  • 1. Data: 2011-11-09 15:36:48
    Temat: Re: Przeglądy kominiarskie - czy są obowiązkowe?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jak w temacie, czy jest obowiązek wykonywania przeglądów kominiarskich co
    > roku?
    > Jeżeli tak, to jakie sankcje grożą za ich nie wykonanie.
    > Sprawa dotyczy domku jednorodzinnego, bez gazu, opalanego drewnem.

    Twoj prywatny jednorodzinny dom = twoja sprawa.

    Dysiek

  • 2. Data: 2011-11-09 15:48:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak w temacie, czy jest obowiązek wykonywania przeglądów kominiarskich co
    > roku?

    W Twoim przypadku raz na kwartał dymne i raz na rok wentylacyjne. Kary? W
    praktyce ich nie ma, ale mogą być przy uzyskaniu odszkodowania, jeśli kominy
    przyczyniłyby się do powstania strat.

  • 3. Data: 2011-11-09 17:53:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2011 16:48, s...@a...pl pisze:

    > W Twoim przypadku raz na kwartał dymne i raz na rok wentylacyjne. Kary? W
    > praktyce ich nie ma, ale mogą być przy uzyskaniu odszkodowania, jeśli kominy
    > przyczyniłyby się do powstania strat.

    KWARTAŁ?!?!?!?

  • 4. Data: 2011-11-09 18:28:30
    Temat: Przeglądy kominiarskie - czy są obowiązkowe?
    Od: "Artur Gatty" <artur.gatty_usuń_to_@_skasuj_gmail.com>

    Witam,
[...]

    z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2011-11-09 19:40:05
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-09 16:48, s...@a...pl pisze:

    > W Twoim przypadku raz na kwartał dymne i raz na rok wentylacyjne. Kary? W
    > praktyce ich nie ma, ale mogą być przy uzyskaniu odszkodowania, jeśli kominy
    > przyczyniłyby się do powstania strat.

    A jaka jest podstawa prawna tego?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 6. Data: 2011-11-10 09:36:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Nov 2011 20:40:05 +0100, venioo napisał(a):

    > A jaka jest podstawa prawna tego?

    art. 62. ust. 1c Ustawa Prawo Budowlane

  • 7. Data: 2011-11-10 11:41:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup

    >Dnia Wed, 09 Nov 2011 20:40:05 +0100, venioo napisał(a):

    > A jaka jest podstawa prawna tego?

    >art. 62. ust. 1c Ustawa Prawo Budowlane

    art. 62 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez
    właściciela lub zarządcę kontroli:
    1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu
    technicznego:
    a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy
    atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas
    użytkowania obiektu,
    b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i
    wentylacyjnych);

    Jeśli już to mowa o kontroli raz na rok

  • 8. Data: 2011-11-10 15:52:04
    Od: <s...@a...pl>

    > KWARTAŁ?!?!?!?

    Tak, kwartał.

  • 9. Data: 2011-11-10 15:53:32
    Od: <s...@a...pl>

    > A jaka jest podstawa prawna tego?

    Art. 34 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7
    czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów
    budowlanych i terenów

    0719

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:

  • 10. Data: 2011-11-10 16:13:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2011 16:53, s...@a...pl pisze:

> [...]
    > czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów

    0719

    Naucz się czytać.

    Nie dość, że przepis mówi o czyszczeniu a nie o przeglądach to jeszcze
    punkt 4 wyraźnie mówi, że wymóg wykonania czynności przez kogoś z
    kwalifikacjami kominiarskiego nie dotyczy budynków jednorodzinnych.