  • 1. Data: 2004-09-21 20:08:40
    Temat: Re: Zakup mieszkania na współwłasność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Sep 2004, Krammer wrote:

    >+ Mam pytanie - jakie są korzyści i niedogodności zakupu mieszkania na
    >+ współwłasność z obcą osobą.
    [...]
    >+ chodzi mi tylko o mieszkania własnościowe (z założoną
    >+ księgą wieczystą lub nie).

    Hm... a w dzisiejszych czasach da się być właścicielem mieszkania
    które nie ma wpisu do KW ? Czy pytasz o własnościowe prawo do
    mieszkania ? (mieszkanie wtedy nie jest twoje !)

    >+ Przede wszystkim chodzi mi o:
    >+ - konsekwencje egzekucji komorniczej na jednym ze
    >+ współwłaścicieli (zameldowanym lub nie)

    Na mój gust komornik może egzekwować tylko to co masz.
    Czyli wystawić na przetarg udział w mieszkaniu...

    >+ - możliwość wykorzystania mieszkania na działalność gospodarczą i odliczenia
    >+ kosztów remontu/ zakupu mebli [oczywiście biurowych ;-) ]

    To ";-)" trzeba do ew. kontrolera US skierować, nie do nas ;>

    >+ i innych kosztów
    >+ utrzymania mieszkania przez jednego z współwłaścicieli.

    Mniemam że to na .podatki się kwalifikuje.
    Sądząc z najczęściej spotykanych opinii - przy wydzieleniu pomieszczeń
    na DG (pamiętając o podatku od nieruchomości, większym na DG :])
    koszty "oczywiście związane z DG i tym pomieszczeniem" - nie widać
    przeciwwskazań, koszty "ogólne" - w proporcji do powierzchni.
    Jak ci biuro na przykład "żre dużo prądu" z jakiegoś wiarygodnego
    powodu - to IMHO można rozpatrywać założenie "wewnętrznego licznika"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2004-09-22 11:23:21
    Temat: Zakup mieszkania na współwłasność
    Od: "Krammer" <k...@i...pl>

    Mam pytanie - jakie są korzyści i niedogodności zakupu mieszkania na
    współwłasność z obcą osobą. Pomijam oczywiście kwestię zaufania do tej osoby i
    mieszkań spółdzielczych - chodzi mi tylko o mieszkania własnościowe (z założoną
    księgą wieczystą lub nie).

[...]

    kosztów remontu/ zakupu mebli [oczywiście biurowych ;-) ] i innych kosztów
    utrzymania mieszkania przez jednego

    z współwłaścicieli.

    pozdr.

    Krammer

  • 3. Data: 2004-09-22 23:09:04
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Hm... a w dzisiejszych czasach da się być właścicielem mieszkania
    > które nie ma wpisu do KW ? Czy pytasz o własnościowe prawo do
    > mieszkania ? (mieszkanie wtedy nie jest twoje !)

    Da się kupić mieszkanie które jest dopiero wyodrębnionym lokalem i KW
    zakłada się dopiero po akcie notarialnym ;-p

    > Na mój gust komornik może egzekwować tylko to co masz.
    > Czyli wystawić na przetarg udział w mieszkaniu...

    Dokładnie. Gorzej tylko dla współwłaściciela jak ktoś to kupi... Ale to
    jakby jego problem jest ;-)

    > To ";-)" trzeba do ew. kontrolera US skierować, nie do nas ;>

    Sądzisz, że wśród kontrolerów znajdzie się garstka tych, co ten uśmieszek
    zrozumieją? ;-)

    Tatiana
    --
    Ze świata tego każdy ma tyle, ile sam sobie weźmie.
    /Giovanni Boccaccio/