  • 41. Data: 2011-11-13 10:01:23
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl>

    > Raczej nie kasuje, a blokuje, przynajmniej na jakis czas - tak jak w tym
    > przypadku, NIE MA mozliwosci wyslania z dawnego kontaa, natomiast, co dla
    > wszystkich poza watkodawca wydaje sie oczywiste, poczta przychodzaca jest
    > przyjmowana.
    > Choc IMO sposob rozwiazania tego technicznie - skasowanie, zablokowanie -
    > jest drugorzedny, istotne jest to ze konta nie ma mozliwosci uzywac w
    > zaden
    > inny sposob niz do przyjmowania wiadomosci z zewnatrz, od ludzi ktorzy
    > wcale niekoniecnzie musza wiedziec - lub ich to obchodzic - ze dana osoba
> [...]

    Ale pierdoły wypisujesz. Nie ma kompletnie znaczenia czy konto służy do
    odbierania czy do wysyłania ani czy jest aliasem czy nie jest a tylko to, że
    należało usunąć dane pracownika.

  • 42. Data: 2011-11-13 10:23:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Pawe" <p...@p...onet.pl>

    Tak się wydaje.

    > i.
    >
    > W wielu firmach konta imienne są wtórne, konta ma nazwą np:
    > marketing004@xxx i do niego jest przypisywany imienny alias. Dobrze
    > jest pamiętać, iż w regulaminie pracy powinien być zapis iż pracodawca
    > nie zezwala na prowadzenie prywatnej korespondencji za pomocą
    > służbowej poczty, oraz zastrzega sobie prawo monitorowania służbowej
    > poczty.

    Taki zapis byłby kompletnie nieistotny bo nie można uniemożliwić użycia do
    kontaktu prywatnego.

    > Kowalski odchodzi to do konta jest przypisywany Nowak i poczta
    > wychodzi już z jego nazwiskiem, ale dalej jest przyjmowana także na
    > poprzedniego użyszkodnika i dalej jest podgląd całej poprzedniej
    > korespondencji (własności firmy). Osoba wysyłająca maila służbowo na
    > Kowalski (marketing) tak naprawdę chce aby poczta doszła do człowieka
    > od marketingu konkretnej firmy, a teraz jest to Nowak.

    No nie ... chce się skontaktować z Nowakiem, który akurat zajmuje się
    marketingiem. Odwrotnie tj chce się skontaktować z marketingiem w którym
    akurat pracuje Nowak to by wysłał na marketing@ . Mogłoby być
    n...@m...firma.pl. Nie znaczy to, że korespondencja jest (czytając
    odwrotnie człony nazwy) dla całej Polski a dopiero potem ewentualnie dla
    firmy a jak ta się nie zainteresuje to jej marketingu a w ostateczności
    Nowaka a jest właśnie raczej tak, że dla Nowaka chyba, że nie zainteresuje
    się to do działu marketingu a jak ten nie zainteresuje się to do firmy.

    > To mniej wiecej tak, jakbyś chciał, aby cała korespondencja papieriwa
    > adresowana Kowalski firma xxx była wyrzucana bez otwierania. To nie
    > jest korespondencja do Ciebie, tylko do firmy i osoby, która zajmuje
    > się teraz tym, czym Ty kiedyś.

    No więc ... zasadniczo tak powinno być, że korespondencja do Kowalskiego
    jest do Kowalskiego a nie do firmy albo Iksińskiego, którym akurat udało się
    odebrać przesyłkę bo także tam zamieszkują albo prowadzą działalność.

  • 43. Data: 2011-11-14 07:07:15
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakoczeniu umowy o prac
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    to wrote:

    > begin Massai

    > Zazwyczaj to robi się wildcarda, który kieruje WSZYSTKO co nie
    > pasuje do fizycznie istniejących kont na jakieś konto zbiorcze.
    > Nikt przy zdrowych zmysłach nie zakłada setek aliasów, bo po co?

    Pracowałeś w dużej korporacji?

    Wyobraź sobie że masz w niej kilkudziesięciu ludzi z "dziwnymi"
    nazwiskami, w różnych działach.
    Przychodzi potem cała błędna poczta na jedno konto śmietnikowe, i
    ktoś to musi sortować.
    Alias w uzasadnionych wypadkach bardzo ułatwia życie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 44. Data: 2011-11-14 07:19:44
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    andromeda napisa?(a):

    [...]

    > -i właśnie o to mi chodzi, takiej zgody nie wyraziłem, a po zakończeniu
    > umowy o pracę nie są to już "dane służbowe" bo mnie tam już nie ma.

    Ale w tym chodzi, o to że firma (po zakończeniu stosunku pracy) nie może
    już publikować adresu imie.nazwisko@firma a nie, że nie może utrzymywac
    takiej skrzynki i przekierowywać z niej pocztę na konto pracownika
    zatrudnionego w zastępstwie.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 45. Data: 2011-11-14 08:10:19
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 01:15:50 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Konto skasowane a zablokowane... IMHO "zablokowane" oznaczałoby nie
    > tylko odbijające próbę wysłania ale także przysłania.

