam >
    >Zameldowany byłem na 100metrowej działce.

    1000 metrowej oczywiście;)

  • 9. Data: 2012-04-12 16:11:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-12, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Ta grzywna to 10tys zł, w praktyce nie nakładana.
    > Wszyscy tak mieszkający pilnuja budowy przeciez.;)

    No to teraz zdecyduj czy poświadczysz nieprawdę przy zameldowaniu czy tym co Ci
    przyjdą grzywnę nałożyć. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2012-04-12 16:14:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 16:11:20 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > No to teraz zdecyduj czy poświadczysz nieprawdę przy zameldowaniu czy tym co Ci
    > przyjdą grzywnę nałożyć. :-)

    A nie wolno mi w namiocie/budzie kempingowej na swojej działce mieszkac i pilnowac
    budowy?