  • 1. Data: 2004-09-21 19:43:35
    Temat: fałszywy dokument - czy konieczna policja?
    Od: lechu <"lechu00[prosze_bez_tego]"@op.pl>

    Witam serdecznie!
    Mam następujące pytanie: czy w przypadku sfałszowania dokumentu tożsamości,
    konieczne jest wezwanie na miejsce policji? Chodzi mi o to, czy organ
    sprawdzający ów dokument może zatrzymać go jako dowód i wsząć sprawę przed
    sądem, nie zawiadamiając policji.
    Dzięki pięknie za wszelką odpowiedź, pozdrawiam
    lechu

  • 2. Data: 2004-09-21 19:51:30
    Temat: Re: fałszywy dokument - czy konieczna policja?
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *lechu"* *<"lechu00[prosze_bez_tego]* [ Użytkownik "lechu"
    <"lechu00[prosze_bez_tego]"@op.pl ] napisał(a):

> [...]
    > o to, czy organ sprawdzający ów dokument może zatrzymać go jako
    > dowód i wsząć sprawę przed sądem, nie zawiadamiając policji.

    organ wydajacy czyli kto? jesli to cos powszechnego, czego wydawca
    jest organ panstwowy to tu wkracza policja
    a jesli przepustka ze zdjeciem jakiejs firmy to niekoniecznie

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-09-21 19:56:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lechu" <"lechu00[prosze_bez_tego]"@op.pl> napisał w wiadomości

    Jedyny znany mi wyjątek, to prawo przewoźnika wynikające z art. 33a Ust. z
    dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe. Po za tym nic mi nie przychodzi
    do głowy i raczej powinien być wzywany na miejsce organ procesowy -
    najczęściej Policja. Przy czym zwróć uwagę, że w tym trybie nie każdy
    dokument tożsamości może być zatrzymany, a jedynie ten, który upoważnia do
    zniżki.

  • 4. Data: 2004-09-21 20:00:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    lechu wrote:
> [...]
    > konieczne jest wezwanie na miejsce policji? Chodzi mi o to, czy organ
    > sprawdzający ów dokument może zatrzymać go jako dowód i wsząć sprawę przed

    Postępowanie przygotowawcze (w tym wypadku dochodzenie) konieczne w
    przypadku każdego przestępstwa prowadzi co do zasady Policja. Więc
    ominąć ją da się tylko wyjątkowo. Akt oskarżenia wnieść musi prokurator,
    ewentualnie w zakresie swojej działalności Straż Graniczna, inne organy
    takich uprawnień nie mają. Oczywiście nie oznacza to, że policja musi
    być wzywana na miejsce, bo po co...

    KG

  • 5. Data: 2004-09-21 20:02:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oczywiście nie oznacza to, że policja musi
    > być wzywana na miejsce, bo po co...

    Nie zgodzę się z Tobą. A na jakiej podstawie osoba postronna może zatrzymać
    mój dokument tożsamości? Pomijam organy ścigania, bo dla nich w tym wypadku
    podstawy znajdziemy w kpk.

  • 6. Data: 2004-09-21 20:10:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Nie zgodzę się z Tobą. A na jakiej podstawie osoba postronna może zatrzymać
    > mój dokument tożsamości? Pomijam organy ścigania, bo dla nich w tym wypadku
    > podstawy znajdziemy w kpk.

    Ok, ale bardziej przejmowałbym się zatrzymaniem sprawcy niż dokumentu.
    :) Bo jak jest sprawca, to i tak trzeba go będzie przekazać policji, a
    jak już go nie ma, to wystarczy przecież przesłanie dokumentu.

    KG

  • 7. Data: 2004-09-21 22:27:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ok, ale bardziej przejmowałbym się zatrzymaniem sprawcy niż dokumentu.
    > :) Bo jak jest sprawca, to i tak trzeba go będzie przekazać policji, a
    > jak już go nie ma, to wystarczy przecież przesłanie dokumentu.

    A tu masz oczywiście rację. Jeśli sprawca zbiegnie, to wystarczy dokument
    przesłać Policji lub prokuraturze.

  • 8. Data: 2004-09-23 19:57:41
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > najczęściej Policja. Przy czym zwróć uwagę, że w tym trybie nie każdy
    > dokument tożsamości może być zatrzymany, a jedynie ten, który upoważnia do

    czyli jeżeli chodzi o fałszywą legitymację, a sytuacja dotyczyła ulgowego
    biletu w pociągu, to kierownik pociągu nie musi wzywac policji i może zatrzymać
    fałszywą legitymację?
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-09-26 11:19:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czyli jeżeli chodzi o fałszywą legitymację, a sytuacja dotyczyła ulgowego
    > biletu w pociągu, to kierownik pociągu nie musi wzywac policji i może
    zatrzymać
    > fałszywą legitymację?

    Tak. W praktyce powinien jednak na podstawie jakiegoś innego nie budzącego
    podejrzeń dokumentu ustalić tożsamość "sprawcy". Bo inaczej, to jednak z
    punktu widzenia logiki sprawcę powinien ująć i przekazać policji.

  • 10. Data: 2004-09-27 11:26:41
    Od: "lechu" <l...@o...pl>

> [...]
    > podejrzeń dokumentu ustalić tożsamość "sprawcy". Bo inaczej, to jednak z
    > punktu widzenia logiki sprawcę powinien ująć i przekazać policji.

    witam serdecznie
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, bo jeszcze tego nie uczniłem, aż wstyd...
    Tez podbnie uwazam, że logicznym byłoby wezwanie policji. Ale jeszcze jedno,
    ostatnie pytanie. Czy jak zatrzymali ten dokument, to czy muszą pracownicy
    kolei wystawić jakies pokwitowanie, jakiś "papier", że zatrzymali taką a taką
    legitymację, bo było podejrzenie że została sfałszowana, czy mogą sobie ją
    zatrzymac ot tak sobie, bez żadnego pokwitowania.
    pozdawiam, dziękuje
    lechu