    A to juz zalezy od konfiguracji, ale o tym co najwyzej to mozna podyskutowac
    mocno akademicko w trybie przypuszczajacym, nie wiedzac ani jakie
    oprogramowanie serwerowe, ani jakie reguly tam obowiazuja, wiec IMO szkoda
    czasu :)

    --
    Mark

  • 46. Data: 2011-11-14 08:12:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.11.2011 09:10, Mark pisze:

> [...]
    > mocno akademicko w trybie przypuszczajacym, nie wiedzac ani jakie
    > oprogramowanie serwerowe, ani jakie reguly tam obowiazuja, wiec IMO szkoda

    Ano :)

  • 47. Data: 2011-11-14 08:23:49
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 15:34:04 +0000 (UTC), andromeda napisał(a):

    > Dzięki za pożyteczny link -sporo wyjaśnia:
    > "Czy legalne jest opublikowanie prze pracodawcę danych pracowników w
    > zakresie: imię, nazwisko i stanowisko ma stronach internetowych ?
    > GIODO wyjaśnił, że jest dopuszczalne, bo dane te stanowią ?dane służbowe?
    > i nie wkraczają w sferę życia prywatnego pracowników."

    To ja troche pogrzebalem i znalazlem taki link, ktory - moze w sposob troche
    "na okolo" moze i Tobie pomoc, a przy tym rewiduje i moje poglady:
    http://www.giodo.gov.pl/289/id_art/3013/j/pl/

    Tu jest informacja, ze zaskarzenie zostalo odrzucone bo Pracodawca
    *udowodnil* ze imienne konto sluzbowe zostalo skasowane po wygasnieciu
    stosunku pracy, ergo - gdyby nie udowodnil nalezy rozumiec IMO ze byloby to
    naruszeniem prawa - lub podstawa do rozpatrzenia tego przez GIODO

    --
    Mark

  • 48. Data: 2011-11-14 08:43:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.11.2011 21:23), to wrote:
> [...]
    > fizycznie istniejących kont na jakieś konto zbiorcze. Nikt przy zdrowych
    > zmysłach nie zakłada setek aliasów, bo po co?

    Wildcard oznacza czasem i kilka razy tyle spamu co setki aliasów.

    p. m.

  • 49. Data: 2011-11-14 18:09:36
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 09:19:44 +0200, januszek napisał(a):

> [...]
    > już publikować adresu imie.nazwisko@firma a nie, że nie może utrzymywac
    > takiej skrzynki i przekierowywać z niej pocztę na konto pracownika

    zobacz sobie post wyżej, link:

    http://www.giodo.gov.pl/289/id_art/3013/j/pl/

    z czego wynika że pracodawca szybko skasował takie konto, aby uniknąć
    wyroku. Pomijam już sprawę prawną w której 2-3 artykuły wskazują że
    pracodawca powinien skasować konto. Pracując w tej firmie obserwowałem
    sytuację gdzie z konta pracownika nie pracującego od 2 lat zarówno
    wysyłano i odbierano pocztę (w moim przypadku tylko odbiór). Coś chyba
    jest nie tak, nie tylko ze względu na byłego pracownika ale również ze
    względu na klienta który akurat chce utrzymywać kontakt wyłącznie z
    konkretnym pracownikiem tej firmy, a więc wysyła mail do
    imie.nazwisko@... i otrzymuje gburowatą nie pełną odpowiedź od kogoś
    innego. Co sobie pomyśli taki klient o osobie mającej imie.nazwisko? To
    już jest naruszenie Ustaw i bezpośrednio dotyczy np. oczernionego byłego
    pracownika z którym klient zna się od dawna. To są rozważania
    teoretyczne, ale całkiem realne.

    Sprawę nakreśliłem w tej grupie dyskusyjnej z tego powodu że w wielu
    firmach stosuje się praktykę stosowania imiennych maili które jest
    dozwolone w chwili gdy pracownik pracuje. Nigdzie jednak w sposób wyraźny
    nie napisano że mail taki można utrzymywać po zakończeniu umowy o pracę,
    a wręcz w 2 artykułach wykazano że taki mail powinno się skasować.

    Próbuję takie sytuacje wyjaśnić, gdyż sam być może niedługo będę
    zarządzał kontami pocztowymi i chcę wiedzieć jak w takich sytuacjach
    postępować.

    Z linku (str. 7 początek):
    http://www.enigma.com.pl/pliki/publikacje/giodo_zatr
    udnienie.pdf
    "...GIODO wyjaśnił, że jest dopuszczalne, bo dane te stanowią ,,dane
    służbowe" i nie wkraczają w sferę życia prywatnego pracowników." Po
    zakończeniu świadczenia pracy te "dane służbowe" nie są już takimi
    danymi, gdyż jednoznacznie identyfikowały pracownika "imie.nazwisko" w
    tej "firmie".
    Opis ten dotyczy jednak publikacji "danych służbowych"(np. na str. www)
    danych i nie w pełni oddaje wskazaną przeze mnie sytuację.

    Z artykułu:

    http://www.poradaprawna.pl/porady/czy-pracodawca-moz
    e-poslugiwac-sie-
    imiennym-mailem-pracownika-po-zakonczeniu-umowy-o-pr
    ace-czy,230434.html

    wynika że nie można posługiwać się "imiennym mailem" (link dostępny
    bezpłatnie z kopii google ).

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2011-11-14 19:30:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    andromeda napisa?(a):

    > z czego wynika że pracodawca szybko skasował takie konto, aby uniknąć
    > wyroku.

    Ok - inaczej Ci to wyjaśnię: technicznie da się to tak zrealizować, że
    konto zostanie skasowane ale jeśli na adres firmy trafi tak zaadresowany
    mail to zostanie przekazany w odpowiednie miejsce.

    j.