    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fałszywy dokument - czy konieczna policja?
    Date: Tue, 21 Sep 2004 22:00:30 +0200
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.251

    lechu wrote:
    > Mam następujące pytanie: czy w przypadku sfałszowania dokumentu tożsamości,
    > konieczne jest wezwanie na miejsce policji? Chodzi mi o to, czy organ
    > sprawdzający ów dokument może zatrzymać go jako dowód i wsząć sprawę przed
    > sądem, nie zawiadamiając policji.

    Postępowanie przygotowawcze (w tym wypadku dochodzenie) konieczne w
    przypadku każdego przestępstwa prowadzi co do zasady Policja. Więc
    ominąć ją da się tylko wyjątkowo. Akt oskarżenia wnieść musi prokurator,
    ewentualnie w zakresie swojej działalności Straż Graniczna, inne organy
    takich uprawnień nie mają. Oczywiście nie oznacza to, że policja musi
    być wzywana na miejsce, bo po co...

    KG